ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

حقوق ماسک قطع شد؛ احتمال انتخاب جایگزین برای مدیرعامل تسلا

روز گذشته شرکت خودروسازی تسلا اعلام کرد که پرداخت حقوق، سهام و پاداش به ایلان ماسک (مدیرعامل این شرکت) منوط به دستاوردهای عملیاتی و افزایش ارزش سهام آن هستند و تازمانی که پیشرفتی در این ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۶:۲۸

روز گذشته شرکت خودروسازی تسلا اعلام کرد که پرداخت حقوق، سهام و پاداش به ایلان ماسک (مدیرعامل این شرکت) منوط به دستاوردهای عملیاتی و افزایش ارزش سهام آن هستند و تازمانی که پیشرفتی در این موارد حاصل نشود اوضاع بر همین منوال باقی خواهد ماند.

تسلا همچنین در بیانیه خبری خود به گمانه زنی ها در مورد ترک ماسک خاتمه داد و اعلام داشت که دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده شرکت در گرو باقی ماندن و حضور وی به عنوان مدیرعامل شرکت یا تصدی همزمان پست ریاست هیئت مدیره و مدیریت ارشد محصولات آن است.

تسلا در بیانیه خود آورده است:

به این ترتیب، هم مطمئن می شویم که ایلان ماسک در دراز مدت همچنان سکان هدایت شرکت را در اختیار خواهد داشت و هم اینکه فضا برای انتخاب مدیرعامل جدیدی که مستقیما به ماسک گزارش دهد  باز می ماند.

پاداشی که تسلا برای عملکرد دراز مدت ماسک در نظر گرفته است براساس عملکرد وی در سال ۲۰۱۲ در نظر گرفته شده اما پرداخت آن ارتباط مستقیم با عملکرد شرکت تحت مدیریت وی خواهد داشت. لذا از آنجایی که عرضه سدان مدل ۳ مطابق با برنامه زمانی از پیش اعلام شده پیش نرفت می توان انتظار داشت که تغییری اساسی در پرداختی های وی ایجاد شود.

با در نظر داشتن همین مساله حقوق و پاداش ماسک به صورت صد درصدی در خطر قرار دارد و لازم است که این کارفرمای نابغه «بسیار فوق العاده» عمل کند تا آن را دریافت نماید. طبق اعلام تسلا برای آنکه ماسک موفق به دریافت پاداش خود شود باید ارزش بازار شرکت را طی دوازده مرحله به ۶۵۰ میلیارد دلار برساند. محض اطلاع شما باید بگوییم که ارزش این شرکت هم اکنون از ۶۰ میلیارد دلار بیشتر نمی شود.

ماسک باید ارزش بازار تسلا را به ۶۵۰ میلیارد دلار برساند

ماسک که علاوه بر سمت مدیرعاملی ریاست هیئت مدیره این شرکت را نیز برعهده دارد از سرمایه گذاران اولیه آن نیز به شمار می رود و تا الان ۲۰ درصد از کل سهام این شرکت را خریداری کرده است.

او قبلا وعده داده بود که با راه اندازی یک خط مونتاژ کاملا مکانیزه و البته عرضه مدل ساده تری از سدان مدل ۳ تسلا را به بهترین خودروسازی دنیا بدل می کند که البته این اتفاق تا به الان نیافتاده است.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • CANOPUS
    CANOPUS | ۳ بهمن ۱۳۹۶

    ضمن تشکر
    برای من و دوستانم بسیار این انسان الهام بخشه ، من هم مطمئنم موفق میشه .

    لطفا از اون یکی شرکتش اسپیس ایکس هم بنویسید الان فالکون هوی آماده تست آتش منتظر اتمام تعطیلی دولت

  • آریا
    آریا | ۳ بهمن ۱۳۹۶

    ماسک موفق میشه

مطالب پیشنهادی