ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آلودگی هوا
تکنولوژی

اولین دستگاه مکش آلودگی هوا که آلاینده‌ها را به جواهرات تبدیل می‌کند

مهرماه سال ۹۴ مخترعی هلندی دستگاهی به نام Smog Free Tower برای از بین بردن آلود‌گی‌ شهری اختراع کرد که در آن زمان بزرگترین دستگاه تصفیه‌ هوای دنیا بود. اختراع یاد شده می‌تواند آلودگی‌ آلودگی هوا ی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۸ بهمن ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۱

مهرماه سال ۹۴ مخترعی هلندی دستگاهی به نام Smog Free Tower برای از بین بردن آلود‌گی‌ شهری اختراع کرد که در آن زمان بزرگترین دستگاه تصفیه‌ هوای دنیا بود. اختراع یاد شده می‌تواند آلودگی‌ آلودگی هوا ی موجود را به جواهراتی کربنی تبدیل نماید و قرار است مدلی از این دستگاه به شهر کراکوف لهستان منتقل شود .

آلودگی هوا
آلودگی هوای شهر کراکوف لهستان (یکی از آلوده‌ترین شهرها‌ی اروپا) در برخی مواقع به ۶ برابر حد مجاز می‌رسد

هوای مورد تنفس انسان‌ها به تمیزی گذشته نیست و روز به روز آلودگی‌های موجود در آن بیشتر می‌شود. بسیاری از شهر‌های جهان در حال مبارزه با آلودگی هوای شهری هستند و در کشور خودمان نیز بسیاری از شهر‌ها با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند.

جالب است که کشور‌های پیشرفته نیز چنین نقصی دارند اما تفاوتشان اینجاست که فعالان این کشور‌ها راه‌های متفاوتی برای حل مشکلات شهری خود انتخاب کرده و حمایت دولتی می‌شوند. در نتیجه‌ی این حمایتها،  ابزار‌ها و وسایل جدید خلق شده تا توانایی ریشه کن کردن چنین مشکلات عظیمی را دارند.

چین بزرگترین دستگاه تصفیه‌ هوای دنیا به ارتفاع ۱۰۰ متر را در شاآنشی ساخته است

برای مثال آلودگی هوای شهر کراکوف لهستان (یکی از آلوده‌ترین شهرها‌ی اروپا) در برخی مواقع به ۶ برابر حد مجاز می‌رسد مشابه با آلودگی هوای موجود در تهران است. به گزارش انجمن ریه‌ی آمریکا چهل درصد افراد از در محل‌هایی زندگی می‌کنند که آلودگی هوا در آنها بیش از حد مجاز است.

تمام این مشکلات موجب شد که «دان روزگارد» مخترع و هنرمند ۳۷ ساله‌ی هلندی دستگاهی به بلندی ۷ متر برای حل مشکل آلودگی ساخته و آن را Smog Free Tower بنامد. این دستگاه قرار است به مدت دو ماه از  ۲۷ بهمن تا ۲۶ فروردین سال آینده در پارک جوردانای کراکوف لهستان قرار گرفته تا از آلودگی هوای موجود در این شهر بکاهد.

آلودگی هوا

روزگارد در‌باره این برجک می‌گوید:

«محصول من اولین دستگاه مکش آلودگی هوا بوده و توانایی پاک سازی ۳۰ هزار متر مکعب هوا را در ساعت دارد. این برجک قادر است که هوای آلوده‌ را از قسمت بالای خود دریافت کرده و پس از تصفیه، آن را  از دریچه‌‌های ۶ ضلعی‌ اطرافش خارج کند و در عین حال میزان مصرف الکتریسته‌اش به اندازه‌ی یک کتری برقی پایین است.»

پروسه تحقیق و تولید اولین دستگاه مکش آلودگی هوا ۳ سال طول کشیده و پس از آن در سال ۹۴ با همکاری دولت چین این دستگاه تصفیه را به چهار شهر چین فرستاده شده تا به پاکسازی هوای آن‌ها کمک کند.آلودگی هوا

این دستگاه تصفیه‌ی هوا نه تنها می تواند آلودگی هوا را از بین ببرد بلکه قادر است از آنها استفاده‌ی بهینه برده و جواهراتی کربنی تولید کند. دستگاه یاد شده ذرات کربنی موجود در ۱۰۰۰ متر مکعب هوا را به صورت  یک سنگ مکعبی شکل جواهر در می‌آورد که قابلیت جالبی به حساب می‌آید.

آلودگی هوا

روزگارد قصد دارد پس از کراکوف لهستان، محصولاتش را به مکزیکو سیتی، پاریس و لس آنجلس نیز فرستاده و به تولید هوای پاک در این شهر‌ها کمک کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی