ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قربانیان سرقت از موسسه تبادل پول دیجیتال Coincheck خسارت 425 میلیون دلاری دریافت می کنند

دیروز خبر بزرگترین سرقت تاریخ فناوری را خواندید. طی این اتفاق یکی از بزرگترین مراکز مبادله ارزهای مجازی در ژاپن به نام Coincheck خبر از به سرقت رفتن 534 میلیون دلار پول مجازی از این موسسه ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۸ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

دیروز خبر بزرگترین سرقت تاریخ فناوری را خواندید. طی این اتفاق یکی از بزرگترین مراکز مبادله ارزهای مجازی در ژاپن به نام Coincheck خبر از به سرقت رفتن 534 میلیون دلار پول مجازی از این موسسه داده بود. حالا بر اساس اعلام رویترز موسسه مذکور قصد دارد بخش اعظمی از این مبلغ را به افرادی که متضرر شده اند باز گرداند.

در سرقت یاد شده، «واکاتا کویچی یوشیهیرو»، رییس بخش تبادلات و «یوسوکه اوتسوکا»، مدیر ارشد عملیات، میزان خسارت وارده را حدود 534 میلیون دلار براورد کرده بودند که از این میزان 500 میلیون دلار به ارز مجازی NEM مرتبط بود.

بازپرداخت زیان حدود 90 درصد از کل ارزش ارز دیجیتالی NEM به سرقت رفته را شامل می شود

این موسسه اعلام کرده که معادل 425 میلیون دلار از این مبلغ را به افرادی که متضرر شده اند باز می گرداند. این مبلغ نزدیک به 90 درصد از کل ارزش ارز مجازی NEM است که به سرقت رفته. مسئولین Coincheck در بیانیه ای اعلام کرده اند به 260 هزار نفر از مالکین این پول مجازی خسارت می دهند. قرار است این خسارت توسط یِن ژاپن پرداخت شود. البته هنوز تصمیم گیری برای زمان پرداخت و نحوه آن ادامه دارد.

مسئولان Coincheck از کاربران عذرخواهی کردند.

همچنین دو منبعی که اطلاعات دقیقی از این اتفاق داشته اند، اعلام نموده اند آژانس خدمات مالی ژاپن (FSA) اخطاریه هایی را به حدود 30 شرکت که در زمینه تبادل ارزهای دیجیتال فعالیت می کنند ارسال کرده و به آنها در مورد حملات سایبری در آینده هشدار داده. این آژانس همچنین از کمپانی ها خواسته که قابلیت های امنیتی خود را بهبود دهند.

قرار است مجازات هایی برای Coincheck در نظر گرفته شود

در عین حال یکی از منابع اعلام کرده که این آژانس نظارتی مالی قصد دارد مجازات هایی تحت قوانین مالی را برای کمپانی Coincheck در نظر بگیرد. اشاره می کنیم که از آوریل سال 2017 (فروردین تا اردیبهشت سال 96) شرکت های خدمات دهنده در زمینه مبادلات ارزهای مجازی در ژاپن از طرف دولت این کشور موظف به ثبت اطلاعات خود شدند.

در این بین برخی از شرکت ها از جمله Coincheck که از قبل در این کشور خدمات ارائه می دادند، اجازه یافتند تا زمان تأیید شدن جوازهایشان همچنان به فعالیت ادامه دهند. این کمپانی در ماه سپتامبر سال 2017 (شهریور تا مهر سال 96) درخواست ثبت خود را ارائه داده بود و همچنان در انتظار دریافت تأییدیه های لازم از سوی دولت است.

Coincheck از کیف پول الکترونیکی با امنیت ضعیف تر استفاده می کرده

مسئولین Coincheck همچنین در نشست خبری اعلام کرده اند که از برای نگهداری از ارزهای دیجیتال NEM در فضایی بدون دسترسی به اینترنت از کیف پول الکترونیکی «hot wallet» به جای نمونه ایمن تر «cold wallet» استفاده می کردند. مدیر این شرکت دلیل این مسئله را مشکلات فنی و نیز کمبود نیروی کار متخصص در این زمینه اعلام کرده است.

پیش از این در سال 2014 نیز هکرها به موسسه Mt. Gox که زمانی 80 درصد از مبادلات بیت کوین را بر عهده داشت حمله کرده و 850 هزار بیت کوین و 28 میلیون دلار پول نقد را به سرقت بردند که در نهایت به ورشکستگی این موسسه منجر شد. همچنین اخیراً موسسه تبادلات بیت کوین Youbit به علت دو بار هک شدن در سال 2017 اعلام ورشکستگی کرده بود.

در حال حاضر مشخص نیست که چه آینده ای در انتظار سایر شرکت های فعال در زمینه تبادل بیت کوین است، خصوصاً اینکه رهبران جهان که اخیراً در اجلاس سران داووس گرد هم آمدند در زمینه خطرات ارزهای دیجیتالی با یکدیگر به بحث نشستند و حتی برخی هشدارها در مورد استفاده این ارزها در فعالیت های مرتبط با قاچاق مطرح شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • بابک
    بابک | ۸ بهمن ۱۳۹۶

    توی ایرانم پول سپرده‌گذاران بدبختو خوردن یه کوزه آبم روش.

مطالب پیشنهادی