ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کسب و کار موبایل ال جی هنوز هم ضرر می دهد

بخش تلفن های همراه شرکت ال جی با نرخ بالایی هنوز هم در حال ضرر دادن است. در گزارش فصل چهارم سال ۲۰۱۷ میلادی، ال جی ضرر خود را ۱۹۲.۳۳ میلیون دلار اعلام کرد که ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۵ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

بخش تلفن های همراه شرکت ال جی با نرخ بالایی هنوز هم در حال ضرر دادن است.

در گزارش فصل چهارم سال ۲۰۱۷ میلادی، ال جی ضرر خود را ۱۹۲.۳۳ میلیون دلار اعلام کرد که نسبت به ۳۳۱.۳۷ میلیون دلار سال گذشته رقم کمتری است اما هیچ علائمی مبنی بر بهبود شرایط وجود ندارد.

طی دو سال گذشته، ال جی موبایل فقط در یک فصل (دوره سه ماهه) گزارشی از عملکرد مثبت خود ارائه داده و آن هم سه ماهه ابتدایی ۲۰۱۷ با ۳.۲ میلیون دلار سود بود. به جز این، باید به سه سال قبل و سه ماهه ابتدایی ۲۰۱۵ بازگردید تا دوباره سوددهی بخش موبایل ال جی را ببینید.

فروش بخش موبایل در دوره سه ماهه گذشته ۱۰.۵۲ میلیارد دلار بوده که نسبت به ۱۱.۷۱ میلیارد دلار سال ۲۰۱۶ کمتر است. این در حالی است که ۲۰۱۶ شاهد رشد ۱۰.۸ درصدی نسبت به ۲۰۱۵ بود.

ال جی دلیل این اتفاقات را بازار چالشی و قدرتمند برندهای چینی اعلام کرده. اوپو، ویوو، هوآوی، شیائومی و بسیاری دیگر طی سال های گذشته بخش بزرگی از بازار را تصاحب کرده اند و از سهم ال جی و شرکت های دیگر کاسته اند.

با این حال، ال جی می گوید که V30 فروش خوبی را در کنار تلفن های همراه پریمیوم دیگر تجربه کرده. ماه آینده کنگره جهانی موبایل برگزار خواهد شد و باید دید که بخش موبایل شرکت ال جی چه فعالیتی را در پیش خواهد گرفت.

هوانگ جئونگ-هوان مدیرعامل جدید بخش موبایل ال جی است و زمان زیادی را در بخش تحقیق و توسعه فعالیت داشته. شاید تجربه او بتواند به کمک ال جی آمده و سبب احیای دوباره شرکت شود.

به جز بخش موبایل اما ال جی عملکردی بسیار عالی داشته.

سود کلی ۲.۲۳ میلیارد دلاری ال جی در این سه ماهه، بیشترین میزان سودی است که ال جی به صورت سالانه از ۲۰۰۹ تاکنون کسب کرده. لوازم خانگی و بخش تلویزیون این شرکت بسیار قدرتمند عمل کرده.

موفقیت بخش های دیگر سبب می شود که فکر کنید ال جی تا چه زمانی ضرردهی بخش موبایل را تحمل خواهد کرد ولی مشخص نیست این شرکت چه رویه ای در پیش می گیرد.

سونی هم مثل ال جی بخش های سودده بسیاری دارد و از این جهت تمرکز را از روی بخش موبایل برداشت و جلوی ضرر را گرفت ولی اچ تی سی که بخش سودده دیگری ندارد مجبور شد تا قسمت بزرگی از کسب و کار موبایل خود را به گوگل بفروشد تا به مشکلات بزرگتری نرسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • poro alex
    poro alex | ۱۳ بهمن ۱۳۹۶

    پسر جان اصلا حالت خوش نیستا وقتی می گم خبرای چرت و بدون منبع موثق و نامعتبر  نذار مثل خانم موسوی نذار تو سایت برای اینه که یه خبر چرتی گذاشتی رو سایت ملتو گمراه کردی اولا که اصلا تو خودت این گه الجی 3 ساله داره ضرر میده و این.جدولو باور می کنی یعنی چی زمان جی 6 فروشش خیلی خوب بود اصلا این جدولو از کجات در آوردی اصلا اصل خبر چیز دیگه است و گفته که اتفاقا الجی تو سه ماهه چهارم ترارش مثبت بوده و اونم فقط و فقط به خاطر فروش فوق العاده قوی وی 30 و وی 30 پلاس و سری کیو حالا درسته که از زمان وی 20 به این ور. که 1 سال و 2 3 ناه پیش به این ور تا جی 6 اونم فقط  به خاطر نامردی سامسنگ و انحصاری کردن اسنپ 835 کمی رو فروش جی 6 تأثیر گذاشت نه دیگه 3 سال پشت سر هم اگه راست می گی چرا از کاهش سود سامسنگ و ضررش سر اس 8 و اس 8 پلاس چیزی نذاشتی این لینکای زیر که اتفاقا آخریشم مال خودنونه این خبر چزتو نقص می کنه
    http://www.lgnewsroom.com/2018/01/lg-announces-2017-financial-results/

    https://itresan.com/166715/نتایج-مالی-سه‌ماهه-اول-سال-2017-ال‌جی-بیش/.html
    http://lgblog.ir/1394/08/نتایج-مالی-ال‌جی-در-سه-ماهه-
    سوم-2015/
    http://digiato.com/article/2016/02/02/ال‌-جی-نتایج-مالی-سالانه-و-سه-ماهه-چهار/

    http://lgblog.ir/1393/11/گزارش-مالی-ال‌جی-در-
    مرد باش و پاکش نکن اگه پاکش کنی....

  • poro alex
    poro alex | ۱۱ بهمن ۱۳۹۶

    آقای وفانژادی چرا پیام پاک کردی مشکلت چیه؟

  • poro alex
    poro alex | ۱۱ بهمن ۱۳۹۶

    T

  • Dandelions
    Dandelions | ۷ بهمن ۱۳۹۶

    ال جی حتما تصمیمات مهمی گرفته و داره سیاست خودشو تغییر میده. و بدون شک باید منتظر شگفت زده شدن با محصولات بعدی ال جی باشیم هم تو سری وی و هم جی. چون وقتی کلید پشت رو از جی 5 حذف کرد به جاش طراحی ماژولار رو ارائه کرد! ممکنه به ذائقه بعضیا خوش نیومده باشه اما یک گام بلند در جهت پیشرفت و ارائه فناوری های مدرن و متفاوت برداشته شد. یعنی کلیدهای پشت که فقط یه تغییر ساده تو طراحی بودن، قربانی طراحی ماژولار شد که یک تحول بزرگ حساب میشد. خب احتمالا هم در مورد محصولات بعدی باید منتظر یه چیز خارق العاده از ال جی باشیم که ارزش این همه ریسک رو داشته باشه. من که خیلی خوش بین و بی صبرانه مشتاق دیدن محصولات بعدی ال جی هستم.

  • Ali Khanchebemehr
    Ali Khanchebemehr | ۵ بهمن ۱۳۹۶

    چون آشغال میسازه

    • Dandelions
      Dandelions | ۷ بهمن ۱۳۹۶

      هر کس یه نظری داره. اما همه میدونن که خود ال جی ادعایی نداره در زمینه تلفن هوشمند اما تو چند سال گذشته ثابت کرده که اگه بخاد میتونه بهترین ها رو تولید کنه و همیشه پرچمداراش از بهترین و تاپ ترین مدل هایی هستند که کارشناسان این صنعت معرفی میکنن. ال جی در زمینه لوازم خانگی، صوتی و تصویری و دستگاه های تهویه مطبوع یکی از برندهای اول هستش و همیشه محصولاتی که تولید می کنه در عین حال که طراحی شیک و مبتکرانه ای دارند فناوری های پیشرفته ای هم دارن که برای اولین بار در محصولاتش به کار رفته. در زمینه تلفن های هوشمند هم داره سعی خودش رو میکنه و مطمئن باشید همون طور که بخش های دیگه اش اوله، موبایل هاش هم اول خواهند بود. چون در زمینه طراحی و امکانات نرم افزاری و سخت افزاری دقت و وسواس خاصی داره و سعی میکنه بهترین ها رو انتخاب کنه و بیشترین امکانات رو در محصولات خودش بگنجونه.

      • poro alex
        poro alex | ۱۳ بهمن ۱۳۹۶

        تو چی میگی الجی ادعا نداره آخرشم می گی ادعا داره اصلا حالت خوبه؟

    • poro alex
      poro alex | ۱۱ بهمن ۱۳۹۶

      نه

    • poro alex
      poro alex | ۱۳ بهمن ۱۳۹۶

      واقعا برات متأسفم که کامنت این بچه رو پاک نکردی آشغال گوشی دستت. که صدردصد حبابیه و فکر می کنی که همه برندا مثل الجی و اپلم آشغاله خدا شفا بده

مطالب پیشنهادی