ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت به روز رسانی فوری برای حل مشکل باگ پردازنده اینتل عرضه کرد

چندی قبل مایکروسافت بسته امنیتی برای آسیب پذیری Spectre را برای سیستم عامل ویندوز ارائه داده بود که برای برخی از کامپیوترها مشکلاتی از جمله ناپایداری و عدم بوت شدن را پیش آورده بود. حالا این ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۹ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

چندی قبل مایکروسافت بسته امنیتی برای آسیب پذیری Spectre را برای سیستم عامل ویندوز ارائه داده بود که برای برخی از کامپیوترها مشکلاتی از جمله ناپایداری و عدم بوت شدن را پیش آورده بود. حالا این کمپانی عرضه آپدیت جدیدی را آغاز کرده که مشکلات پیش آمده برای پردازنده های اینتل در اثر به روز رسانی های قبلی را رفع می کند.

مایکروسافت در این زمینه در بیانیه ای اعلام کرده که بر اساس تجربه این کمپانی، آن ناپایداری سیستم در برخی مواقع منجر به از دست رفتن یا خرابی داده ها می شد. مایکروسافت در ادامه گفته که در 22 ژانویه (2 بهمن ماه) اینتل به شرکت های سازنده، ارائه دهندگان خدمات کلاود و تولیدکنندگان نرم افزار پیشنهاد داده بود از انتشار بیشتر بسته امنیتی قبلی خودداری کنند. مایکروسافت افزوده آگاه است که اینتل در حال تحقیق روی موضوع تأثیر این به روز رسانی ها روی سیستم های مشتریان بوده است.

به روز رسانی جدیدی که توسط مایکروسافت با کد «KB4078130» ارائه شده، مشکلات قبلی را ندارد و مایکروسافت در این مورد تأکید کرده که تنها پچ رفع آسیب پذیری قبلی مربوط به نوع دوم spectre را غیرفعال می کند. این به روز رسانی برای سیستم عامل های ویندوز 7 (سرویس پک 1)، 8.1 و 10 عرضه شده. همچنین می توان آن را از سایت رسمی مایکروسافت دانلود و نصب کرد. به این ترتیب سیستم هایی که با مشکل پیش آمده از پچ قبلی مواجه شده بودند، با نصب این آپدیت جدید اشکالاتشان رفع می شود. در حالی که سیستم هایی که با آن پچ رفع Spectre نوع دوم مشکلی نداشته اند، نیازی به نصب این به روز رسانی نیز ندارند.

آپدیت هایی که قبلاً ارائه شده بود، قصد رفع حفره نوع دوم اسپکتر (از بین 3 آسیب پذیری جدید) را داشت؛ حفره هایی که در پروژه صفر گوگل برای اولین بار افشا شده بود. اینتل علاوه بر اعلام به شرکای خود برای توقف ارائه به روز سانی به کاربران وعده ارائه آپدیتی بدون مشکل در آینده را داده بود.

مایکروسافت همچنین در 5 بهمن ماه اعلام کرد که تاکنون هیچ نشانه ای از حملات صورت گرفته بر اساس نسخه دوم آسیب پذیری Spectre بر مشتریان خود مشاهده نکرده است.

البته باید گفت که این مسئله به این معنی نیست که کاربران می توانند آسیب پذیری یاد شده را نادیده بگیرند و از دریافت به روز رسانی هایی که برای رفع حفره یاد شده ارائه می شود، خودداری کنند، زیرا احتمال سوء استفاده هکرها از این موضوع در آینده همچنان به قوت خود باقی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی