ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تیم کوک از اثرات مخرب شبکه های اجتماعی بر کودکان و لزوم آموزش برنامه نویسی می گوید

تیم کوک اخیرا در جریان سخنرانی برای دانشجویان به اهمیت یادگیری برنامه نویسی و اثرات مخرب شبکه های اجتماعی پرداخته است. در سال های اخیر شبکه های اجتماعی از فیسبوک و توییتر گرفته تا اینستاگرام ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳۰ دی ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

تیم کوک اخیرا در جریان سخنرانی برای دانشجویان به اهمیت یادگیری برنامه نویسی و اثرات مخرب شبکه های اجتماعی پرداخته است.

در سال های اخیر شبکه های اجتماعی از فیسبوک و توییتر گرفته تا اینستاگرام چنان تاثیر عمیقی را بر زندگی کاربران داشته اند که حتی موسس سابق فیسبوک نیز نسبت به اثرات مخرب آنها به ویژه روی کودکان هشدار داده اند.

روز  گذشته تیم کوک، مدیرعامل اپل نیز طی سخنرانی برای داشجویان Harlow College بریتانیا به این مساله اشاره کرد:

من بچه ندارم اما برای برادزاده ام محدودیت هایی قائل شده ام و ترجیح می دهم او در شبکه های اجتماعی حضور نداشته باشد.

برادرزاده کوک به زودی 13 ساله می شود و مدیرعامل اپل اعلام کرده که پس از پردخت هزینه های دانشگاه او قصد دارد داراییش را صرف امور خیریه کند.

به هر حال سن قانونی برای افتتاح حساب در فیسبوک 13 سال است و باید دید این نوجوان خود چه تصمیمی دارد. هرچند بسیاری عقیده دارند که تعداد کاربران زیر 13 سال این شبکه اجتماعی بالغ بر 7.5 میلیون نفر است.تیم کوکالبته کوک تنها کسی نیست که شبکه های اجتماعی را به باد انتقاد می گیرد و سال گذشته حتی پاپ فرانسیس نیز خواستار دوری از زندگی غیر واقعی شد که در شبکه های اجتماعی به تصویر کشیده می شود.

کوک در بخش دیگری از سخنرانی خود تاکید کرد که اگر قرار است بین یادگیری یک زبان خارجی یا برنامه نویسی یکی را انتخاب کنید بهتر است گزینه دوم را دنبال کنید:

می دانم که ممکن است برخی با نظر من موافق نباشند اما  برنامه نویسی زبانی جهانی است که می توانید از طریق آن با 7 میلیارد نفر صحبت کنید.

او عقیده دارد که در حال حاضر برابری جنسیتی در موسسه های آموزش علوم کامپیوتر وجود ندارد اما با آموزش برنامه نویسی در سنین پایین می توان به این مهم دست پیدا کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mehrdad_sajjadie
    mehrdad_sajjadie | ۳۰ دی ۱۳۹۶

    اقا من شروع کردم پایتون رو یاد بگیرم . تو همه جا میشه ازش استفاده کرد و نکته مهم اینکه از طریق این زبان میشه راحتتر زبان های دیگه رو هم یاد گرفت. بنظرم پایتون بهترین زبان برنامه نویسی عمومی میتونه باشه

مطالب پیشنهادی