ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استقبال کاربران از iOS 11 از مجموع سه نسخه جدید اندروید بیشتر بوده است

کمپانی اپل روز گذشته اطلاعات مربوط به تعداد گجت های بروزررسانی شده به iOS 11 و دستگاه های دارای نسخه های قدیمی تر از این سیستم عامل را منتشر کرد. این داده ها نشان می ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۰:۰۰

کمپانی اپل روز گذشته اطلاعات مربوط به تعداد گجت های بروزررسانی شده به iOS 11 و دستگاه های دارای نسخه های قدیمی تر از این سیستم عامل را منتشر کرد. این داده ها نشان می دهد که درصد کاربرانی که از نسخه های بروز iOS استفاده می کنند نسبت به اندروید به مراتب بالاتر است.

داده های گردآوری شده از طریق اپلیکیشن اپ استور حاکی از این است که شصت و پنج درصد از دستگاه های آیفون و آیپد از iOS 11، بیست و هشت درصد از iOS 10  و هفت درصد  از نسخه های قدیمی تر استفاده می کنند.

iOS
سهم نسخه های مختلف iOS از بازار

از سوی دیگر براساس لیستی که گوگل در روزهای اخیر منتشر کرده تنها 0.7 درصد از کاربران سیستم عامل اندروید از اوریو استفاده می‌کنند. این در حالی است که 26.3 درصد از آنها هنوز از اندروید 7 و 28.6 دیگر نیز از اندروید 6 استفاده می کنند.

علاوه بر این 25 درصد از دستگاه های اندرویدی به اندروید 5 و 12 درصد به اندروید 4 مجهز هستند که سال ها از زمان انتشار اولیه آن می گذرد.

اندروید
سهم نسخه های مختلف اندروید از بازار

یکی از دلایل استقبال کاربران اپل از نسخه های جدید این سیستم عامل، پشتیبانی سخت افزار این دستگاه ها از آخرین ویرایش های iOS و یکپارچگی این پلتفرم است، در حالی که این یکپارچگی در کمپانی های اندرویدی چندان مشاهده نمی شود. برای مثال کمپانی شیائومی در MIUI 9 از اندروید 7 بهره برده در حالی که گوگل مدت ها قبل اندروید 8.1 را ارائه کرده است.

از سوی دیگر بسیاری از موبایل های اقتصادی و حتی برخی مدل های میان رده اندرویدی از سخت افزار لازم برای اجرای نسخه های بروز اندروید 8 بی بهره هستند و به همین دلیل کاربران باید به نسخه های قدیمی تر قناعت کنند.

با این حال گوگل با درک مشکلات امنیتی و کاربردی عدم بروزرسانی اسمارت فون ها پروژه هایی از قبیل اندروید وان، گو و Treble را معرفی کرده که سرعت ارائه بروزرسانی در موبایل های اندرویدی را به طرز چشمگیری افزایش خواهند داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • amir khani
    amir khani | ۱ بهمن ۱۳۹۶

    اقا امیر بازم نکسوس هم قابل مقایسه نیس چون اینجوری که شما.میگی بخواییم.مقایسه کنیم باید با گوشی های 2سال اخیر اپل مقایسه بشن که اکثرا ios11 هستش چون گوگل بیشتر از 2سال خورده ای ساپورت.نمیکنه در این.صورتم.بازم ایفون جلو تر هستش

  • امیر
    امیر | ۱ بهمن ۱۳۹۶

    به نظر من از این زاویه نباید بهش نگاه کرد. چون همه کاربران اپل به نسخه جدید دسترسی دارن و بعضی ها آپ میکنن بعضی ها هم نه. ولی اندرویدی ها دسترسی ندارن یعنی شرکت سامسونگ و... اصلا آپدیت رو نداده به کاربر. اگه آیفون رو با گوشی های نکسوز و پیکسل مقایسه کنیم اونوقت ورق برمیگرده. چون ۹۵٪ کاربران گوشی های نکسوز و پیکسل به اندروید ۸.۱ آپدیت کردن.

مطالب پیشنهادی