ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

KOENIGSEGG-AGERA-RS
خودرو

گردباد سوئدی؛ کوئنیگ زگ Agera RS و شکستن مرز سرعت 480 km/h

نوامبر گذشته سوپر اتومبیل کوئنیگ زگ موفق شد با ثبت میانگین سرعت 277.9 مایل (معادل 444 کیلومتر) در ساعت در مسیری در نوادا، عنوان سریع ترین خودروی خیابانی جهان را از آن خود کند. بعدها ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۴ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۰

نوامبر گذشته سوپر اتومبیل کوئنیگ زگ موفق شد با ثبت میانگین سرعت 277.9 مایل (معادل 444 کیلومتر) در ساعت در مسیری در نوادا، عنوان سریع ترین خودروی خیابانی جهان را از آن خود کند.

Koenigsegg-Top-Speed-Record

بعدها این هایپرکار سوئدی توانست با دستیابی به سرعت 284.55 مایل (معادل 457 کیلومتر در ساعت) در یک مسیر عمومی، ضمن ثبت رکوردی جدید دوباره نام خود را بر سر زبان ها اندازد.

با این رکوردهای خیره کننده سوالی که مطرح می شود اینست که آیا Agera RS توانایی عبور از مرز 300 مایل (482 کیلومتر) در ساعت را دارد؟

Koenigsegg_AgeraRS_fronttwist

به نظر می رسد که تایرها بزرگ ترین مانع پیش رو در دستیابی به این سرعت باور نکردنی باشند. اما این ابر اتومبیل سوئدی رکوردهای قبلی خود را با تایرهای استاندارد میشلن پایلوت  Sport Cup 2 ثبت کرده است.

در حاشیه نمایشگاه دیترویت امسال آقای کریستین ون کوئنیگ زگ بنیان گذار و مدیر عامل شرکت کوئنیگ زگ به همراه آقای Eric Schmedding مدیر محصولات میشلن به نکات جالبی درباره ویژگی های تایر اگرا RS و توانایی های این اتومبیل فوق سریع اشاره کرده اند.

Koenigsegg_2014_CvK_one1_a_2

بر این اساس آقای Schmedding اذعان نموده که تایرهای اگرا RS هرگز با هدف دستیابی به سرعت 270 مایل (434 کیلومتر) در ساعت یا بالاتر توسعه نیافته اند. به گفته وی اگر چه این تایرها برای سرعت های بسیار پایین تر طراحی شده اند، اما مقامات میشلن از توانایی های واقعی آنها مطلع هستند.

agera-rs

تولید گرمای بیش از حد را می توان بزرگ ترین عامل بازدارنده تایرها در رسیدن به سرعت های بالا دانست. با چرخش بیشتر تایرها در سرعت های زیاد، میزان حرارت تولیدی نیز افزایش پیدا می کند. بنابراین اگر اگرا RS در سریع ترین زمان ممکن سرعت خود را به 300 مایل در ساعت برساند، به احتمال زیاد مشکلی جدی بروز نخواهد کرد.

Koenigsegg-Top-Speed-Record-Run258

مدیر محصولات میشلن در این باره گفته:

زمان رسیدن به سرعت 270 مایل برای این خودرو نسبتا کم است، اما افزایش سرعت از 270 به 300 مایل 5 دقیقه طول می کشد که این مساله باعث بروز مشکلاتی می شود.

آقای کوئنیگ زگ نیز درباره دستیابی به سرعت 300 مایل در ساعت افزوده:

اگر فردی قصد ثبت چنین رکوردی را داشته باشد، امکان آن کاملا وجود دارد. در اتومبیل ثبت کننده رکورد باید موتور تا RPM بالا دور گرفته و از نسبت های دنده طولانی تر استفاده شود.

با این حال ما می می توانیم در زمان کنونی به رکورد 300 مایل در ساعت دست پیدا کنیم. البته راندن با این سرعت بسیار خطرناک است، زیرا عوامل غیر قابل کنترل متعددی مثل حیوانات، بوته ها، ناهمواری ها و باد وجود دارند. دستیابی به این سرعت ممکن است، اما هدف ما محسوب نمی شود.

Koenigsegg_AgeraRS_rear (1)

آنطور که شواهد و قرائن نشان می دهند، کوئنیگ زگ توانایی جابجایی مرزهای سرعت را دارد؛ اما در زمان کنونی تشخیص داده که منتظر حرکت بعدی رقبا بماند.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۴ بهمن ۱۳۹۶

    سوئدی ها خداوندگار مهندسی هستن....

  • sina.z
    sina.z | ۴ بهمن ۱۳۹۶

    سیاست این شرکت غلط هست اگر بنا به دستیابی سرعت بالاتر هست ...میشه بوگاتی شیرون رو اونقدر سبکش کرد و همش از فیبر کربن استفاده کرد تا سرعتش به ۶۰۰ کیلومتر یا هر چی برسه ...سیاست این شرکت هم همینه طراحی سواری نرم ..لذت بردن از ماشین وهمه و همه ی اینها رو فدای سرعت کردند....آگرا زمانی محبوب میشه که علاوه بر سرعت زیاد سواری نرم و راحت رو داشته باشه و این سیاست قشنگی نیست...به نظر من باز هم بوگاتی خیلی خیلی بهتره و شاهکار مهندسی میتونه لقب بگیره

    • Goyban bl
      Goyban bl | ۵ بهمن ۱۳۹۶

      سیاست این شرکت خیلی هم بهتر از بوگاتی هستش، از لحاظ ماشین! بودن بسیار بسیار بهتر از بوگاتی عمل میکنه، درواقع میتونه دور بزنه، میتونه با بنزین معمولی کار کنه، بوگاتی هنرش سریع رفتن در مستقیمی هست که اصلا کار سختی نیست و خب حسابی لوکس هستش ولی آگرا واقعا یه شاهکار مهندسی از لحاظ ماشین هستش بستگی داره که کسی قصد خریدنشو داره میخواد با سرعت ۲۰ کیلومتر فقط تو بلوار دور دور کنه یا اینکه آخر هفته ها باهاش یه پیست بره و کل همه را بخوابونه

مطالب پیشنهادی