ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آمار کاربران ایرانی تلگرام
تکنولوژی

آخرین آمار فعالیت کاربران ایرانی تلگرام منتشر شد

پژوهشگاه ملی فضای مجازی وابسته به مرکز ملی فضای مجازی بخشی به نام «رصد شبکه‌های اجتماعی» دارد که البته فعلا تنها آمارهای مربوط به شبکه پیام‌رسان تلگرام را در بازه‌ زمانی گوناگون منتشر می‌کند. رصد ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۷ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

پژوهشگاه ملی فضای مجازی وابسته به مرکز ملی فضای مجازی بخشی به نام «رصد شبکه‌های اجتماعی» دارد که البته فعلا تنها آمارهای مربوط به شبکه پیام‌رسان تلگرام را در بازه‌ زمانی گوناگون منتشر می‌کند. رصد فعالیت کاربران ایرانی در تلگرام نشان از افزایش روزانه و استقبال بیشتر مردم نسبت به این برنامه دارد به طوری که تنها در دو هفته اخیر بیش از 10 هزار کانال تلگرامی جدید ساخته شده است.

بیش از 750 هزار کانال تلگرامی فارسی وجود دارد

طبق آمار این پژوهشگاه، به طور دقیق 754 هزار و 516 کانال (تا سوم بهمن ماه) در تلگرام وجود دارد که روزانه به طور میانگین 2.5 میلیارد بار بازدید از این کانال‌ها صورت می‌گیرد. البته آنطور که پیداست بخش اعظمی از این آمار متعلق به کانال‌های غیرفعال یا کم فعال است چرا که بنا به آمار فوق در این بین ۲۶۴ هزار و ۳۴۷ کانال به روزرسانی می شوند.

 آمار کاربران ایرانی تلگرام

پست‌های تلگرام در شبانه روز به طور میانگین نزدیک به 2.5 میلیارد بار بازدید دارند

بررسی ها نشان می دهد که در طول شبانه روز (24 ساعت) به طور متوسط بیش از ۳ میلیون و ۷۵هزار و ۲۲۷ مطلب در بین کانال‌های تلگرامی منتشر یا به اصطلاح فنی‌تر پست می‌شوند. جالب است بدانید که ساعت 10 شب بیشترین زمانی است که پست‌ها منتشر می‌شوند و بازدید می‌خورند (بیش از 285 هزار مطلب) و همچنین کمترین زمانی که مطالب به اشتراک گذاشته می‌شوند مربوط به ساعت 4 صبح با آمار ۱۴ هزار و ۹۵۷ مطلب است.

متوسط تعداد مطلب بر کانال در یک روز ۱۱.۶۳ مطلب است و این به این معنی است که به طور متوسط روزانه در هر کانال حدود ۱۱.۵ مطلب منتشر می شود. تعداد کل بازدید کانال‌های فارسی شبکه اجتماعی تلگرام نیز در روز دوم بهمن ماه ٢ میلیارد و ۲۸۵ میلیون و ۳۷۰ هزار و ۴۳۹ بازدید برآورد شده است.

 آمار کاربران ایرانی تلگرام
با اینکه بیشتر سازندگان تلگرام اصالتا روسی هستند و به همین دلیل این شبکه در بین مردم کشور روسیه طرفداران زیادی دارد، ولی درصد استفاده ایرانیان از آن به مراتب بیشتر از خود کشور روسیه است.

تلگرام نوزدهمین سایت پربازدید داخل کشور است

همچنین تعداد بازدید هر مطلب در کانال‌ها رقمی بین 800 تا 1000 بار اعلام شده که بیشترین بازدید نیز در طی ۱۰ روز اخیر به آخرین روز دی‌ماه باز می گردد که هر مطلب حدود یک‌هزار و ۳۵ بار بازدید داشته است.

سایت تلگرام با رتبه 19 در الکسا یکی از پربازدیدترین وبسایت‌های ایرانی است که امروزه با بسیاری از مسائل اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی کشور گره خورده است. برخی از کارشناسان وابستگی بیش از حد مردم به این پلتفرم را خطرساز و برخی دیگر استفاده از جنبه‌های گوناگون این پیام‌رسان را پرکاربرد می‌دانند. در هر حال امری که همگی بر سر آن توافق دارند، ضریب نفوذ بسیار بالای چنین شبکه‌هایی بر ابعاد مختلف زندگی مردم است که باید جدی‌تر و اصولی‌تر به آن نگاه شود تا بتوان از پتانسیل‌‌های آن استفاده کرد.

در ضمن اگر هنوز به کانال تلگرامی دیجیاتو ملحق نشدید شاید بد نباشد بعد از خواندن این مطلب، نگاهی به آن بیندازید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • امیرحسین
    امیرحسین | ۸ بهمن ۱۳۹۶

    @hamed1944
    داداش دقیقا همین مطلبی که شما میگید روی مخ منم هست. نه تنها این خبر بلکه خیلی از خبرهاشون که ترجمه هست همینطوره و نظرات شخصی خودشونو بر اساس دانش ناکافی و بعضا اشتباه با مقاله اصلی مخلوط میکنن و به خورد ملت میدن. قبل خوندن این خبر داشتم خبری از باتری بعدی اپل تو همین سایت میخوندم و وقتی منبع خبرو روفتم کامل خوندم دیدم از تخیلات خودشان هم به مطلب اضافه کردند.

  • mostafa_aghajani
    mostafa_aghajani | ۸ بهمن ۱۳۹۶

    خود کرده را تدبیر نیست.مردم ویچت داشتن فیلتر شد لانین داشتن فیلتر شدفیسبوک فیلتر یوتیوب فیلتر توییتر فیلتر خب جمع میشن یجا میرن تلگرام دیگه

  • sina.z
    sina.z | ۷ بهمن ۱۳۹۶

    @hamed a 1994
    کلا وقتی یه مقاله رو فقط کپی و پیس می کنن و یک مقدار هم نمیخونن همین میشه....حتی قلت عملائی هم از توش در میاد و بعضا هم نظرات پاک میشن?

  • Marshall
    Marshall | ۷ بهمن ۱۳۹۶

    چنین اطلاعاتی رو که اینا ارائه میدن رو چجوری بدست میارن؟ با همکاری تلگرام هست یا خودشون با نظارت چنین آمار و ارقامی رو بدست آوردن؟!
    ممنون میشم اگه کسی اگاهه به من توضیح بده.

  • hamedA1994
    hamedA1994 | ۷ بهمن ۱۳۹۶

    تلگرام روسی نیست آقای آرش پارساپور. لطفاً رسالت خبری خودتون به عنوان رسانه رو بشناسید و صحیح و موثق مطلب بنویسید.
    مستقیماً از توییتر پاول دروف نقل می کنم:
    "Not sure why some media would refer to Telegram as “Russia-based”. We have no servers, developers, companies, bank accounts or offices in that country."
    ترجمه: نمی دانم چرا برخی رسانه ها ترجیح می دهند تلگرام را روسی بنامند. ما هیچ سرور، برنامه نویس، شرکت ثبت شده و حساب بانکی ای در آن کشور نداریم.

    https://twitter.com/durov/status/951243462912995328

    • آرش پارساپور
      آرش پارساپور | ۸ بهمن ۱۳۹۶

      سلام دوست عزیز. این خبر رو توی دیجیاتو هم خودمون کار کردیم قبلا اگر درست یادم باشه. حق با شماست. سوتفاهمی توی متن خبر فوق پیش اومده بود که به دلیل نحوه نگارش بود به نظرم. سعی کردم جمله زیر عکس رو با لحن دیگری بنویسم تا این سوتفاهم پیش نیاد.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی