ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Audi Saved 2133 Million In 2017 Thanks To Employees' Suggestions (5)
خودرو

صرفه جویی 133 میلیون دلاری آئودی به واسطه پیشنهادهای خلاقانه کارکنان

کمپانی آئودی اعلام کرد با عمل به پیشنهادات کارکنان خود در کارخانه های اینگولشتات و نکازاولم، موفق به صرفه جویی 108.6 میلیون یورویی (معادل 133 میلیون دلار) در سال گذشته شده است. این خودروساز آلمانی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۵ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۹:۴۵

کمپانی آئودی اعلام کرد با عمل به پیشنهادات کارکنان خود در کارخانه های اینگولشتات و نکازاولم، موفق به صرفه جویی 108.6 میلیون یورویی (معادل 133 میلیون دلار) در سال گذشته شده است.

این خودروساز آلمانی حدود نیم قرن است که هر ساله طرحی را در رابطه با ایده های کارکنان در راستای کاهش هزینه ها اجرا می کند. در این طرح که از سال 1994 "برنامه ایده ها" نامگذاری شده، کوچک ترین ایده ها به خوبی بررسی می شوند، زیرا یک تغییر مثبت می تواند از هدر رفت سرمایه ای کلان جلوگیری کند؛ حال فرقی ندارد این ایده ها در رابطه با نحوه انجام وظایف باشند یا در رابطه با زیرساخت ها.

Audi Saved 3133 Million In 2017 Thanks To Employees' Suggestions (4)

آقای Joachim Kraege مدیر بخش سازمانی و مشاوره آئودی در این باره گفته:

ما همیشه کارمندان خود را تشویق می کنیم که به دقت محیط کاری خود را زیر نظر گرفته و مدام درباره شرایط موجود بصورت نقادانه سوال طرح کنند، زیرا خلاقیت و نوآوری هر یک از افراد در آئودی فاکتوری اساسی برای موفقیت ما است.

آقای Klaus Mittermaier رئیس انجمن کارکنان آئودی نیز افزوده:

این نیروی کار ماس که موفقیت در بلند مدت را برای برند ما ممکن می سازد، برنامه ایده های آئودی به وضوح این موضوع را تایید می کند. بنابراین بسیار مهم است که همکارانمان در قبال پیشنهادات سازنده، از مزایایی بهره مند شوند.

یکی از پیشنهادات ساده اما جالبی که صرفه جویی سالانه حدود 100 هزار یورو را به دنبال داشته، توسط دو کارگر بخش توسعه موتور مطرح شده است. این دو در طول فعالیت خود متوجه کارکرد 24 ساعته سیستم تهویه مطبوع ساختمان محل کار خود شده و پیشنهاد می دهند که فن ها بین ساعت 6 صبح الی 10 شب کار کنند؛ همچنین در زمان هایی که کارکنان در این ساختمان حاضر نیستند، سرعت فن ها کاهش داده شود.

Audi Saved 5133 Million In 2017 Thanks To Employees' Suggestions (2)

در سال گذشته پیشنهادهای زیاد دیگری در رابطه با صرفه جویی در زمان مطرح شده اند. برای مثال دو کارآموز پیشنهاد کرده بودند که برای سوکت های آچار گشتاور از رنگ های سبز و قرمز استفاده شود تا احتمال اشتباه در بکارگیری آنها کاهش یابد.

ایده دیگر توسط سه تن از کارکنان بخش کنترل کیفیت که وظیفه ارزیابی درها را بر عهده دارند، مطرح شده است. با پیشنهاد این سه، زمان لازم برای تنظیم ابزارهای اندازه گیری از 34 به 18 دقیقه کاهش یافته؛ این مساله در نهایت 200 ساعت صرفه جویی در طول یک سال را در پی داشته است.

Audi Saved 1133 Million In 2017 Thanks To Employees' Suggestions (6)

آئودی در سال 2017 با عمل به 10,100 پیشنهاد کارکنان خود در کارخانه های گیور مجارستان و بروکسل بلژیک، 33 میلیون یوروی دیگر صرفه جویی نموده است. به منظور قدردانی از صاحبان ایده های خلاقانه و کاربردی، مقامات این کمپانی هر ساله جوایزی مالی اعطا می کنند. رقم این جوایز با میزان صرفه جویی انجام شده ارتباط مستقیم داشته و طبیعتا به صاحبان ایده های برتر، جوایز بیشتر و بهتری اعطا می شود.

Audi Saved 6133 Million In 2017 Thanks To Employees' Suggestions (1)

روشی که ارباب حلقه ها در پیش گرفته، بسیار جالب توجه بوده و می تواند درس های زیادی برای آموختن داشته باشد. با این روش هم کارکنان به نوعی خلاق تر می شوند و هم از میزان هزینه های اضافی و هدر رفت سرمایه کاسته می شود. روشن است که این موضوع نمونه بارزی از سیاست برد-برد بوده و در آن هر دو طرف برنده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • A.M.
    A.M. | ۶ بهمن ۱۳۹۶

    یکی از علت های قیمت پایین خودروهای شان در مقایسه با خودروهای ایرانی همینه.

  • sina.z
    sina.z | ۵ بهمن ۱۳۹۶

    مدیریت یعنی این...

  • NYC
    NYC | ۵ بهمن ۱۳۹۶

    ارزشی که اونا برای نظرات کارگراشون قائل هستند ما برای مهندس های شرکتامون نیستیم

مطالب پیشنهادی