ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چالش خوردن مواد شوینده در یوتوب و انتقاد شرکت تاید از کاربران

مدتی است که جمعی از کاربران یوتوب چالشی به نام «تاید پاد» را به راه انداخته اند و در ویدیوهایی کوتاه بسته های حاوی مواد شوینده را می بلعند. حالا توییتر به این مساله واکنش ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱ بهمن ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۱

مدتی است که جمعی از کاربران یوتوب چالشی به نام «تاید پاد» را به راه انداخته اند و در ویدیوهایی کوتاه بسته های حاوی مواد شوینده را می بلعند. حالا توییتر به این مساله واکنش نشان داده است و کلیه محتوای مرتبط با این مضمون را یکی بعد از دیگری حذف می کند.

البته باید اشاره کنیم که این چالش بیشتر جنبه شوخی و سرگرمی دارد با این حال افزایش تعداد نوجوانانی که اقدام به خوردن مواد شوینده کرده اند هشدار مقامات آمریکایی، سازمان های بهداشتی و حتی کمپانی مادر تاید را برانگیخت.

همین امر یوتوب را بر آن داشته تا گام هایی را برای توقف فرایند انتشار این ویدیوها و در نهایت حذف محتوای مربوط به چالش مذکور بردارد.

طبق دستورالعمل جامعه یوتوب انتشار هرگونه محتوایی که افراد را به انجام فعالیتهای خطرناک وادار نماید، در این شبکه اجتماعی ممنوع است.در همین راستا نیز این شرکت به فست کمپانی اعلام کرده اقدامات لازم برای حذف اینگونه محتواها را آغاز نموده است.

در ۱۵ روز نخست ماه ژانویه ۲۰۱۸ حدود ۳۹ مورد استفاده نادرست از مواد شوینده توسط نوجوانان گزارش شد

گفتنی است در ۱۵ روز نخست ماه ژانویه ۲۰۱۸ حدود ۳۹ مورد استفاده نادرست از مواد شوینده توسط نوجوانان گزارش شد در حالی که در سراسر سال ۲۰۱۷ این رقم برابر با ۵۳ مورد و در سال ۲۰۱۶ برابر با ۳۹ مورد بود.

همانطور که گفته شد انتشار این ویدیو انتقاد شدید سازمان های مختلف را برانگیخت. از آن جمله می توان به کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی آمریکا اشاره نمود که خوردن بسته های شوینده توسط افراد را منع می کردند.

سازمان مادر تاید به نام Protect & Gamble هم در این باره گفت:

ما به شدت در مورد گفتگوهای صورت گرفته پیرامون استفاده عمدی و نادرست از شوینده های مایع نگران هستیم و با شبکه های اجتماعی مطرح مذاکراتی را آغاز کرده ایم تا محتوای مضری که ارتباطی با سیاست هایشان ندارد را حذف کنند. بسته های شوینده برای پاکسازی البسه تولید می شوند و هرگونه استفاده دیگر از آنها حتی برای شوخی غیرمجاز است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱ بهمن ۱۳۹۶

    اینها هم دیگه خوشی زده زیر دلشون

  • بهروز ایزدی
    بهروز ایزدی | ۱ بهمن ۱۳۹۶

    عجب اُسگلایی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی