ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرمایه‌گذاری ۵۰۰ هزار یورویی پامگرنت در باهمتا

استارتاپ فین‌تک «باهمتا» خبر از جذب سرمایه ۵۰۰ هزار یورویی از طریق شرکت سرمایه‌گذاری سوئدی پامگرنت می‌دهد. شرکت سوئدی در ازای این سرمایه‌گذاری، ۱۴.۳ درصد از سهام باهمتا را در اختیار خواهد گرفت. این سرمایه‌گذاری ارزش ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۱:۴۰

استارتاپ فین‌تک «باهمتا» خبر از جذب سرمایه ۵۰۰ هزار یورویی از طریق شرکت سرمایه‌گذاری سوئدی پامگرنت می‌دهد. شرکت سوئدی در ازای این سرمایه‌گذاری، ۱۴.۳ درصد از سهام باهمتا را در اختیار خواهد گرفت. این سرمایه‌گذاری ارزش باهمتا را به ۳.۵ میلیون یورو رسانده است.

میلاد جهاندار، مدیرعامل باهمتا در گفتگو با دیجیاتو خبر می‌دهد که علت اصلی جذب سرمایه، توسعه و رشد سرویس بوده است:‌ «اکنون می‌توانیم روی محصول و پشتیبانی از مشتری سرمایه گذاری کنیم. باهمتا هنوز به نقطه سر به سر نرسیده است و این در حالیست که ما در پی رشد و توسعه هستیم. پیگیری چنین اهدافی هزینه‌های ما را بالاتر می‌برد و نیاز به سرمایه‌گذار داشتیم. با این سرمایه‌گذاری می‌توانیم تعداد کاربران و تراکنش‌ها را افزایش دهیم.»

شرکت سرمایه‌ گذاری پامگرنت، شریک اروپایی شرکت ایرانی سرآوا به حساب می‌آید. جهاندار، رابطه پامگرنت با سرآوا را اینطور توضیح می‌دهد: «سرآوا یک صندوق سرمایه گذاری دارد که بخش قابل توجهی از آن را شرکت پامگرنت تامین کرده است. با این حال برای سرمایه‌گذاری در باهمتا، خود پامگرنت به شکل مستقیم و مستقل ورود کرده است و سرآوا در پامگرنت هیچ سهامی ندارد.»

مدیرعامل باهمتا از تلاش ۱۰ ماهه برای جذب سرمایه‌گذار می‌گوید و خبر می‌دهد که در این فرآیند، بیش از ۶۰ جلسه با شرکت‌های سرمایه‌گذاری مختلف از جمله شرکت‌های ایرانی انجام شده است. او اشاره می‌کند که هدف اولیه، جذب سرمایه‌گذار خارجی نبوده است: «ما از سرمایه‌گذاران داخلی شروع کردیم و هدف‌مان این بود که ببینیم کدام سرمایه‌گذار به جز منابع مالی و تعهد روی آن، می‌تواند ارزش‌های دیگری به باهمتا اضافه کند. در نهایت مذاکرات با پامگرنت قطعی شد، چراکه این شرکت تجربه بالایی در حوزه بین‌المللی داشت و می‌توانست این تجربه را به ما منتقل کند.»

وی همچنین اشاره می‌کند تفاوت سرمایه‌گذار خارجی با داخلی از نظر حرفه‌ای کاملاً مشهود بوده است: «شرکت‌های خارجی شفاف مذاکره می‌کنند. اگر نظرشان منفی باشد، آن را بیان می‌کنند و مشکل را می‌گویند. در این حالت استارتاپ مشکل را می‌بیند و سعی در رفع آن خواهد داشت. اما سرمایه‌گذار داخلی با تعارف جلو می‌رود و حتی نظر منفی‌‌اش را اعلام نمی‌کند که این باعث طولانی شدن روند مذاکره خواهد شد.»

در تیر ماه سال جاری، جمعی از استارتاپ‌های فین‌تک از جمله باهمتا فیلتر شدند و حالا جهاندار با اشاره به همین موضوع می‌گوید که سرمایه‌گذاری شرکت خارجی در یک استارتاپ فین‌تک ایرانی، نشان از چراغ سبزی دارد که سایر بازیگران این حوزه و قانون‌گذاران باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند. جهاندار در هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیکی هم در حضور وزیر ارتباطات عنوان کرده بود که استارتا‌پ‌های فین‌تک همچنان به رسمیت شناخته نمی‌شوند و فیلتر یک کسب‌وکار، به معنای اعدام آن است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • علی بحرینی
    علی بحرینی | ۱۰ بهمن ۱۳۹۶

    حالا این شرکت باهمتا چی چیه؟

    • محمد رضا
      محمد رضا | ۱۰ بهمن ۱۳۹۶

      خدمات مالیه نرم افزار دارع

  • alvand
    alvand | ۱۰ بهمن ۱۳۹۶

    باهمتا چی هس اصن؟ :|

مطالب پیشنهادی