ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نخستین سوپرمارکت بدون فروشنده آمازون راه اندازی شد

آمازون با راه اندازی اولین سوپرمارکت بدون صندوق وارسی می خواهد که دوران جدیدی را برای خریداران رقم بزند. غول تجارت الکترونیک آمریکایی ساعاتی پیش درب های سوپرمارکت Amazon Go را در سیاتل به روی ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۳ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

آمازون با راه اندازی اولین سوپرمارکت بدون صندوق وارسی می خواهد که دوران جدیدی را برای خریداران رقم بزند. غول تجارت الکترونیک آمریکایی ساعاتی پیش درب های سوپرمارکت Amazon Go را در سیاتل به روی عموم مردم بازگشایی کرد؛ فروشگاهی که هیچ نیروی انسانی یا سرویس الکترونیکی در آن خریدهای مشتریان را وارسی نمی کند.

خریداران برای ورود به این فروشگاه می بایست اپلیکیشن Amazon Go را در موبایل هایشان نصب کنند. سپس می توانند محصولات را از قفسه هایی که توسط دوربین های امنیتی پایش می شوند برداشته و فروشگاه را ترک نمایند.

آمازون به طور خودکار هزینه کالاهای برداشته شده را از حساب کاربری خریداران کم می کند و برای این کار نیازی به اسکن هر کالا توسط خریدار وجود ندارد. درب های این فروشگاه پنج روز در هفته از ساعت هشت صبح تا نه شب به روی مشتریان باز است و تمام محصولات سوپرمارکت های عادی مثل خوار و بار و غذاهای آماده در آن به فروش می رسند.

آمازون در وبسایت خود، انگیزه اش از احداث این فروشگاه ۱۶۷ متر مربعی در مرکز سیاتل را ارائه تجربه ای جدید از خرید اعلام کرده تا در آن مشتریان لازم نباشد که برای خرید در صف بایستند.

گفتنی است که اقدام اخیر آمازون گام مهمی برای خارج شدن از قالب یک فروشگاه صرفا آنلاین و قدم گذاشتن به وادی فروش فیزیکی محسوب می شود.آمازون سال گذشته و در همین راستا، فروشگاه زنجیره ای Whole Foods را با ارزشی نزدیک به ۱۴ میلیارد دلار خریداری کرد که مطابق آخرین گزارشات با این کار مجموع درآمدهای این دو با ۳۴ درصد افزایش  به ۴۳.۷ میلیارد دلار رسیده است.

این در حالیست که فروش Whole Foods به تنهایی به رقم ۱.۳ میلیارد دلار رسیده که فراتر از حد انتظار تحلیل گران بوده است.

عملکرد موفقیت آمیز آمازون طی سال های گذشته موجب شده که بنیان گذارش جف بزوس در صدر فهرست ثروتمندترین افراد دنیا قرار بگیرد. مطابق گزارش بلومبرگ، ثروت آقای بزوس در حال حاضر به رقمی در حدود ۱۰۹ میلیارد دلار می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی