ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی سه ماهه چهارم اینتل منتشر شد؛ رشد درآمدها علیرغم ظهور Spectre و Meltdown

گزارش مالی سه ماهه چهارم اینتل در سال مالی ۲۰۱۷ روز گذشته منتشر شد و باید بگوییم که عملکرد آن فراتر از برآوردهای صورت گرفته قبلی بوده است. با این حال اما مشخص نیست که ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۷ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

گزارش مالی سه ماهه چهارم اینتل در سال مالی ۲۰۱۷ روز گذشته منتشر شد و باید بگوییم که عملکرد آن فراتر از برآوردهای صورت گرفته قبلی بوده است.

با این حال اما مشخص نیست که سرمایه گذاران اینتل با این گزارش آرام می گیرند یا همچنان به انتقادات خود ادامه می دهند. آنها از نزدیک اوضاع اینتل را تحت نظر دارند تا دریابند که آیا حفره های امنیتی Spectre و Meltdown (که تقریبا تمامی پردازنده های تولیدی این شرکت را تحت تاثیر قرار داد) بر عملکرد مالی اش تاثیر منفی گذاشته یا خیر.

خبرهایی که در تاریخ سوم ژانویه امسال پیرامون این دو آسیب پذیری منتشر شد می توانند هرآنچه اینتل در رابطه با سلامت بازار چیپ پی سی و سرور مطرح می کند را تحت تاثیر قرار دهند. این کمپانی تولید کننده چیپ پیشتر مدعی شده بود که آسیب پذیری های اخیرا کشف شده تاثیری روی عملکرد مالی اش نخواهند گذاشت اما به روز رسانی هایی نرم افزاری که این کمپانی تا الان ارائه نموده بر عملکرد چیپ های آن تاثیر جدی گذاشته اند.

اینتل درآمدهای خود در سه ماهه چهارم امسال را برابر با ۱۷.۱ میلیارد دلار اعلام نموده (یعنی برابر با ۱.۰۸ دلار بابت هر سهم) حال آنکه به باور تحلیلگران این رقم برابر با ۱۶.۳۴ میلیارد دلار (۸۶ سنت بابت هر سهم) است.

یکسال پیش در همین موعد اینتل اعلام کرد که درآمدهایش برای فصل چهارم سال برابر با ۱۶.۳۷ میلیارد دلار (یعنی ۷۹ سنت بابت هر سهم) بوده است. از آنجا که مدتی است تلفن های هوشمند نقش کامپیوترهای شخصی را برای کاربران پیدا کرده اند و درنتیجه بازار پی سی با رشد اندکی روبرو بوده است اینتل نیز با مشکلات عدیده ای در سال های اخیر دست و پنجه نرم کرده است.

کل درآمد سالانه این شرکت برابر با ۶۲.۸ میلیارد دلار اعلام شده

کل درآمد سالانه این شرکت برابر با ۶۲.۸ میلیارد دلار اعلام شده (یعنی ۳.۴۶ دلار بابت هر سهم) در حالی که این رقم در سال قبل برابر با ۵۹.۵ میلیارد دلار (۲.۷۲ دلار بابت هر سهم) گزارش شده است. مک آفی (واحد توسعه نرم افزار امنیتی اینتل) امسال با رشد ۸ درصدی درآمدهایش روبرو بوده است.

در سالی که گذشت اینتل ۲۲ میلیارد دلار پول نقد از محل فرایندهای کاری اش به دست آورد و ۹ میلیارد دلار از این مبلغ را در قالب سود سهام به سهامدارانش پرداخت کرد. این شرکت سالانه ده درصد بر میزان سود سهامش اضافه می کند.

برایان کرانیچ مدیرعامل این شرکت در بیانیه خبری اخیر خود در این باره گفته:

۲۰۱۷ سال رکورد شکنی برای اینتل بود چراکه عملکرد خوبمان در بخش دیتا باعث شد درآمدهایمان در سه ماهه چهارم سال فوق العاده باشند. سرمایه گذاری های استراتژیکی که در حوزه هایی نظیر حافظه، راهکارهای قابل برنامه ریزی، ارتباطات و رانندگی خودکار انجام دادیم بالاخره در حال نتیجه دادن هستند و فرصت های رشد ما را بیشتر می کنند. در سال ۲۰۱۸ میلادی اصلی ترین اولویت هایمان پیاده سازی استراتژی های داده محور و عمل به تعهداتی خواهند بود که در قبال سهامداران و مشتریان خود داریم.

کرانیچ در صحبت هایش اشاره مستقیمی به شکاف های امنیتی مذکور نکرد اما تردیدی نیست که در جریان نشستی که با تحلیلگران این عرصه خواهد داشت باید به سوالاتی در این باره پاسخ بدهد.

باب سوان مدیر ارشد مالی این شرکت نیز اعلام نمود حاشیه سود اینتل اندکی بالاتر از حد انتظار بوده که علت نیز به کاهش هزینه های آن باز می گردد.

وی اظهار داشت که کسب و کار پی سی محور این شرکت در بازار رو به افول این محصولات عملکرد خوبی را از خود نشان داده و همزمان رشد چیپ های مبتنی بر داده آن نیز خوب بوده است.

سوان ادامه داد:

اینتل سابقه خوبی در سرمایه گذاری روی پروژه های تحقیق و توسعه آمریکا و صنعت تولیدی آن دارد. اصلاحات مالیاتی اخیر نیز مشوق خوبی برای ادامه این سرمایه گذاری ها بوده اند و این شرکت را بیشتر از قبل برای سرمایه گذاری روی تکمیل کارخانه آریزونا تشویق خواهند کرد.

درآمدهای این شرکت از بخش دیتا سنتر برابر با ۵.۶ میلیارد دلار عنوان شد که ۲۰ درصد بیشتر از بازه زمانی مشابه در سال قبل بوده است.

درآمدهای واحد اینترنت اشیاء این شرکت نیز به رقم ۸۷۹ میلیون دلار در سه ماهه چهارم امسال رسید که ۲۱ درصد رشد را تجربه کرده و گروه حافظه اینتل نیز با رشدی ۹ درصدی در حدود ۸۸۹ میلیون دلار درآمد داشت. راهکارهای قابل برنامه ریزی اینتل نیز طبق گزارش اخیر این شرکت با رشد ۳۵ درآمد روبرو بوده و ۵۸۶ میلیون دلار را عاید این شرکت کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی