ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

امنیت

انتشار ناخواسته پسورد آژانس امنیت هاوایی در یک تصویر

شنبه گذشته ساکنان هاوایی پیامک هایی مبنی بر هشدار حمله موشکی را دریافت کردند که آنها را با وحشت مواجه ساخت، با این حال بعدا مشخص شد که این هشدار اشتباها صادر شده است. ایالت ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۷ دی ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

شنبه گذشته ساکنان هاوایی پیامک هایی مبنی بر هشدار حمله موشکی را دریافت کردند که آنها را با وحشت مواجه ساخت، با این حال بعدا مشخص شد که این هشدار اشتباها صادر شده است.

ایالت هاوایی مجمع الجزایری بسیار زیباست که هرساله توریست های بسیاری از آن بازدید می‌کنند اما این اواخر به کانون تنش بین آمریکا و کره شمالی تبدیل شده و پیونگ یانگ تهدید کرده که این ایالت را هدف موشک های حامل کلاهک هسته ای قرار می دهد.

هشداری که صبح شنبه ساکنان این ایالات دریافت کردند از آنها خواسته بود که سریعا خود را به مکانی امن برسانند و حتی به توقف پخش برنامه‌های رادیو و تلویزیون منجر شد.هاواییبا این حال 40 دقیقه بعد «آژانس امنیت اضطراری» که مسئولیت ارسال هشدار را به عهده داشت اعلام کرد که این اتفاق حین تغییر شیفت کارکنان رخ داده و یکی از آنها کلید مربوط به حمله موشکی را به اشتباه فشار داده است.

آژانس امنیت اضطراری در روزهای گذشته خبر ساز شده و حالا تصویری که خبرگزاری «آسوشیتد پرس» از آن منتشر کرده تردیدهای زیادی را درباره امنیت این مرکز برانگیخته است.

در تصویر مذکور «جفری وانگ»، مدیر عملیات این مرکز در مقابل چندین مانیتور دیده می شود، اما آنچه که توجه کاربران تیزبین را جلب کرده تکه کاغذی است که روی آن یک پسورد نوشته شده است.هاواییپس از انتشار این تصویر و بالا گرفتن بحث های مرتبط به آن سخنگوی این مرکز اعلام کرد که از این رمز عبور در فرایندهای داخلی استفاده می شده و کامپیوترهای های درون تصویر با سامانه ارسال هشدار حمله موشکی ارتباط ندارند.

علاوه بر پسورد فوق در یکی دیگر از مانیتورها پیام یادآوری خروج از سیستم، برای کاربر نمایش داده شده است.

حتی اگر ادعای این سخنگو هم درست باشد به نظر می رسد که فرایندهای امنیتی در آژانسی که قرار است بر امنیت اهالی یک ایالت نظارت کند چندان رعایت نمی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی