ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دوربین Yi Horizon VR180
تکنولوژی

دوربین Yi Horizon VR180 ضبط ویدیو‌های سه بعدی ۱۸۰ درجه را ممکن می‌سازد

شیائومی که در آسیا از مجبوبیت خوبی برخودار است، سعی دارد با عرضه‌ی محصولات هوشمند خانگی نظیر دوربین‌های نظارتی، مراقبی و اکشن با نام Yi گستره محوبیت خود را به کشور‌های دیگر نیز برساند. آخرین ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۶ دی ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

شیائومی که در آسیا از مجبوبیت خوبی برخودار است، سعی دارد با عرضه‌ی محصولات هوشمند خانگی نظیر دوربین‌های نظارتی، مراقبی و اکشن با نام Yi گستره محوبیت خود را به کشور‌های دیگر نیز برساند. آخرین تلاش این شرکت در نمایشگاه CES 2018، معرفی دوربین Yi Horizon VR180 است که از واقعیت مجازی ۱۸۰ درجه بهره می‌گیرد.

دوربین Yi Horizon VR180

سال‌ها پیش با معرفی دوربین‌های واقعیت مجازی ۳۶۰ درجه، سر و صدایی زیادی به پا شد. شرکت‌هایی همچون سامسونگ و ال جی سعی کردند مدل‌های گوناگونی به بازار عرضه کرده و از جنجالی شدن این دوربین‌ها استفاده کنند. مشکل اینجا بود برخلاف تصور شرکت‌ها، کاربران از این مدل محصولات استقبال مطلوبی نکرده و روی خوشی به آن‌ها نشان ندادند.

این موضوع سبب گردید که شرکت‌ها رویکرد خود را نسبت به این مسئله عوض کرده و دوربین هایی عرضه کنند که روی واقعیت مجازی ۱۸۰ درجه تمر‌کز داشته باشد. شیائومی هم مانند شرکت هایی نظیر لنوو سعی کرده شانس خود را با عرضه‌ی دوربین یاد شده محک بزند.

دوربین Yi Horizon VR180 ‌می‌تواند با روزلوشن 5.7K به عکسبرداری، فیلمبرداری و استریم ویدیو بپردازد. ضمن اینکه این محصول به صفحه‌ی نمایش لمسی ۲.۲ اینچی تاشو مجهز بوده و قادر است محتوای دو یا سه بعدی ضبط نماید. هنوز مشخص نیست که دوربین واقعیت مجازی ۱۸۰ درجه به چه قمیتی عرضه خواهد شد اما قرار است تا بهار سال آینده به بازار عرضه گردد.دوربین Yi Horizon VR180

ویدیوهای واقعیت مجازی  ۱۸۰ درجه قرار نیست یک نمای کامل از اطراف ارائه دهند. تصاویر تنها روبروی صورت کاربر به صورت فراگیر پخش می‌شود و در پشت سر وی، محتوایی نخواهد بود. در حقیقت این ویدیوها هم می‌توانند مانند یک ویدیوی معمولی در نمایشگر‌ها پخش شده و هم آنها را در هدست‌های واقعیت مجازی سه بعدی مشاهده کرد.

به باور کارشناسان تصاویر ۳۶۰ درجه می‌تواند برای برخی کاربران گیج‌کننده باشد. به عقیده‌ی آنها کیفیت استریم‌های ۳۶۰ درجه از موارد مشابه ۱۸۰ درجه‌ی آنها پایین‌تر بوده و هنوز بسیاری از کاربران به روند فیلمبرداری و مشاهده‌ی این نوع ویدیو‌های عادت نکرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی