ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

زمین تخت گرایان
تکنولوژی

مَد مایک برای اثبات تخت بودن زمین با راکتی دست ساز پرواز می کند

«مایک هیوز» معروف به «مَد مایک» یکی از زمین تخت گرایان است که برای اثبات اعتقاد خود، راکتی دست ساز را از قطعات فلزی اوراقی و یک فیلتر موتور هواپیما (به عنوان نازل اصلی) با ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۴ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۵:۱۵

«مایک هیوز» معروف به «مَد مایک» یکی از زمین تخت گرایان است که برای اثبات اعتقاد خود، راکتی دست ساز را از قطعات فلزی اوراقی و یک فیلتر موتور هواپیما (به عنوان نازل اصلی) با بودجه 20 هزار دلاری توسعه داده است.

وی دو ماه قبل قرار بود با استفاده از این راکت و با سرعت 800 کیلومتر در ساعت به ارتفاع 550 متری پرتاب شده، و در نهایت با چتر نجات فرود بیاید، با این حال مقامات محلی از صدور مجوزهای لازم خودداری کردند.

به نظر می رسد که هیوز به این راحتی ها قصد بی خیال شدن ندارد چرا که در صفحه فیسبوکش از برنامه ریزی برای پرواز در چهاردهم بهمن ماه خبر داده است. یکی از دلایل مخالفت مقامات با پرتاب این راکت منحنی بودن مسیر پرواز بود که احتمال خسارت زدن به اموال عمومی یا خصوصی را افزایش می داد اما در برنامه جدید این مسیر به عمودی تغییر کرده است.  مایک هیوزهیوز پیش از این پیوستن به زمین تخت گرایان در تامین سرمایه مورد نیاز برای این پروژه با شکست مواجه شده بود اما پس از اعلام حمایت از این نظریه بودجه لازم را تامین کرد

علی رغم اینکه وی از بودجه طرفداران این نظریه استفاده کرده نمی توان با قاطعیت گفت که هدف او از پرتاب این راکت اثبات یا رد نظریه کروی بودن زمین است چرا که مشاهده منحنی بودن زمین نیازمند اوج گرفتن تا ارتفاع 10700 متری است که از توانایی راکت وی خارج است.

با این حال هیوز در مصاحبه با خبرگزاری «آسوشیتد پرس» نشان داده که برای نظریه اعتبار چندانی قائل نیست:

من به علم اعتقاد ندارم، البته اطلاعات نسبتا کاملی در مورد آیرودینامیک، دینامیک سیالات و چگونگی حرکت در فضا دارم اما این موارد تنها فرمول هایی هستند و نمی توان بین علم و تخیل مرز مشخصی ترسیم کرد.

او تاکید کرده هیچ کس حق فیلم برداری از این پرتاب را ندارد و هر پهپادی که به محدود تعیین شده نزدیک شود ساقط خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Ezio
    Ezio | ۶ بهمن ۱۳۹۶

    این فقط با معجزه خوب میشه

  • ashkan
    ashkan | ۴ بهمن ۱۳۹۶

    بلیط هواپیما مگه چنده؟؟؟??

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی