ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رجیستری موبایل های مسافرتی
تکنولوژی

سونی: از نمایشگر OLED با کیفیت 4K نا امید نخواهید شد

اخیراً شایعه شده که سونی قصد دارد، پرچمدار بعدی خود را به یک نمایشگر OLED با کیفیت 4K مجهز کند که این مهم برای تلفن‌های هوشمند اتفاق بی سابقه‌ای خواهد بود. لو رفتن برگه‌ای از مشخصات گجت ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۳۰ دی ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

اخیراً شایعه شده که سونی قصد دارد، پرچمدار بعدی خود را به یک نمایشگر OLED با کیفیت 4K مجهز کند که این مهم برای تلفن‌های هوشمند اتفاق بی سابقه‌ای خواهد بود. لو رفتن برگه‌ای از مشخصات گجت یاد شده و لیست استخدامی جدید سونی، تنور شایعات را گرم کرده و نشان می‌دهد که کمپانی ژاپنی در حال تحقیق روی نمایشگرهای OLED با کیفیت 4K بوده و قصد دارد همه را شگفت‌زده کند.

نمایشگر OLED با کیفیت 4K

«هیتوشی اوساوا» یکی از مدیران ارشد سونی اروپا در این‌باره می‌گوید:

«تنها می‌توانم بگویم که ما روی نمایشگر‌های OLED سرمایه گذاری کرده‌ایم و به زودی ماتریس‌های OLED را که پیشتر وجود نداشتند، طراحی خواهیم نمود. قدم بعدی رسیدن به کیفیت 4k خواهد بود و مطمئن باشید که نا امید نخواهید شد.»

نمایشگر OLED با کیفیت 4K

مسلم است که سونی در حال آزمایش گزینه‌های گوناگونی است تا سری اکسپریا‌ی خود را ارتقا بخشد اما دلایلی وجود دارند که احتمال رونمایی از اکسپریایی مجهز به صفحه نمایش OLED را در نمایشگاه MWC 2018 پایین می‌آورند؛ مهم‌ترین علت می‌تواند این باشد که سونی تا به حال تلفن هوشمندی با نمایشگر OLED عرضه نکرده است.

حتی شرکت دیگری نیز تا به حال چنین موبایلی طراحی نکرده است. تنها شایعاتی در رابطه با سامسونگ وجود دارد که از فعالیت این شرکت کره‌ای روی پنل‌های 4K OLED با تراکم پیکسل خارق العاده‌ی 801ppi خبر می‌دهد. در صورت درست بودن شایعه‌ی مطرح شده، بعید است که سامسونگ به شرکت دیگری اجازه دهد اولین موبایل‌های مجهز به نمایشگر OLED با کیفیت 4K را معرفی کند.

نمایشگر OLED با کیفیت 4K

البته نمی‌توان توانایی مهندسین خط طراحی و تولید موبایل‌های سونی را دست کم گرفت. هرچه باشد کمپانی یاد شده تنها تولید کننده‌ای است که نمایشگر تلفن‌های هوشمندش از کیفیت 4K (اکسپریا XZ پریمیوم) برخوردارند.

به هر حال با شروع نمایشگاه‌ MWC 2018 صبح روز هفتم اسفندماه به همه‌ی ابهامات پاسخ داده خواهد شد و مشخص می‌شود که بالاخره اکسپریا XZ Pro از یک نمایشگر OLED با کیفیت 4K برخوردار خواهد بود یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • سعید حنیفی
    سعید حنیفی | ۳۰ دی ۱۳۹۶

    سونی ! ازهمون بچگیم از اسمشم خوسم میومدچ برسه به قطعاتش ! وجدنا همه چیزش حرف اولو میزنه! پلی استیشن ! تلوزیون ،موبایل ،........! دم این کمپانی آسیایی که دهن همه شرکتای قدر آمریکایی رو سرویس کرده گرم !!! مردی سونی ، مرد!!

  • محمد رضا
    محمد رضا | ۳۰ دی ۱۳۹۶

    سامسونگ و سونی و الجی و اپل ما ها بر سر این دعوا می کنیم اینا سود رو می زارند تو جیبشون

  • ناصر
    ناصر | ۳۰ دی ۱۳۹۶

    وای خدای من چه بشه

  • abbas rezayee
    abbas rezayee | ۳۰ دی ۱۳۹۶

    4k omr battery ro fada mikone age intori samsung ke khodesh tolid konande ye oled hast zood tar az sony mizad

  • Sasan_Entezari
    Sasan_Entezari | ۳۰ دی ۱۳۹۶

    بده بیرون دیگه، من که خسته شدم از دست این z2, هنوز کار میکنه مثل روز اول ولی بیشتر از ۳ساله که دارم اگه حاشیش کم باشه میگیرم. خدا کنه یه نسخه با فول HD بده، برای من که باتری خیلی مهمتره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی