ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Kilopower
تکنولوژی

ناسا و آزمایش راکتورهای اتمی کوچکی برای سوخت رسانی به زیستگاه انسان در مریخ

هرکسی از ایلان ماسک گرفته تا دونالد ترامپ می خواهد در آینده نه چندان دور، سفری به مریخ داشته باشد و فضانوردانی را به سیاره سرخ بفرستد؛ اما برای تحقق این هدف، هنوز باید برخی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۹ دی ۱۳۹۶ | ۲۳:۵۹

هرکسی از ایلان ماسک گرفته تا دونالد ترامپ می خواهد در آینده نه چندان دور، سفری به مریخ داشته باشد و فضانوردانی را به سیاره سرخ بفرستد؛ اما برای تحقق این هدف، هنوز باید برخی موانع را از سر راه برداشت. یکی از مهم ترین موانع فعلی، مسئله انرژی است. سفرهای طولانی مدت به مریخ یا هر سیاره دیگری نیازمند انرژی فراوان است.

با این حال، پر کردن موشک و فضاپیما با تمام سوخت مورد نیاز، راهکاری عملی نیست و ما به انرژی بسیار بیشتری نیاز داریم. بنابراین تهیه سوخت در مریخ، امری حیاتی به حساب می آید و به همین خاطر، محققان ناسا در همکاری با رصدخانه ملی لس آلاموس و وزارت انرژی ایالات متحده از تست موفقیت آمیز سیستمی خبر داده اند که به این نیاز، جامه عمل می پوشاند.

Kilopower نوعی راکتور اتمی کوچک است که منبعی قابل اتکا برای تامین انرژی به حساب می آید. ورژن های مختلف این راکتور می توانند از 1 کیلووات (کافی برای سوخت رسانی به یک توستر) تا 10 کیلووات متغیر باشند و به گفته محققین پروژه Kilopower، با 4 یا 5 عدد از این راکتورها می توان به زیستگاهی کامل در مریخ سوخت رساند.

یکی از سخنگویان پروژه می گوید که ابعاد جمع و جور Kilopower سبب می شود که حمل آن با یک موشک میسر باشد و بتوان چند ده کیلووات انرژی در مریخ تولید کرد. تا به اینجای کار، تمام آزمایش های ابتدایی Kilopower با موفقیت همراه بوده اند و در ماه مارس قرار است آزمایش کامل تری روی آن انجام شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی