ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نبرد با زمان؛ نسل جدید مرسدس بنز G کلاس بعد از 38 سال معرفی شد

بالاخره پس از انتشار عکس های مختلف از نسل جدیدمرسدس بنز G کلاس این خودرو امروز در نمایشگاه دیترویت رونمایی شد. همانطور که انتظار می رفت این خودرو تغییرات اساسی همانند چهار نسل گذشته نداشته ...

سید محمد سعید چاوشی
نوشته شده توسط سید محمد سعید چاوشی | ۲۸ دی ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

بالاخره پس از انتشار عکس های مختلف از نسل جدیدمرسدس بنز G کلاس این خودرو امروز در نمایشگاه دیترویت رونمایی شد. همانطور که انتظار می رفت این خودرو تغییرات اساسی همانند چهار نسل گذشته نداشته و شکل و شمایل خود را حفظ کرده است. چند خودرو در دنیا وجود دارند که می توانند حتی در بازار رقابتی نیز تا این حد در مقابل گذر زمان استقامت نشان دهند؟

مرسدس بنز

مرسدس بنز G CLASS در این زمینه یک استثناست، البته برای سال 2018 کلاس G تغییرات به خصوصی در بخش داخلی و خارجی به خود دیده است که می توان به نورپردازی باز طراحی شده در داخل و چراغ ها اشاره کرد.

تغییرات فقط محدود به این موارد نشده و در داخل کابین نیز ادامه دارد، داشبورد جدید، یک دست شدن صفحه کیلومتر و نمایشگر وسط و  رینگ های جدید را نیز شامل می شود. از لحاظ ابعاد نیز G کلاس 2.1 اینچ در عرض، 4.8 اینچ در طول و 0.2 اینچ در ارتفاع رشد کرده است.

مرسدس بنز

بزرگترین تغییر ایجاد شده در این نسل که در نسل قبل حس می شد فضای کم برای سرنشیان عقب بود که در این نسل کاملا برطرف شده است.

افزایش فضا برای همه سرنشینان به لطف زیادتر شدن فاصله بین چرخ های جلو و عقب ایجاد شده است. در کنار این رشد ابعاد، طراحی جدید نیز در افزایش فضای کابین نقش موثری داشته است.

مرسدس بنز

همانند نسل قبل در این نسل نیز سواری نرم فدای قابلیت های آفرود خودرو نشده است. دیفرانسیل مستقل جدید، جعبه دنده با ضرایب کمتر و سیستم تعلیق جدید در کنار هم، کیفیت سواری مناسبی را به ارمغان می آورند.

سیستم تعلیق مستقل که برای محور جلو در نظر گرفته شده است باعث می شود این خودرو حتی در جاده نیز سواری نرم و آرام در کنار عملکرد بهتر را ارائه دهد.

مرسدس بنز

مرسدس G کلاس جدید با مدل G550 که در ابتدا وارد بازار امریکا می شود از یک موتور V8 Biturbo به حجم 4 لیتر بهره می برد. موتور V8 این خودرو با توان 416 اسب بخار و 611 نیوتن بر متر گشتاور در کنار جعبه دنده 9 سرعته جدید دقیقا چیزی است که G کلاس برای حرکت نیاز دارد.

برای بررسی این خودرو باید تا دو ماه دیگر صبر کنیم، اما در کل انتظار می رود عملکردد خوبی داشته باشد. برای آغاز بگذارید اینگونه بگوییم که این خودرو از ظاهر کلاسیک خود فاصله گرفته و به سمت مدرن شدن در حرکت است.

مرسدس بنز

در مورد حالت های کلاس G نیز همانند دیگر کلاس ها حالت Comfort، Sport و Eco وجود دارد اما حالت جدیدی که در این کلاس اضافه شده است G Mode نام دارد که برای خارج جاده برنامه ریزی شده است.

طبق اطلاعات منتشر شده از مرسدس در این حالت خودرو سیستم تعلیق و فرمان را تنظیم کرده و شتاب و چسبندگی را کنترل می کند تا بیشترین میزان چسبندگی و حرکت را داشته باشد. همچنین از جابجایی دنده های بی مورد نیز جلوگیری می کند.

مرسدس بنز

اما در مورد قیمت جی کلاس جدید باید صبر کرد و دید تا سال 2019 چه برچسب قیمتی روی این خودرو قرار می گیرد. طبق روال گذشته G550 از یک مدل ‌AMG نیز بهره خواهد برد که با مقداری افزایش قیمت و ظاهری خشن تر عرضه خواهد شد.

مرسدس بنز

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • بهنام
    بهنام | ۲۹ دی ۱۳۹۶

    جدی با چه منطقی باید یه نفر بره حدود ۱۰۰هزار دلار بده اینو بخره! من که نمیتونم درک کنم
    لکسس lx570 با قیمت پایین تر از این هست مثلا یا کادیلاک اسکالید یا خیلی ماشینای دیگه
    آخه چیه این حالا بنز هست اما دیگه اینقدر؟!

    • amir nori
      amir nori | ۲۹ دی ۱۳۹۶

      مدل ۶ چرخش یه ابهت خاصی داره همه نگاها روی اون ماشینه هر جایی که دوست داشته باشی میتونی باهاش بری
      لکسوس بیشتر لاکچریه تا این که بخوای باهاش افرود بری

  • amir nori
    amir nori | ۲۹ دی ۱۳۹۶

    در تعجبم اون سه نفر چرا به احسان منفی دادن
    یا اصلا چیزی از این ماشین نمیدونن یا پدر کشتگی دارن?

  • sina.z
    sina.z | ۲۸ دی ۱۳۹۶

    آقای چاووشی welcome back!!!!! ??

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی