ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بررسی چانگان CS35 از دید مشتریان
خودرو

بررسی چانگان CS35 از دید مشتریان؛ مشخصات فنی و نقاط ضعف و قوت

برای بررسی چانگان cs35 بد نیست در ابتدا نگاهی به تاریخچه این شرکت صنعتی کهنه کار داشته باشیم. چانگان موتورز که بنابر آمار دریافتی یکی از بزرگترین خودروسازان کشور پهناور چین است. سنگ بنای این ...

حسین باباپور
نوشته شده توسط حسین باباپور | ۱ بهمن ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

برای بررسی چانگان cs35 بد نیست در ابتدا نگاهی به تاریخچه این شرکت صنعتی کهنه کار داشته باشیم. چانگان موتورز که بنابر آمار دریافتی یکی از بزرگترین خودروسازان کشور پهناور چین است. سنگ بنای این شرکت در سال 1862 میلادی، زمانی که «هونگ ژانگ لی» دفتر تسلیحات خارجی شانگهای را بنیان نهاد، گذاشته شد.

در اواخر دهه پنجاه میلادی قرن گذشته بود که چانگان با مونتاژ یک دستگاه جیپ وارد صنعت خودروسازی شد و در ادامه به تولید خودروهای کوچک مشغول شد.

سپس با کمپانی‌های معروفی همچون سوزوکی موتورز ژاپن و پس از آن فورد آمریکا به مشارکت تجاری-فنی روی آورد و پله های ترقی را یک به یک طی نمود تا به جایگاه امروز خود برسد.

بررسی چانگان CS35 از دید مشتریان

نام این شرکت از آنجا بر سر زبان ما ایرانی‌ها افتاد که در سال 2014 میلادی، اصطلاحا صابون این شرکت به بدن شرکت سایپا مالیده شد و نتیجه‌اش هم چیزی نبود جز امضای قرارداد همکاری مشترک در زمینه تولید دو محصول شرکت چانگان تحت عناوین «چانگان CS35» و «چانگان ایدو».

گذشته از سرنوشت سدان ایدو که با توجه به قیمت گذاری نامناسب، در هاله ای از ابهام فرو رفت، کراس اوور CS35 در ابدای ورود به کشورمان با استقبال نسبی مواجه شد. چراکه این خودرو اولا با بهای قیمتی ۷۰ میلیون تومانی به جاده‌های کشورمان راه پیدا کرد و دوما جز اولین محصولات کراس‌اووری بود که توانست زیر پای رانندگان ایرانی قرار گیرد.

در ابتدا نسخه‌های وارداتی چانگان CS35 دربازار کشور با بهایی برابر با ۸۵ میلیون تومان به دست خریداران رسیدند و پس از آن سایپا نسخه‌های مونتاژی را با بهایی برابر با ۷۰ میلیون تومان به دست خریداران رساند.

هرچند که حالا نسخه‌های مونتاژی این محصول در بازار آزاد بیش از ۶۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شوند.

بررسی چانگان CS35 از دید مشتریان

قوای محرکه چانگان CS35

نیرو بخش این بلند مرتبه کوچک جثه، یک پیشرانه 4 سیلندر خطی تنفس طبیعی با حجم 1.6 لیتر به قدرت 113 اسب بخار و گشتاور 160 نیوتن-متر است. نیروی حاصل از پیشرانه مذکور به واسطه جعبه‌دنده چهار سرعته اتوماتیک راهی چرخ‌های جلو می‌شود. این شاسی بلند 1270 کیلوگرمی قادر است ظرف مدت زمان 15 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. همچنین بیشینه سرعت و میانگین مصرف سوخت ترکیبی آن نیز به ترتیب معادل 180 کیلومتر بر ساعت و 7.2 لیتر در هر صد کیلومتر عنوان شده است.

قوای محرکه چانگان CS35

سیستم تعلیق این خودرو هم در جلو از نوع مک فرسون، و هم در بخش عقب از نوع بازو نیم دنباله ای  است و سیستم ترمز نیز در هر دو سمت مفتخر به نصب دیسک‌های خنک شونده گشته است.

قوای محرکه چانگان CS35

آپشن های رفاهی چانگان CS35

با توجه به اطلاعاتی که شرکت سایپا از این خودرو منتشر نموده است، از نظر ایمنی و تجهیزات، امکانات مشروح در سطور ذیل  قادرند تا ایمنی و آسایش بیشتری را برای سرنشینان این خودرو فراهم آورند:

کیسه‌های هوای جلو (راننده و سرنشین) ، کیسه‌های هوای جانبی ،سانروف، کروز کنترل، مجهز به سیستم ضد سرقت (Immobilizer) ، کامپیوتر اطلاعات سفر، صندلی چرمی ، قابلیت تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت، مجهز به سیستم پیشرفته ترمز ABS/EBD/BAS ، سنسور پارک دنده عقب ، دکمه های تنظیم بر روی فرمان/ قابلیت تنظیم ارتفاع/فرمان چرمی، چراغهای جلو هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع، چراغ مه شکن جلو و عقب، دی لایت و اتولایت (Day Light& Auto light)، زیر آرنجی مرکزی جلو ، سیستم تهویه مطبوع دستی، آینه های جانبی برقی مجهز به چراغ راهنما، آینه های جانبی با قابلیت تاشو برقی، سیستم صوتی مجهز به: رادیو +CD Player با قابلیت پخش MP۳ و پورتUSB/ مجهز به ۶ بلندگو.

خوشبختانه نسخه مونتاژی نسبت به نمونه وارداتی چندان پیرایش نشده و از نظر تجهیزات رفاهی تقریبا در سطح یکسانی قرار دارد.

جالب تر آنکه در نمونه مونتاژی چراغ مه شک به سپر جلو افزوده شده است و از این رو می توان این نکته را نقطه تمایز ظاهری نمونه های مونتاژی و وارداتی دانست.

آپشن های رفاهی چانگان CS35

تجربه مالکان چانگان CS35

قطعا تجربه سرمایه‌ای گرانبهاست که اگر هر کس بخواهد خودش به آن دست یابد، بایستی هزینه آن را نیز بپردازد و گاها ممکن است این هزینه برایش بسیار گران تمام شود.

به منظور جلوگیری از وقوع چنین مشکلاتی برای مخاطبان عزیز دیجیاتو، بر آن شدیم تا تجربه برخی از مالکان محترم اولین محصول کراس اوور سایپا را در خصوص جنبه‌های مثبت و منفی این خودرو با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم تا اگر احتمالا قصد خرید این محصول را دارید، با چشمانی باز به استقبالش بروید و از سرمایه گرانبهای دیگران که همان تجربه ایشان است، استفاده ببرید.

تجربه مالکان چانگان CS35

نکات مثبت

سلامت فنی و کیفیت پیشرانه همواره یکی از اصلی‌ترین مطالبات خریداران محسوب می‌شود و درباره چانگان CS35 هم موضوع بر همین منوال است.

خوشبختانه تا به اینجای کار که حتی برخی از مالکان این خودرو مسافتی در حدود 20 هزار کیلومتر و بلکه هم بیشتر را با این خودرو طی نموده‌اند، مشکل خاصی از ناحیه پیشرانه و گیربکس را گزارش ننموده‌اند که خودش مایه امیدواری است.
همچنین از نظر هماهنگی گیربکس با پیشرانه و نیز مصرف سوخت هم اوضاع مساعد گزارش شده است. از دیگر محسنات این خودرو می‌توان به کارایی مناسب سیستم فرمان برقی، هندلینگ نسبتا مناسب، کابین جادار و فضای کافی برای سرنشینان عقب که البته برخی دیگر نیز دیدگاهی عکس این قضیه داشتند، دید خوب نسبت به اطراف از داخل کابین، عملکرد رضایت‌بخش سیستم صوتی و کیفیت تقریبا مناسب رنگ بدنه اشاره نمود.

نکات مثبت چانگان CS35

نکات منفی

در سوی دیگر اما گلایه‌هایی نیز وجود دارد. یکی از فراگیرترین مشکلات، مسئله مربوط به دسته موتور این خودروست که بسیاری را آزرده خاطر نموده و با ایجاد لرزش وصدای نابهنجار، روی اعصاب برخی از مالکان پا نهاده است.

این مشکل با مراجعه به نمایندگی و تعویض دسته موتور تاحدی رفع می‌شود اما در پاره‌ای اوقات حتی پس از تعویض قطعه معیوب نیز مشکل همچنان به قوت خود باقی بوده است که می‌تواند ناشی از کیفیت ناکافی قطعه جایگزین باشد.
همچنین با ورود به کابین، با پلاستیک و مواد کم کیفیت مواجه هستیم که کاملا حس ارزانی را به سرنشین القا می‌نمایند. البته این مسئله به ویژه در میان خودروهای چینی که در این رده قیمتی وارد بازار کشورمان شده‌اند، دیگر امری طبیعی تلقی می‌شود و شاید بهتر باشد حد انتظارات خود را در این‌ باره کمی متوازن نماییم.

نکته دیگری که موجب نارضایتی عده معدودی از مالکان شده است، به بوی نسبتا ناخوشایند ساطع شده از متریال کابین برمی‌گردد که البته این بو برای خودروهای نو امری عادیست اما دوام آن برای ماه‌ها و گاهی تا یکسال پس از تحویل خودرو به مشتری، نمی‌تواند چندان عادی باشد. صداهای اضافه ناشی از داشبورد و مابقی متعلقات کابین را نیز بایستی به لیست گلایه ها از داخل کابین چانگان CS35 اضافه نمود.

نکات منفی چانگان CS35

در بحث کولر و قدرت خنک کنندگی آن نیز حرف و حدیث فراوان است و عده‌ای از قدرت کولر خود رضایت کامل داشته و عده‌ای دیگر آن را مایه نومیدی می‌دانند.

همچنین در پاره‌ای موارد نیز پس از خاموش کردن کمپرسور کولر صدای ناملایمی شنیده می‌شود که چندان به مذاق مالک خودرو خوش نیامده است.
در خصوص پیشرانه اگرچه همانطور که بیان نمودیم مشکل خاصی تا به حال گریبانگیر مالکان نبوده اما بعضا از شنیدن صدایی نامعمول از ناحیه موتور و در دور های بالای موتور (حدود 5000 دور در دقیقه) شکایت دارند که البته نمی‌توان نسبت به طبیعی یا غیر طبیعی بودن آن پیش از مراجعه به کارشناسان متخصص و اخذ نظر ایشان، موضع گرفت.

نکات منفی چانگان CS35


در پایان ذکر این نکته خالی از لطف نیست که با وجود نکات مثبت چانگان CS35 اما کم و کاستی‌هایی نیز وجود دارد که شرکت سازنده با گام برداشتن در راستای رفع آنها و افزایش کیفیت مونتاژ، بهبود شرایط خدمات پس از فروش این خودرو خواهد توانست بخش بزرگی از مشتریان سردرگم را با توجه به گستردگی شبکه فروش و پس از فروشی که در اختیار دارد، به سمت خود جلب نماید.

در خصوص بازار این خودرو نیز باید گفت که هرچند چانگان CS35 از بازار گرمی همانند ایکس ۲۲ مدیران خودرو بهره‌مند نیست اما یک کراس اوور بی حاشیه محسوب میشود که مطلوب بسیاری از خانواده‌ها و افراد مسن است.

از کراس اوورهای نسبتا بی حاشیه بازار است که آهسته و پیوسته به راه خود ادامه داده و اگرچه از رونق معاملات در سطح رقبایی همچون ام وی ام ایکس ۲۲ بهره نمی‌برد اما مشتریان مخصوص به خود را داشته و به ویژه خانواده‌ها و افراد مسن‌تر از جمله هواداران آن به شمار می‌روند. بنابراین می‌توان رونق متوسطی را برای بازار خرید چانگان CS35 بعنوان کراس اوور کامپکت چینی در ایران مد نظر قرار داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • snap dragon
    snap dragon | ۲ بهمن ۱۳۹۶

    عیب پیدا نکردید میگی بود میده؟ مشکل دسته موتور برای دورموتور بعد 5000 هستش که بعد از 10هزار کیلومتر بهتر میشه(اینم بخاطر سایپا هستش وگرنه وارداتی ها مشکل نداشتند) اصل این ماشین موتور گیبرکس و لذت سواری اش هستش که زیر 100 میلیون ایرانی ها که هیچ یکی از بهترین های چینی هستش

  • snap dragon
    snap dragon | ۲ بهمن ۱۳۹۶

    کیفیت پلاستیک های داشبورد هم در رنج خودش خوب و کافی هستش

  • snap dragon
    snap dragon | ۲ بهمن ۱۳۹۶

    عیب پیدا نکردی میگی بو میده؟

  • مجید
    مجید | ۱ بهمن ۱۳۹۶

    کمی پول روش بزارید و byd s6 بگیرید. هنوز هم علیرغم افزایش قیمت رقبا، قیمتش ثابته.
    جاداری و قدرت موتور عالی، کولر و بخاری معرکه،‌آپشن ها و ایمنی اش هم که در سطح بالا. براساس پلتفرم خریداری شده لکسوس rx350

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی