ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پوشش شبکه LTE در کشورهای مختلف
تکنولوژی

هنوز بسیاری از موبایل های فعال در دنیا از شبکه LTE پشتیبانی نمی کنند

گزارش جامع موسسه «DeviceAtlas» نشان می دهد که هنوز بسیاری از موبایل های فعال در دنیا قابلیت اتصال به شبکه پرسرعت LTE را ندارند. به عنوان مثال هنوز در کشورهایی مثل برزیل، مصر و نیجریه ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۳۰ دی ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

گزارش جامع موسسه «DeviceAtlas» نشان می دهد که هنوز بسیاری از موبایل های فعال در دنیا قابلیت اتصال به شبکه پرسرعت LTE را ندارند.

به عنوان مثال هنوز در کشورهایی مثل برزیل، مصر و نیجریه بین ۳۳ تا ۵۰ درصد از کاربران همچنان از طریق شبکه های نسل دوم یا سوم موبایل به اینترنت متصل می شوند. همین سه کشور نیز پایین ترین رتبه ها را در میان کشورهایی با موبایل های فعال پشتیبانی کننده از LTE دارا هستند.

در بالای جدول اما نام سه کشور ژاپن، آمریکا و کانادا به چشم می خورد. ژاپن تنها کشوری است که صد درصد کاربران موبایل در آن از شبکه 4G استفاده می کنند. کشور آمریکا نیز در حال نزدیک شدن به این رکورد است. جای تعجب نیست که میزان توسعه یافتگی کشورها نسبت مستقیمی با درصد نفوذ شبکه های پرسرعت مخابراتی در آنها داشته باشد.

بررسی های DeviceAtlas همچنین نشان می دهد که وضعیت نفوذ فناوری NFC در میان کاربران موبایل در دنیا نیز از الگویی مشابه پیروی می کند، به شکلی که سه کشور آمریکا، سوئد و ژاپن بیشترین موبایل های فعال با بهره مندی از فناوری ارتباطی NFC را دارا هستند.

پوشش شبکه LTE در کشورهای مختلف

در خصوص ابعاد نمایشگر مورد پسند کاربران هم آمارهای جالبی وجود دارد. به عنوان مثال در ۲۰ بازار بزرگ موبایل های هوشمند، اندازه نمایشگر بین ۴.۷ تا ۵.۵ اینچ بیشترین فراوانی را در میان دستگاه های فعال به خود اختصاص داده است. البته این علاقه مندی در هر کشوری متفاوت است. مثلاً ۴۰ درصد ژاپنی ها نمایشگر ۴.۷ اینچی را به عنوان اندازه ایدال برای موبایل خود برگزیده اند، در حالی که رقم مذکور در آمریکا حدود ۳۰ درصد است.

وقتی هم صحبت از محبوب ترین برندهای مورد استفاده در کشورهای مختلف دنیا در میان باشد، نتایج تا حدود زیادی قابل پیش بینی خواهد بود. موبایل های سامسونگ و پس از آن اپل بیشترین حضور را در کشورهای مختلف دنیا دارند. هوآوی نیز علی رغم عدم حضور جدی در بازار آمریکا جایگاه سوم این رده بندی را به خود اختصاص داده است.

در آخر نیز باید اشاره کرد که بر اساس گزارش DeviceAtlas، گرچه فروش تبلت ها با افت قابل توجهی مواجه شده، اما همچنان دارندگان این گجت ها علاقه مند به استفاده از آنها هستند. به عبارت دیگر، با آن که خریدار تبلت ها به شدت کاهش یافته، اما هنوز اکثر گجت های فروخته شده فعال هستند. کشورهای هند و فرانسه به ترتیب کمترین (۲ درصد) و بیشترین (۱۶.۹ درصد) کاربران تبلت ها را در خود جای داده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی