ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

NEM
تکنولوژی

بزرگترین سرقت تاریخ فناوری: 534 میلیون دلار ارز مجازی در ژاپن به یغما رفت

سرویس بین الملل NHK از هک شدن یکی از بزرگترین مراکز مبادله ارزهای مجازی در ژاپن به نام Coincheck خبر داده که طی آن 534 میلیون دلار پول مجازی از این موسسه به سرقت رفته است. Coincheck ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۷ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

سرویس بین الملل NHK از هک شدن یکی از بزرگترین مراکز مبادله ارزهای مجازی در ژاپن به نام Coincheck خبر داده که طی آن 534 میلیون دلار پول مجازی از این موسسه به سرقت رفته است.

Coincheck بعد از ظهر روز گذشته با انتشار پستی در وب سایت خود از تعلیق برداشت هرگونه ارز مجازی خبر داده بود و حالا پذیرفته که مورد هجوم آنچه که بزرگترین سرقت تاریخ فناوری به نظر می رسد، قرار گرفته است.

«واکاتا کویچی یوشیهیرو»، رییس بخش تبادلات و «یوسوکه اوتسوکا»، مدیر ارشد عملیات، میزان خسارت وارده را حدود 534 میلیون دلار براورد کرده اند که 500 میلیون دلار آن به ارز مجازی NEM مرتبط است.

بزرگترین سرقت تاریخ فناوری
مسئولان Coincheck در حال عذرخواهی از کاربران

در زمان این کنفرانس ارزش NEM با کاهش 16 رصدی به 0.85 دلار رسیده و ارزش بیت کوین و ریپل نیز به ترتیب 2.13 و 6 درصد کاهش یافته است.

با این حال داده های مسئولان این موسسه کامل نبوده و با توجه با طبیعت شناور ارزهای مجازی برآورد دقیق این مبلغ هنگفت میسر نیست اما حداقل میزان خسارت 400 میلیون دلار تخمین زده شده است.

در سال 2014 نیز هکرها به موسسه Mt. Gox که زمانی 80 درصد از مبادلات بیت کوین را بر عهده داشت حمله کرده و 850 هزار بیت کوین و 28 میلیون دلار پول نقد را به سرقت بردند که در نهایت به ورشکستگی این موسسه منجر شد.

اگرچه میزان خسارت وارد شده به Coincheck به مراتب از Mt. Gox بیشتر است (با در نظر گرفتن قیمت قبلی و فعلی ارزهای مجازی) اما بازار ارزهای مجازی به لطف افزایش محبوبیت، این بار توانسته خود را بسیار سریعتر از قبل بازسازی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • بهنام
    بهنام | ۷ بهمن ۱۳۹۶

    اینا بیمه ‌ای چیزی نیستن مثل بانک برای سرقت یعنی؟

  • kamran naseri
    kamran naseri | ۷ بهمن ۱۳۹۶

    هکر بودن هم شغل خوبیه ها

  • SaeedQ
    SaeedQ | ۷ بهمن ۱۳۹۶

    موقعی که mtgox هک شد بیت کوین 1100 دلار بود پس موقع هک شدنش 963000 ملیون دلار سرقت شد. حالا بماند که بیت کوین بعد از اون به شدت سقوط کرد ولی به هر حال اون سرقت بزرگتر از این بود.

    • SaeedQ
      SaeedQ | ۷ بهمن ۱۳۹۶

      سه تا صفر اضافه گذاشتم!

مطالب پیشنهادی