ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

BMW-i3-i8
خودرو

آیا ب ام و به حیات i3 و i8 خاتمه می دهد؟

با ظهور ب ام و i8 و i3 بسیاری اعتقاد داشتند که این دو خودرو به دلیل نوآوری های زیاد متعلق به آینده بوده و صنعت خودرو را متحول خواهند کرد. اما گذشت زمان نشان داد ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۹ دی ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

با ظهور ب ام و i8 و i3 بسیاری اعتقاد داشتند که این دو خودرو به دلیل نوآوری های زیاد متعلق به آینده بوده و صنعت خودرو را متحول خواهند کرد. اما گذشت زمان نشان داد که این اعتقاد چندان هم صحیح نبوده و آینده مسیر متفاوت تری را در پیش خواهد گرفت.

بر اساس گزارشی که اخیرا در Autocar منتشر شده، احتمال تولید نسل جدید i8 و i3 خیلی کم بوده و این دو خودروی خاص باواریایی ها اولین و آخرین در نسل خود خواهند بود.

2017-bmw-i3_i8

آقای روبرت ایرلینگر (Robert Irlinger) مدیر بخش i ب ام و در مصاحبه ای که با این نشریه انگلیسی داشته گفته:

ما شاهد بازاری برای نوع جدیدی از اتومبیل های اسپرت هستیم. مهم نیست که اسم این نوع جدید چه باشد، ما درباره آن در حال بحث و تبادل نظر هستیم.

اگر چه باواریایی ها درباره استراتژی خود در قبال اتومبیل های اسپرت آینده جزئیاتی را منتشر نکرده اند، اما می دانیم که آنها در نظر دارند با ترکیب تجارب دو بخش i و M سری جدیدی از این دسته از اتومبیل ها را در سال های آتی به میدان بفرستند.

BMW-i8_Roadster-2019

این کمپانی آلمانی برای افرادی که به دنبال خودروهایی با عملکرد بالا نیستند، مدل برقی شاسی بلند X3 را با نام iX3 در حال توسعه دارد. انتظار می رود این خودرو با جایزگزینی i3 مشتریان بیشتری را نسبت به آن جذب کند.

BMW-i3-2018

در مورد ب ام و i8 نیز مدیر طراحی بخش i یعنی آقای Domagoj Dukec اظهار نظر جالبی کرده و گفته که اتومبیل اسپرت هیبریدی بیشتر نقشی شبیه به مدل افسانه ای M1 دارد؛ همانطور که این خودرو زمانی به عنوان پرچمدار مدل های ب ام و مطرح بود و فقط در یک نسل راهی خیابان ها شد، i8 هیبریدی نیز به احتمال زیاد سرنوشتی مشابه خواهد داشت.

BMW M1 supercar

وی در این باره افزوده:

آن (ب ام و M1) در دوران خود بسیار خوب بود، اما دلیلی برای تولیدش در چند نسل وجود نداشت. i8 می تواند مثل M1 باشد، اجباری برای تولید همیشگی آن وجود ندارد. ما همیشه با توجه به نیازهای مشتریانمان محصولی مناسب تولید می کنیم.

BMW-i8_2015

با ظهور خودروهای الکتریکی کارا و قدرتمند به نظر می رسد که باواریایی ها اهداف دیگری را در سر داشته و قصد دارند با حذف i3 و i8 مدل هایی با پیشرانه های برقی بهتر راهی بازار کنند. این دو خودرو اگر چه متعلق به آینده نبودند، اما به واسطه آنها ب ام و توانست تصویری از آینده را ترسیم کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • mahdipoori
    mahdipoori | ۳۰ دی ۱۳۹۶

    دنیای ما بیشتر شبیه شعار یک به ۹۹٪ تظاهرات گذشته آمریکاست تا خود امریکا
    این ها هم نشانه هاش هست

  • sina.z
    sina.z | ۲۹ دی ۱۳۹۶

    مدل زیبایی هست فقط میدونم که تو بازار کشور ما قیمت خیلی نامعقولی داره...تنها راه نجاتش به نظر من تقویت داخلش هستتب یهنی از نظر موتور و توربو و خیلی چیز های دیگه...

  • мσнαммα∂.α.ʝ
    мσнαммα∂.α.ʝ | ۲۹ دی ۱۳۹۶

    ?

  • ali
    ali | ۲۹ دی ۱۳۹۶

    اینا i8 رو متوقف کردن ما هنوز پراید و ۴۰۵ میدیم بیرون

مطالب پیشنهادی