ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دوربین های سه بعدی RealSense اینتل
تکنولوژی

دوربین های جدید اینتل دید انسانی را برای ماشین ها به ارمغان می آورند [تماشا کنید]

اینتل دو دوربین جدید از سری «RealSense» را با نام های «D435» و «D415» معرفی نموده تا از این طریق دید سه بعدی واقعی را مشابه دید انسان برای ماشین ها فراهم نماید. به لطف ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۹ دی ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

اینتل دو دوربین جدید از سری «RealSense» را با نام های «D435» و «D415» معرفی نموده تا از این طریق دید سه بعدی واقعی را مشابه دید انسان برای ماشین ها فراهم نماید.

به لطف پردازشگر عمق میدان دید جدید اینتل موسوم به D4، این دو ماژول دوربین می توانند دید سه بعدی و درک عمق تصاویر را به صورت لحظه ای برای انواع دیوایس ها و ماشین ها فراهم نمایند.

ضمن این که ابعاد کوچک سخت افزار، امکان تامین انرژی مورد نیاز از طریق درگاه USB و قابلیت استفاده از آنها در شرایط نوری مختلف سبب شده تا بتوان از محصولات جدید اینتل در هر ماشینی (از پهپادها گرفته تا روبات هایی با قابلیت ارسال محتوای واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده) و هر موقعیتی استفاده نمود.

اینتل می گوید که مشتریان دوربین های سه بعدی جدیدش تنها توسعه دهندگان و سازندگان ماشین ها و ربات ها نخواهند بود، بلکه مراکز آموزشی، تحقیقاتی و حتی هنرمندان نیز می توانند از قابلیت های فناوری RealSense در کارهای خود بهره ببرند. به خصوص که استفاده از آنها دانش خاصی را طلب نمی کند و به محض اتصال به رایانه قابل بهره برداری هستند.

دید انسانی دوربین RealSense اینتل

برای توسعه دهندگان و کاربران حرفه ای نیز کیت توسعه اختصاصی متن باز اینتل تحت عنوان «RealSense SDK 2.0» در دسترس قرار دارد تا بتوانند از قابلیت های دوربین های D415 و D435 در هر پروژه ای یا هر پلتفرمی بهره ببرند.

مدیر بخش RealSense اینتل در خصوص این دو محصول جدید می گوید:

«بسیاری از ماشین های امروزی از تصاویر دو بعدی و دید ماشینی برای شناسایی محیط اطراف خود بهره می برند، اما به لطف فناوری تشخیص عمق لحظه ای اینتل ما می توانیم دیدی همانند انسان را به ماشین های آینده ببخشیم.»

دو دوربین سه بعدی تشخیص عمق اینتل با قیمت ۱۴۹ دلار (D415) و ۱۴۵ دلار (D435) در دسترس خریداران قرار دارند. مدل D415 از میدان دید محدود و شاتر کلاسیک برخوردار است که می تواند برای شناسایی محیط های کوچک و اندازه گیری های دقیق مورد استفاده قرار بگیرد.

دوربین D435 اما میدان دید وسیع تری دارد و مجهز به شاتر گلوبال است. همین ویژگی سبب می شود که بتواند تصویر کل محیط قرار گرفته در میدان دیدش را با یک شات به ثبت برساند. قابلیت های مورد اشاره، این محصول را به گزینه ای ایدال برای ماشین های متحرک و تحت پوشش قرار دادن محیط های بزرگ تبدیل می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی