ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپلیکیشن ناجی
نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی ناجی؛ اپلیکیشنی نجات بخش برای زلزله زدگان

هیچ چیز در زمان زلزله، بدتر از زیر آوار ماندن و بی خبر بودن دیگران از این موضوع نیست. حالا که زمین در نقاط مختلف ایران خیال آرام گرفتن ندارد و لرزه ها یکی پس ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۸ دی ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

هیچ چیز در زمان زلزله، بدتر از زیر آوار ماندن و بی خبر بودن دیگران از این موضوع نیست. حالا که زمین در نقاط مختلف ایران خیال آرام گرفتن ندارد و لرزه ها یکی پس از دیگری اتفاق می افتند هم زیر آوار ماندن به نگرانی بسیاری از افراد تبدیل شده. برای همین دو توسعه دهنده خوشفکر ایرانی تصمیم گرفته اند که با ارائه یک اپلیکیشن ویژه، از این نگرانی تا حد زیادی بکاهند.

اپلیکیشن «ناجی» برای کار ساده ای طراحی شده، اما همین کار ساده شاید بتواند در نجات جان هزاران نفر موثر باشد. اگر ناجی را روی موبایل تان داشته باشید و اینترنت و موقعیت جغرافیایی تان فعال باشد، اپلیکیشن هر نیم ساعت یک بار موقعیت مکانی دقیق تان را برای نیروهای امدادی ارسال می کند تا برای نجات از زیر آوار به سوی تان بشتابند.

این مهم ترین هدفی است که اپلیکیشن برای آن طراحی شده و اگر در شرایط بحرانی عملکرد درست و دقیقی از آن شاهد باشیم، باید بگوییم که ناجی مفیدترین اپلیکیشنی بوده که تا کنون برای مواجهه با زلزله منتشر شده است.

البته ناجی اهداف دیگری را هم دنبال می کند. درست مثل اپ لرزه نگار [معرفی دیجیاتو] ناجی هم می تواند فهرست تمام زلزله های اخیر کشور و موقعیت دقیق آن ها روی نقشه گوگل را به نمایش در آورد. بنابراین در صورتی که به پیش لرزه ای در نزدیکی محل زندگی تان بر بخورید، می توانید برای زلزله های بعدی آمادگی داشته باشید.

اما ناجی از نظر آموزش های پیش از زلزله هم اپلیکیشن فوق العاده مفیدی به حساب می آید. با داشتن این اپ، می توانید از آموزش های ضروری در حین زلزله بهره ببرید و مکان های امن شهر (فعلا تهران) را برای اسکان موقت تا زمان رفع خطر را بشناسید.

تمام این مطالب به غیر از خود اپ، در کانال تلگرام ناجی هم ارائه می شوند تا سریع تر قادر به اشتراک گذاری آن ها باشید. نقشه زلزله خیزی هم قابلیت خوب دیگری است که البته بیشتر برای زمین شناسان و متخصصان زلزله شناسی کاربرد دارد تا کاربران معمولی، با این وجود می تواند کاربردهای خاص خودش را داشته باشد.

با این تمهیدات، ناجی یکی از مفیدترین اپلیکیشن هایی است که این روزها می توانید در موبایل تان داشته باشید، خصوصا اگر در استان های زلزله خیزی مثل کرمانشاه زندگی می کنید.

البته قابلیت هایی هستند که می توانند ناجی را به اپلیکیشن کامل تری در شرایط بحرانی تبدیل نمایند. ناجی برای افراد مانده زیر آوار دکمه ای تعبیه کرده که بتوانند به سرعت چراغ LED موبایل را روشن و خاموش کنند.

اما تصور می کنیم که در نظر گرفتن گزینه ای برای چشمک زدن این چراغ و همچنین ارائه یک بوق یا آژیر بلند برای ایجاد سر و صدا از زیر آوار، بتواند نیروهای امدادی را برای یافتن زیر آوار ماندگان بهتر کمک کند.

نکته بعد این که اپلیکیشن از اطلاعات شما، فقط شماره تلفن را می گیرد. از آنجا که برای نیروهای امدادی نام و تعداد زیر آوار مانده ها اهمیت بسیار زیادی دارد، بد نیست که امکان ثبت اطلاعات افراد هر خانوار هم برای پوشش این موضوع به اپلیکیشن اضافه شود.

ناجی برای پلتفرم اندروید و به صورت کاملا رایگان منتشر شده، هر چند اگر آن را اپ مفیدی یافتید می توانید با پرداخت هدیه از توسعه دهندگانش حمایت کنید.

ناجی

ناجی

سازنده: پیام دارابی قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 4.2 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Hossein_Rashnoo
    Hossein_Rashnoo | ۱ بهمن ۱۳۹۶

    خب موقع زلزله شدید که باعث بشه آدم زیر آوار بمونه که آنتن های مخابراتی هم از کار میوفتن و نه اینترنت داری نه شبکه موبایلی. فرضا داشته باشی زیر آوار چطور میخوای با گوشیت کار بکنی و نرم افزار رو فعال بکنی! به نظرم کلا یه اپ سرکاریه و وقتی تعداد دانلودش بالا رفت شروع میکنه به ارسال اسپم تبلیغاتی تا کسب درآمد بکنه!

    • Payam Darabi
      Payam Darabi | ۱ بهمن ۱۳۹۶

      حسین جان ما اطلاعات و آمار زلزله ها رو توی صفحه رخداد ها نشون میدیم. اگر در شهر هایی هستید که تعداد زلزله بالاست میتونید با روشن کردن موقعیت مکانی و ارسال خودکار اون در صورت وقوع حادثه موقعیتتون رو از قبلش فرستاده باشید. ضمنا راجب قسمت دوم و مطالب خارج از منطقی که مطرح کردی، ما به فرموده مولای متقیان تکیه میکنیم. امیدواریم شما هم درک درستی از کارکرد برنامه بدست بیارید.
      ای مالک !
      بدان اگر مهربان باشی تو را به
      داشتن انگیزه های پنهان متهم میکنند،
      ولی مهربان باش...!
      اگر شریف و درستکار باشی فریبت میدهند،
      ولی شریف و درستکار باش...!
      نیکیهای امروزت را فراموش میکنند،
      ولی نیکوکار باش...!
      بهترینهای خودت را به دیگران ببخش،
      حتی اگر اندک باشد...
      در انتها خواهی دید آنچه می ماند
      میان تو و"خدای توست،
      نه میان تو و مردم...

      امام علی (ع)

      • Hossein_Rashnoo
        Hossein_Rashnoo | ۲ بهمن ۱۳۹۶

        پیام جان ممنون از پاسخت و امیدوارم واقعا هدفتون مثبت باشه. ولی برای اثبات این کار فکر میکنم بهترین کار اپن سورس کردن پروژتون باشه. هم اینکه افراد بیشتری توش مشارکت میکنن و هم اینکه آدم با خیال راحت اپ رو نصب میکنه. چون موقعیت مکانی یکی از موارد اصلی حریم خصوصی هر فرد هست

  • ali zali
    ali zali | ۲۸ دی ۱۳۹۶

    اسپم ....
    twitch فیلتر شد ... دیدن گیم پلی دیگران حرام است .

    یکی بیاد مارم نجات بده ...

  • alex
    alex | ۲۸ دی ۱۳۹۶

    apk بذار دیجی جان کافه بازار کی داره اخه

مطالب پیشنهادی