ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل با همکاری ملاله یوسف زی دختران بی بضاعت را به مدرسه می‌فرستد

دو روز پیش تیم کوک مدیر‌عامل اپل و ملاله یوسف زی برنده‌ جایزه صلح نوبل با یکدیگر ملاقات کردند و همکاری مشترکشان با یکدیگر را اعلام نمودند. این دو قصد دارند با استفاده از منابع اپل ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

دو روز پیش تیم کوک مدیر‌عامل اپل و ملاله یوسف زی برنده‌ جایزه صلح نوبل با یکدیگر ملاقات کردند و همکاری مشترکشان با یکدیگر را اعلام نمودند. این دو قصد دارند با استفاده از منابع اپل در کنار تخصص موسسه‌ی خیریه‌ی ملاله، دختران بی‌بضاعت را به مدرسه بفرستند.

دو شخصیت تاثیرگذار دنیای مدرن خاطر نشان کردند که طی این همکاری مشترک چندساله خواهند توانست هزینه‌ی تحصیلات اولیه‌ی صد هزار دختر فقیر را تامین می‌کنند.ملاله یوسف زی

شنبه‌ی گذشته کوک و ملاله در بیروت دیدار کردند و طی مصاحبه‌ای با خبرنگار نشریه ایندیپندنت فعالیت‌های این سازمان را تشریح کردند.

هدف اولیه‌ی این سازمان لبنان خواهد بود. پس از آن سراغ کشور‌های افغانستان، پاکستان، ترکیه، نیجریه خواهد رفت. سازمان یاد شده قصد دارد شمار دخترانی را به مدرسه می‌فرستد روز به روز افزایش دهد.

تیم کوک در مورد جلسه‌اش با ملاله گفت:

«در خلال صحبت با او متوجه شدم که چه چشم انداز جسورانه‌ای در طرح‌هایش دارد. این مشخصه بسیار با بلند پروازی برند اپل هم راستا است و در عمق آن، این باور مستحکم نهفته است که کیفیت و آموزش می تواند عامل برابری میان دو جنس زن و مرد باشد. این مهم هموراه بخش بزرگ از اصول اپل و اندیشه‌های شخصی من بوده است.»

«ملاله یوسف زی» اکنون در آکسفورد درس می خواند و مهرماه گذشته توانست در همین دانشگاه با تیم کوک دیداری داشته باشد که طی همین ملاقات ایده‌ی همکاری متقابل در ذهن آنها شکل گرفته است.

ملاله یوسف زی
کتابی که جایزه صلح توبل را برای ملاله یوسف زی به ارمغان آورده است

«ملاله یوسف زی» دختر ۱۷ ساله‌ و برنده‌ی جایزه صلح اپل ۲۰۱۴ نیز در این باره گفته است:

«من همیشه دلم می‌خواست با اپل همکاری کنم چرا که اپل تجربه‌ی چنین فعالیت‌هایی را دارد. اکنون باور نمی‌کنم تنها پس از چند ماه همه کارها انجام شده تا ما در بیروت همکاری چند ساله‌ی مشترکمان را اعلام کنیم.»

به باور این دو شخصیت، تحصیلات مسئله‌ی حائز اهمیتی است و باید دولت‌ها در این زمینه به شدت فعالیت‌ کنند. به باور کوک مقیاس این مشکل به قدری بالاست که باید همگان در راستای حل آن با یکدیگر همکاری کنند. به گفته‌ی او این مورد جزو مسائلی است که شرکت‌های کوچک و غیردولتی نمی‌توانند در موردشان کاری از پیش ببرند. از این رو  شرکت های بزرگ و جهانی باید دست به دست هم داده تا این مشکل جهانی از بین برود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • یحیی خالدی
    یحیی خالدی | ۳ بهمن ۱۳۹۶

    ملاله یوسف زی بیست ساشونه و زمانی که جایزه صلح نوبل رو گرفتن 17 سال بودن

  • 123456
    123456 | ۲ بهمن ۱۳۹۶

    پخ خخخخخخ

  • ABCD EFGH
    ABCD EFGH | ۲ بهمن ۱۳۹۶

    واقعا یکی از برگترین مشکلات جامعه ما همین آموزش و پرورش هست که دولت هم اصلا حمایت نمیکنه. این میشه که اینقدر بی سواد لیسانسه داریم.

  • hyhzo hyhzo
    hyhzo hyhzo | ۲ بهمن ۱۳۹۶

    ببین از مردم صادر کننده تروریست چه جور حمایت میکنن بعد از ما چه جور حمایت میشه حتی گوشی هم بهمون نمیفروشن

مطالب پیشنهادی