ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرایط کاری نامطلوب کارگران کمپانی های تامین کننده اپل باز هم خبرساز شد

حدود یک دهه قبل نخستین گزارش ها از شرایط نامطلوب کارگران کمپانی های تامین کننده اپل در چین منتشر شد، با این حال به نظر می رسد این شرایط هنوز تغییر چندانی نکرده است. به ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۷ دی ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰

حدود یک دهه قبل نخستین گزارش ها از شرایط نامطلوب کارگران کمپانی های تامین کننده اپل در چین منتشر شد، با این حال به نظر می رسد این شرایط هنوز تغییر چندانی نکرده است.

به گزارش موسسه غیردولتی «China Labor Watch» یکی شعبه های کمپانی «Catcher Technology» در شرق چین که قاب های آیفون و برخی قطعات مک بوک را تولید می کند، شرایط کاری بسیار نامطلوبی را برای پرسنل خود ایجاد کرده است.

بر این اساس کارگران کمپانی مذکور در یک روز عادی تا 10 ساعت سرپا هستند و بدون در اختیار داشتن عینک یا دستکش مخصوص با مواد شیمیایی سر و کار دارند. شرایط کاراین کارگران علی رغم استفاده از ماسک با روغن های شیمیایی سروکار دارند که ممکن است باعث ایجاد لکه خونی در چشم شود.

برخی از این کارگران نیز از دستکش های کتانی استفاده می کنند که در صورت برخورد با مایعات حل شونده به سادگی سوراخ شده و در نهایت به وارد شدن صدمات جدی  به پوست منجر می شوند.

علی رغم اینکه این پرسنل مذکور به صورت مداوم در معرض اصوات با شدت بیش از 80 دسیبل قرار دارند، از گوشی استفاده نمی کنند و همین مساله می تواند صدماتی را به شنوایی آنها وارد کند.

شرایط بهداشتی کارخانه Catcher Technology نیز چندان مطلوب نیست و غذاهایی که به پرسنل داده می شود اغلب آنها را دچار مشکلات گوارشی می سازد.

کارگران این کارخانه ماهیانه معادل 302 دلار حقوق دریافت می کنند که پنجم هر ماه به آنها داده می شود. دلیل پرداخت این حقوق با چند رو تاخیر این است که در صورتی که هر یک آنها از تمدید قرار داد خودداری کند، دستمزد باقی مانده را دریافت نخواهد کرد.

از آنجا که طبق قوانین چین، پرسنل در صورت کار در روزهای تعطیل شنبه و یکشنبه باید دوبرابر حقوق دریافت کنند، این کمپانی کارگران را وادار می کند که در طول هفته یک روز مرخصی گرفته و به جای آن در تعطیلات آخر هفته کار کنند، بدین ترتیب از پرداخت دستمزد اضافه خودداری می کند.

اپل در واکنش به این گزارش مدعی شده که تیمی را برای تحقیقات به کارخانه مذکور فرستاده اما به شواهدی که نشان دهنده نقض حقوق کارگران باشد دست نیافته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • _.
    _. | ۲۷ دی ۱۳۹۶

    به جای اون عکس جاش بود عکس مقر باشکوه اپل رو بزنید! بنایی ساخته شده روی خون کارگران بدبخت چینی

    • آریا
      آریا | ۲۷ دی ۱۳۹۶

      مشکل از سیستم برده داری چینه. اپل و دیگر کمپانی های غربی مزایده میذارن که کی میتونه با کمترین قیمت بیشترین تعداد رو براش تولید کنه که چینی ها همیشه مزایده رو میبرن

مطالب پیشنهادی