ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پایان تامین مالی ایستگاه فضایی بین المللی ترامپ
علمی

احتمال لغو حمایت مالی ناسا از ایستگاه فضایی بین المللی به دستور ترامپ

از مدت ها قبل شنیده می شد که دونالد ترامپ و مشاورانش قصد دارند ماموریت های کاملاً جدیدی را به عهده آژانس فضایی آمریکا (ناسا) بگذارند، اما به نظر می رسد نمی خواهند سرمایه ای ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۵ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

از مدت ها قبل شنیده می شد که دونالد ترامپ و مشاورانش قصد دارند ماموریت های کاملاً جدیدی را به عهده آژانس فضایی آمریکا (ناسا) بگذارند، اما به نظر می رسد نمی خواهند سرمایه ای زیاد را نیز به این برنامه ها اختصاص دهند. بنابراین احتمالاً رئیس جمهور ایالات متحده بخواهد از روش های دیگری هزینه برنامه های مذکور را تامین نماید. به عنوان مثال پایان پشتیبانی مالی ناسا از ایستگاه فضایی بین المللی.

بر اساس اسناد مرتبط با بودجه بندی دولت آمریکا که به تازگی منتشر شده، دست کم یکی دو کارشناس مالی در کاخ سفید موافق ایده مورد اشاره هستند و آن را به دونالد ترامپ پیشنهاد داده اند.

در صورت پایان پشتیبانی مالی ناسا از ایستگاه فضایی بین المللی، احتمالاً فضانوردان آمریکای حاضر در این پایگاه می بایست به زمین بازگشته و در انتظار ماموریتی کاملاً آمریکایی باقی بمانند. طبق ادعای وبسایت خبری ورج پیشنهاد مورد بحث در آخرین به روز رسانی بودجه ناسا برای سال آینده گنجانده شده است.

پایان تامین مالی ایستگاه فضایی بین المللی ناسا

طبق برنامه های پیشین، آمریکا موظف بود تا سال ۲۰۲۴ مبلغ ۳ الی ۴ میلیارد دلار را به پشتیبانی از ایستگاه فضایی بین المللی اختصاص دهد. اما اگر طرح جدید به تصویب برسد احتمال آن می رود که پایان ماموریت ISS چند سال زودتر از موعد قبلی -یعنی سال ۲۰۲۸- محقق شود، چرا که به احتمال فراوان با خروج آمریکا دیگر کشورهای فعال در برنامه مذکور نیز از آن خارج شوند.

سال گذشته میلادی ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا دستور العملی را تصویب کرد که به موجب آن ناسا موظف شد علاوه بر پیدا کردن مسیرهای جایگزین برای تامین مالی برنامه ایستگاه فضایی بین المللی، مقدمات کار برای اجرای برنامه «بازگشت به ماه» را به عنوان پیش نیاز نخستین سفر انسان به مریخ فراهم نماید. برنامه ای که به حجم زیادی از پول نیاز داشته و ظاهراً ناسا باید بخش اعظم آن را با صرفه جویی و بازتعریف برنامه های خود تامین نماید.

پایان تامین مالی ایستگاه فضایی بین المللی ناسا

به عقیده کارشناسان پایان زودهنگام ماموریت پایگاه فضایی ISS می تواند خلائی بزرگ در تلاش های علمی مرتبط با توسعه فناوری های فضایی به وجود بیاورد، چرا که علاوه از بین رفتن امکان آموزش فضانوردان در شرایط واقعی، دیگر شرایطی برای تست فناوری های جدید و آزمایش های مرتبط با حضور طولانی مدت انسان در فضا فراهم نخواهد بود.

علاوه بر این ها، کسب و کار بسیاری از کمپانی های فضایی خصوصی نیز در این صورت با خطر جدی مواجه می شود، چرا که آنها یکی از اصلی ترین سایت های تست خود را از دست داده و بسیاری برنامه ها برای توسعه توریسم فضایی نیز با خطر مواجه خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Aminpouyan
    Aminpouyan | ۵ بهمن ۱۳۹۶

    این آدم دیگه شورش رو درآورده. این احمق اگه یه سال دیگه هم بخواد همین جوری پیش بره کشور پیشرفته آمریکا دچار انزوا خواهد شد. درست همون بلایی که احمقی نژاد سر ما آورد. خدا ازش نگذره.

    دیجیاتو خواهشن نظرم رو منتشر کن و پاکش نکن. ممنون.

    • Raymond Dragon
      Raymond Dragon | ۵ بهمن ۱۳۹۶

      به جهنم که به انزوا رفت...به ما چه...

مطالب پیشنهادی