ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

chaiOS
تکنولوژی

پیامی که در iOS و macOS باعث کرش اپلیکیشن ها می شود [بروزرسانی]

از روزهایی که پیام های هکرها تنها به نمایش تصاویری طنز یا ترسناک ختم می شد مدت ها گذشته است و حالا این پیام ها ممکن است به هنگ کردن برنامه ها، تزریق کدهای مخرب ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱ بهمن ۱۳۹۶ | ۰۹:۲۰

از روزهایی که پیام های هکرها تنها به نمایش تصاویری طنز یا ترسناک ختم می شد مدت ها گذشته است و حالا این پیام ها ممکن است به هنگ کردن برنامه ها، تزریق کدهای مخرب یا وارد کردن صدمات جدی به موبایل و کامپیوتر منجر شوند.

همین مساله به دفعات در مورد سیستم عامل های iOS و macOS اتفاق افتاده و آخرین مورد از آنها که اخیرا انتشار یافته «chaiOS» نام دارد.

آلوده بودن این پیام نخستین بار توسط یکی از کاربران توییتر به نام «Abraham Masri» اعلام شد و به گفته وی این باگ که در قالب پیام یا لینک طراحی شده، باعث توقف اپلیکیشن ها  و در برخی موارد ریستارت دستگاه و تخلیه باتری می شود.

این باگ در قالب لینک یا متنی معتبر ظاهر شده اما به دلایل نامعلوم باعث مشکلات مختلف در محصولات اپل می شود.سایت تخصصی «9to5mac» اعلام کرده که chaiOS در برخی موارد در دستگاه های فرستنده و گیرنده باعث ریستارت دستگاه یا هنگ و کرش کردن اپلیکیشن های پیام رسانی یا سافاری می شود.

هنوز دلیل مشخصی برای تاثیر مخرب این باگ بر آیفون و مک ارائه نشده اما ممکن است علت آن به نحوه کدنویسی صفحه لینک شده مرتبط باشد.

از آنجایی که chaiOS و پیام هایی از این دست مدت خاصی انتشار یافته و پس از آن منسوخ می شوند، اپل نیز معمولا برای ارائه پچ های اصلاحی خود را به زحمت نمی اندازد.

بروزرسانی

کمپانی اپل با تائید وجود این باگ اعلام کرد که در روزهای آتی از طریق ارائه یک بروزرسانی مشکلات مربوط به chaiOS را مرتفع خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی