ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سفری سه بعدی به داخل سحابی شکارچی [تماشا کنید]

ناسا به تازگی ویدیویی 3 دقیقه ای از سحابی شکارچی (صورت فلکی اوریون نبوولا) را منتشر کرده که آن را به گونه ای نمایش می دهد که تا پیش از این دیده نشده بود. [digipullqoute ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۶ دی ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۰

ناسا به تازگی ویدیویی 3 دقیقه ای از سحابی شکارچی (صورت فلکی اوریون نبوولا) را منتشر کرده که آن را به گونه ای نمایش می دهد که تا پیش از این دیده نشده بود.

سحابی شکارچی 1350 سال نوری از ما فاصله دارد

سحابی شکارچی در حدود 1350 سال نوری از زمین فاصله دارد و یکی مثال خوب برای نمونه ای از تولد ستاره های مشابه با خورشید است؛ خورشیدی که 4.6 میلیارد سال پیش متولد شد.

در این ویدیو که از دید مشابه با یک پرنده نشان داده شده، ستاره های کوچک، غبارها و گازها در حین حرکت سحابی شکارچی قابل مشاهده هستند. به گفته «فرانک سامرز» دانشمند تجسمی که تیم تولید این ویدیو را رهبری کرده، این نما به افراد عادی امکان درک ظاهری بهتری از کیهان را می دهد. به گفته سامرز این ویدیو همچنین می تواند کیهان را در کاربردهای آموزشی تشریح کند.

این ویدیو به واسطه تصاویر دریافت شده از تلسکوپ های فضایی اسپیتزر و هابل تهیه شده

این ویدیو  از طریق تصاویر دریافت شده از تلسکوپ های فضایی هابل و اسپیتزر تولید شده. تصویر ها شامل دو نوع بوده: یک سری برای انسان ها قابل مشاهده بوده که توسط هابل دریافت شده و سری دیگر تصاویر مادون قرمزی که توسط اسپیتزر ضبط شده است. دانشمندان پس از دریافت تصاویر به گونه ای ویدیو را بر اساس آنها تولید کرده اند که نمایی از درون و بیرون این سحابی را نشان دهد.

ویدیوی مذکور همچنین به گونه ای سحابی شکارچی را نشان می دهد که در واقعیت به واسطه طول موج های نوری خارج از محدوده دید انسان ها برای ما قابل مشاهده نیستند.

سحابی شکارچی در حال حاضر 2 میلیون سال از عمرش می گذرد. بدین ترتیب ستاره های آن جوان محسوب می شوند. دانشمندان با مشاهده این سحابی می توانند به اطلاعات بسیاری در مورد نحوه ایجاد ستاره ها و نیز تغییرات آنها در طول زمان دست یابند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Hamid F
    Hamid F | ۲۶ دی ۱۳۹۶

    ویدیو پلی نمیشود لطفاً پیگیری کنید

مطالب پیشنهادی