ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

معرفی نسل تازه جگوار XJ 2019؛ تبدیل اصیل ترین مدل جگوار به یک سدان کاملا برقی

نسل بعدی جگوار XJ به عنوان یک خودروی تمام الکتریکی در آینده نه چندان دور رونمایی خواهد شد و در سال 2019 میلادی شاهد عرضه آن خواهیم بود. در واقع در پنجاهمین سالگرد تولید این ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۶ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

نسل بعدی جگوار XJ به عنوان یک خودروی تمام الکتریکی در آینده نه چندان دور رونمایی خواهد شد و در سال 2019 میلادی شاهد عرضه آن خواهیم بود.

در واقع در پنجاهمین سالگرد تولید این مدل شاهد یک تغییر اساسی در این مدل خواهیم بود که این تغییر استفاده از موتور برقی به جای موتور های احتراق داخلی بنزینی و دیزلی است.

جگوار با این مدل به جنگ تسلا خواهد رفت و علاوه بر خودرو های تمام برقی، سری 7 بی ام و و S کلاس مرسدس بنز را نیز مورد هدف قرار خواهد داد.

در حال حاضر طراحی این خودرو توسط طراح چیره دست جگوار ایان کالوم و تیمش به اتمام رسیده است و طبق خبر های بدست آمده از جگوار شاهد یک زبان طراحی جدید برای این برند خواهیم بود که همچنان به المان های کلاسیک این برند سنتی کشور انگلستان وفادار خواهد بود.

ایان کالوم قول آن را داده است که هواداران واقعی این برند این مدل را به SUV های آینده شرکت ترجیح خواهند داد زیرا پرچم دار ما همانند همیشه یک سدان فول سایز لوکس خواهد بود و شاسی بلند هایی که امروزه بازار بسیار داغی دارند نمی توانند به جایگاه این مدل دستبرد بزنند. جگوار در آینده نزدیک مدل J Pace را به عنوان یک SUV سایز بزرگ عرضه خواهد کرد.

در ماه مارس جگوار اولین محصول تمام برقی خود یعنی I-Pace را عرضه خواهد کرد. در واقع اگر تابستان آینده این مدل در نمایشگاه های خودرو قرار گیرد به نوعی تنها خودروی تولید انبوه تمام الکتریکی بدون آرم تسلا خواهد بود. پس از آن شاهد عرضه XJ نیز خواهیم بود.

این مدل از ساختار شاسی جدید تمام آلومینیومی بهره خواهد برد و این پلت فرم را با محصولات لندرور به عنوان شرکت خواهر به اشتراک خواهد گذاشت. این شاسی فقط برای محصولات تمام برقی استفاده خواهد شد.

این مدل احتملا به دو موتور برقی مجهز شود که قدرت را به هر چهارچرخ می فرستند. شاسی خودرو نیز این امکان را به جگوار می دهد تا سطح جدیدی از سواری با یک خودروی لوکس و اسپرت را عرضه کند. جگوار همچنان نقش XJ را به عنوان اسپرت ترین مدل در سگمنت خود حفظ خواهد کرد.

میزان برد این محصول نیز به راحتی به 300 مایل(480 کیلومتر) خواهد رسید.

صنعت خودروسازی به خصوص در سطوح بالا در حال حرکت به سمت تولید محصولات برقی است و در آینده نه چندان دوری تمامی برند های مطرح صنعت خودروسازی حداقل یک محصول در سبد عرضه خود خواهند داشت و جگوار به عنوان یکی از پیشگامان این صنعت در حرکت به سمت تولید و عرضه خودرو های برقی خواهد بود و آینده خود را در این مسیر دنبال خواهد کرد.

نکته جالب توجه این است که برند جگوار به عنوان یک نام با سابقه و سنتی در دنیای خودروسازی شناخته می شود و در طول تاریخ صنعت خودروسازی محصولات شگفت انگیزی را عرضه کرده است. حال باید دید که آیا نسل بعدی XJ می تواند همانند اسلاف خود تاریخ ساز شود یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی