اواسط خردادماه بود که اپل از اسپیکر هوشمندی به نام هوم پاد رونمایی کرد و اعلام نمود که آن را در آذرماه روانه بازار میکند اما این مساله به تعویق افتاد و در نهایت مشخص شد که اسپیکر هوشمند شرکت کالیفرنیایی اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی عرضه می گردد.

حالا اطلاعات تازه ای در خصوص زمان دقیق عرضه این محصول و همچنین جزئیات قابلیت های آن منتشر شده که در ادامه با شما در میان می گذاریم.

نخست اینکه هوم پاد به تازگی مجوز FCC (کمیسیون ارتباطات آمریکا) را دریافت کرده که البته اسناد مربوط به این تاییدیه اطلاعات خاصی را در خود ندارند اما دست کم نشان می دهند که سخت افزار مورد بحث برای ورود به بازار آماده شده است.

از طرفی یکی از آخرین نسخه های منتشر شده از iOS حاوی جزئیاتی است که هم احتمال عرضه قریب القوع این گجت را تایید می کند و هم به گوشه ای از قابلیت های این محصول اشاره می کند.

به تازگی فلیپ اسپوزیتو یکی از نویسندگان وبسایت Help BR دریافته که بتای iOS 11.2.5دربرگیرنده آیکون هایی است که یکی از آنها نشان می دهد سیری قابلیت خاموش شدن روی دست کم یک اسپیکر را دارد. به بیان دیگر به لطف این قابلیت می توانید مانع از سوالات یا اظهار نظرهای وقت و بی وقت این دستیار صوتی در زمان مطالعه یا استراحت خود شوید.

اسپوزیتو همچنین باور دارد چند خط از کدهای موجود در سورس کد این بتا به پشتیبانی همزمان از صداهای مختلف اشاره دارند هرچند که این مساله چندان قطعیت ندارد اما در مواردی که قرار باشد هوم پاد توسط کلیه اعضای خانواده مورد استفاده قرار بگیرد آنگاه می توان گفت که گمانه زنی این فرد عقلانی به نظر می رسد، علت هم این است که اپل غیر از مک پشتیبانی همزمان از چند کاربر را در دیگر محصولات خود فراهم نکرده بود.

اما حتی با توجه به این گزارش هم نمی توان با اطمینان گفت زمان عرضه هوم پاد نزدیک است. این مساله تا حدودی زیادی به انتشار کامل iOS 11.2.5 یا نسخه های جدیدتر آن بستگی دارد.

در انتها شاید بد نباشد اشاره کنیم که هوم پاد با قیمت ۳۴۹ دلار معرفی شد که با در نظر گرفتن قیمت ۳۵۰۰ تومان برای دلار در سال قبل این رقم برابر با ۱۲۲۱۵۰۰ تومان بود. حالا اما که دلار نرخی صعودی پیدا کرده و به رقم بیشتر از ۴۶۰۰ تومان رسیده علاقمندان به هوم پاد باید مبلغی فراتر از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان را پرداخت نمایند. البته این رشد لحظه ای ارزش دلار در برابر ریال صرفا بر این محصول اثر نخواهد گذاشت و احتمالا باید منتظر افزایش قیمت یکباره کلیه کالاهای الکترونیک باشیم.

به روزرسانی

کمپانی اپل اعلام کرد که پیش فروش هوم پاد تا دو روز دیگر آغاز شده و از بیستم بهمن ماه نیز در آمریکا، انگلیس و استرالیا عرضه خواهد شد. براساس برنامه ریزی اپل این گجت در بهار سال آینده به بازارهای فرانسه و آلمان راه پیدا خواهد کرد.