ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

بررسی بازی Bridge Constructor Portal؛ پورتال آرزو

پورتال از آن سری بازیی هایی محسوب مى شود كه هر آن چه از سمتش برسد را نعمت مى دانيم و Bridge Constructor Portal نيز از همين دست عناوين است. عناوينى كه شايد در غالب يك ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۲۸ دی ۱۳۹۶ | ۲۳:۰۰

پورتال از آن سری بازیی هایی محسوب مى شود که هر آن چه از سمتش برسد را نعمت مى دانیم و Bridge Constructor Portal نیز از همین دست عناوین است.

عناوینى که شاید در غالب یک اثر مستقل از سطح متوسط فراتر نرود اما اسم و رسم پورتال باعث شده تا از لحظاتى که به تجربه آن مشغولیم، لذت زیادى ببریم.

در ادامه  مطلب به بررسى این موضوع که المان هاى جادویى سرى پورتال چه از نظر طراحى هنرى و چه از نظر فنى تا چه حدودى می توانند ساده ترین المان هاى تکرارى یک سری را به یک سرگرمی لذت بخش تبدیل کند.

سقوط از پل

خب واقعاً نباید توقع داشته باشید که یک عنوان این چنینی حاوی داستانی باشد که بتواند با قصه گیرا خود شما را به ادامه دادن بازی علاقه مند کند. داستان  Bridge Constructor Portal کاملاً بهانه ای کلیشه اما با چاشنی کمی طنز است که شما را در مسیر آغاز مراحل اصلی خود قرار می دهد.

  • سازنده: ClockStone
  • ناشر: Headup Games
  • پلتفرم: پی سی، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، ای او اس، اندروید
  • پلتفرم بررسی: ویندوز

شما به عنوان شخصی ناشناس برای به دست آوردن شغلی در یک مصاحبه کاری شرکت می کنید و از شما سوالات جالب و کاملاً بی ربطی پرسیده می شود. در صورت عدم پاسخ یا دادن پاسخ نادرست به این سوال ها، دریچه ای از روی زمین باز شده و شما درون آن سقوط می کنید.

با گذشت زمان وبا استفاده از حالت آزمون و خطا، سرانجام امکان شروع مراحل برای شما فراهم می شود. بازی به صورت کاملاً کلاسیکی و مانند سایر نسخه های دیگر از همین سری، حاوی تعدادی مراحل مشخصی (در این جا 60 مرحله) است که با گذشت زمان و با به دست آوردن جزییات جدید، سخت تر از گذشته می شود.

در بسیاری از موارد شاهد بازی هایی هستیم که روند سخت شدن مراحل در آن ها به گونه ای است که شما قبل از آن که با بازی ارتباط برقرار کنید، از آن به علت سختی زیاد، زده می شوید یا آسانی بیش از اندازه همان مراحل، جذابیت و چالش بر انگیز بودن بازی را از بین می برند.

این روند با کیفیت و استاندارد خوبی در  Bridge Constructor Portal رعایت شده است. کاملاً کنترل شده مراحل بازی سخت شده و توانایی های مختلفی به شما اضافه می شود.

البته آیتم هایی که باعث افزایش توانایی های شما می شوند و به نوعی نقش باز کردن دست شما در حل مسائل را دارند، آن طور که باید و شاید تنوع بالایی ندارند و آفت یکنواختی بعد از گذشت مدت زمانی در بازی به صورت کاملاً مشهودی قابل مشاهده است.

در این حالت ممکن است بعد از تجربه بازی برای مدتی، آن را کنار گذاشته و دوباره برای حل معماها و رساندن کامیون ها به طرف دیگر آن اقدام کنید.

اگر با سایر قسمت های سری Bridge Constructor آشنایی داشته باشید، قطعاً با روند کلی بازی های آن آشنا خواهید بود. به صورت کلی شما وظیفه دارید تا محموله هایی را از یک سمت محیط بازی، به سمت دیگر آن منتقل کنید و حال چاشنی پورتال باعث شده تا لذت این کار، دو چندان شود.

همانند سایر قسمت های سری پورتال، شما توانایی ایجاد پورتال های مختلفی را دارید که می توانند شی خاصی را از نقطه ای به نقطه دیگر  تله پورت کنند. با گذشت از مراحل ابتدایی بازی، دست شما در امکان ایجاد تله پورت های بیشتر باز می شود و به طور حتمی اگر با سایر قسمت های سری پورتال خاطره داشته باشید، این لحظات برای شما تداعی کننده خاطرات لذت بخشی خواهند بود.

پلتفرم های مختلفی برای تجربه بازی در نظر گرفته شده که نسخه پی سی آن بدون شک بهترین تجربه است. جا به جا کردن تلپورت ها و تسلط کامل روی محیطی با وضوح بیشتر، قطعاً دید بهتری از مراحل به شما داده و باعث می شود به صورت خلاقانه تری توانایی حل معماها را داشته باشید.

راستش را بخواهید، در اولین تریلری که از این بازی به بیرون درز کرد. خیال پردازی های زیادی را در مورد این موضوع که سازندگان آن می توانند چه خلاقیت هایی را در بخش گیم پلی بازی اعمال کنند، در ذهن خودم پرورش می دادم و بازی کمی از این لحاظ مرا نا امید کرده است.

به نظر من این بازی و پتانسیل بالای آن می توانست تا شرایطی را برای تجربه یک بازی شبه پورتال دو بعدی فراهم کند و این بار ما با یک بعد کمتر و با دیدی تخت، مشغول به حل معماهای ریز و درشت باشیم.

سری پورتال و  Portal هر کدام حاوی بخش های مختلفی هستند که می توانند طرفداران خود را برای ساعت های طولانی سرگرم کنند. سازندگان بازی می توانستند تا با استفاده از نکات مثبت در هر دو سری، عنوانی را خلق کنند تا طرفداران هر دو سبک به طور کامل راضی شوند اما این اتفاق به هیچ عنوان در  Bridge Constructor Portal رخ نمی دهد و این بازی هیچ لحظه ای از یک تجربه نسبتاً خوب فرا تر نمی رود.

سازندگان بازی به نوعی تاکید بیجایی در  پیاده سازی تمام المان های  Bridge Constructor داشته اند و همین موضوع باعث شده تا جا برای ابراز خلاقیت های زیاد در این بازی، به طور کامل محدود شود.

جدا از این مشکل، طراحی مراحل بازی و به طور کل قسمت گیم پلی این عنوان که بخش اعظمی را نیز از ساختار بازی تشکیل می دهد، شما را راضی می کند اما در هیچ لحظه ای از تجربه این اثر، شگفت زده نخواهید شد.

پل خواب

در بخش هنری، المان های ثابت سری پورتال با همان ساختار جذاب همیشگی خود در این بازی نیز حضور قدرتمندی دارند. تم خاکستری مراحل گهگاهی با رنگ های تندی، جذابیت خاصی گرفته و چشم نواز می شود.

اصواتی که از بازی می شنویم هم به خوبی قرار گرفتن در یک محیط کاملاٌ مدرن را برای شما شبیه سازی می کنند و الحق که سازندگان وسواس جالبی در طراحی آن انجام داده اند.

در بازی برای مراحل ویژگی هایی مانند جاذبه، نیروی گرانش و عنصر فیزیک اشیا وجود دارد که همگی جدا از تاثیرگذاری در بخش گیم پلی، از لحاظ بصری نیز جلوه خوبی دارند و Bridge Constructor Portal را از این نظر در سطح یک عنوان درجه یک قرار می دهند.

در مجموع بازی  Bridge Constructor Portal عنوانی با تم اکثر بازی های سبک پازل این روز های موبایل های هوشمند است که البته در این حالت هم بهترین تجربه خود را روی پلتفرم پی سی ارائه می کند.

بازی به هیچ وجه شماره جدید سری پورتال نیست و انقلاب خاصی هم در بازی های هم رده و هم سبک خود ایجاد نمی کند اما تجربه مفرحی است که می تواند برای مدتی، حداقل تا زمانی که ولو تصمیم به معرفی سومین قسمت از سری پورتال بگیرد، شما را سرگرم کند.

  • طراحی هنری جالب
  • سختی منطقی
  • صداگذاری قوی
  • تکراری شدن مراحل در انتهای بازی
  • استفاده بی مورد از بعضی المان های تکراری سری Bridge Constructor
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Pourya amirshekari
    Pourya amirshekari | ۲۹ دی ۱۳۹۶

    پاراگراف اول درباره توضیح بازی اونجا که نوشته بود شما واسه یه مصاحبه کاری میرید و سوالای کاملا بی ربطی ازتون پرسیده میشه ادمو یاد مصاحبه های کاری ایران میندازه که درباره مرگو نماز ازت سوال میکنن واسه استخدام ??

  • مجتبی دهقانی
    مجتبی دهقانی | ۲۹ دی ۱۳۹۶

    بعد از یه مدت بازی واقعا خسته کننده میشه

مطالب پیشنهادی