ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل

شکایت کاربران از اپل به بهانه آسیب پذیری های Meltdown و Spectre

کمپانی اپل در روزهای گذشته درگیر شکایت های مختلف به خاطر کاهش سرعت عمدی موبایل هایش بوده و حالا خبر رسیده که دو نفر از کاربران این کمپانی به بهانه اهمال در اطلاع رسانی درمورد ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۷ دی ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

کمپانی اپل در روزهای گذشته درگیر شکایت های مختلف به خاطر کاهش سرعت عمدی موبایل هایش بوده و حالا خبر رسیده که دو نفر از کاربران این کمپانی به بهانه اهمال در اطلاع رسانی درمورد حفره های امنیتی Meltdown و Spectre از آنها شکایت کرده اند.

حفره های امنیتی مذکور به مهاجمان امکان می دهند که با سوء استفاده از عملیات پردازش موازی، به حافظه محرمانه پردازنده دست پیدا کرده و هرگونه اطلاعات موجود روی سیستم را به سرقت ببرند.

این دو نفر که «آنتونی بارتلینگ» و «جکلین اولسن» نام دارند شکوائیه خود را در دادگاه منطقه ای «سن خوزه» مطرح کرده اند که در بخشی از آن آمده:

ARM Holdings که معماری ARM را در اختیار تولیدکنندگان دیگر قرار می دهد تاکید کرده که به محض اطلاع از وجود آسیب پذیری ها توسط تیم پروژه صفر گوگل، این مساله را به کمپانی های طرف قرارداد از جمله اپل منتقل کرده است.

شاکیان پرونده مدعی شده اند که این کمپانی باید پیش از این در مورد آسیب پذیری موجود در چیپست های A4 تا A11 و احتمال درز اطلاعات کاربران به آنها هشدار می داد.اپلبا این حال اثبات مقصر بودن اپل چندان کار ساده ای نخواهد چرا که علاوه بر محصولات این کمپانی شرکت های بسیار دیگری از جمله کوالکام و انویدیا نیز تحت تاثیر این مساله قرار گرفته اند.

در چنین مواردی معمولا کمپانی ها تا آماده شدن پچ های اصلاحی از سوی همه شرکت ها در مورد حفره های امنیتی سکوت می کنند چرا که اعلام این مساله از سوی هر یک محصولات دیگری را در معرض نفوذ قرار می دهد.

اگرچه هنوز برای اظهار نظر در مورد نتیجه پرونده زود است اما بارتلینگ و اولسن انتظار دارند که صد نفر دیگر نیز در پیگیری این پرونده به آنها بپیوندند که در این صورت و با فرض محکوم شدن اپل، این کمپانی باید خود را برای پرداخت جریمه حداقل 5 میلیون دلاری به آنها آماده کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • A.M.
    A.M. | ۲۸ دی ۱۳۹۶

    اپل برای بروز شدن iOS همه گوشی هایش، چه قدیمی و چه جدید آپدیت میده ولی تولید کنندگان گوشی اندروید این کار رو نمی کنند.
    آپدیت ندادن، امنیت کاربران را به خطر می اندازد باید از این شکایت کند.

  • ed.salvatore
    ed.salvatore | ۲۷ دی ۱۳۹۶

    فرض بر محکوم شدن اپل و پرداخت جریمه دارم به این فکر میکنم از یه کمپانی وطنی بخوای بخاطر کاستی هایی که پیش میاد شکایت کنی...بنظرتون چه اتفاقی میفته؟
    1-قاضی قهقهه میزنه و با لگد میندازتت بیرون
    2-کمپانی انگشت وسطشو بهت نشون میده
    3-میزنن تو سرت مثل اونی که خود ایران خودرو ماشین 2700 تا کارو به اسم صفر با دونستن نقص فنی به مشتری فروخته بود
    4- poker face for all the members

  • Bi.zz
    Bi.zz | ۲۷ دی ۱۳۹۶

    خدایییییی قبول دارین اینا دیگه دارن شورش رو در میارن؟ ?
    من اصلا فن اپل نیستم ها در کل میگم مثلا کم مونده الآن بیام دیجیاتو یه کاربر بخاطر اینکه تیم کوک داشت با تلفنش حرف میزد از کنارش رد شد و بهش سلام نکرد رفته باشه ازش شکایت کرده باشه ? بابا تقصیر اپل که نیست این آسیب پذیری اصلا نمیدونسته همچین چیزی وجود داره نه تنها اپل تمام شرکت ها مثه اینه مثلا بری از سازنده تلویزیون ۲۰ سال پیش شکایت کنی بگی چرا تو اون زمان صفحه Super Amoled نذاشتی ??

  • ABCD EFGH
    ABCD EFGH | ۲۷ دی ۱۳۹۶

    کاربران همش به دنبال راهی برای باج گیری از اپل هستن.

مطالب پیشنهادی