ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویژگی جدید iOS 11.3، امنیت رمز اپل آیدی کاربر را افزایش می دهد

اوایل امروز در کنار عرضه نسخه پیش نمایش iOS 11.3 برای توسعه دهندگان، لیستی از تغییرات این سیستم عامل منتشر شد که هر چند شامل اطلاعات زیادی بود اما به نظر می رسد که حاوی ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۵ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۸:۴۵

اوایل امروز در کنار عرضه نسخه پیش نمایش iOS 11.3 برای توسعه دهندگان، لیستی از تغییرات این سیستم عامل منتشر شد که هر چند شامل اطلاعات زیادی بود اما به نظر می رسد که حاوی تمام قابلیت های جدید آخرین نسخه از آی او اس نیست.

یکی از ویژگی هایی که اپل به آن ها اشاره نکرده، آیکون جدید Privacy است. در این نسخه از سیستم عامل اگر اپلیکیشن های انحصاری اپل که خواهان اطلاعات شخصی شما همانند رمز اپل ایدی یا آی کلود هستند را نصب کنید، این آیکون به نمایش در می آید.

چند ماه پیش توسعه دهنده ای نشان داده بود که چه قدر ساده یک سازنده می تواند صفحه پاپ آپ اپل برای گرفتن رمزهای شخصی دارندگان آی دیوایس ها را جعل کند. آیکون پرایوسی برای حل همین مشکل آمده است تا کاربر تفاوت بین صفحه پاپ آپ جعلی و واقعی اپل را از یکدیگر تشخیص دهد.

در سمت چپ پیغام پاپ آپ رسمی اپل برای دریافت پسوورد اپل آی دی را میبینید. عکس سمت راست نیز مربوط به نسخه جعلی است.

در واقع برای بعضی از دارندگان آی دیوایس ها دقیقا مشخص نیست که چه زمانی اپل اطلاعات شخصی تر را می خواهد و به همین خاطر احتمال دارد فریب وب سایت ها یا اپلیکیشن هایی با پیام های جعلی را بخورند. بنابراین نمایش آیکون پرایوسی در کنار دیگر تمهیدات اپل برای افزایش امنیت سیستم عاملش می تواند کمک بزرگی به کاربر بکند.

البته در کنار آی او اس، این ویژگی برای macOS High Sierra و tvOS نیز منتشر می شود. همانگونه که گفتیم iOS 11.3 فعلا در مرحله بتا توسعه دهندگان به سر می برد و در ماه های آتی برای تمام مدل های ایر و پرو آیپد، آیفون 5 اس و موبایل های جدیدتر، آیپد مینی 2 و دیوایس های جدیدتر، نسل پنجم آیپد و نسل ششم آیپاد منتشر خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • milad
    milad | ۵ بهمن ۱۳۹۶

    همه دارن آپدیت میدن جز سامسونگ !!

مطالب پیشنهادی