ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

bugatti-veyron
خودرو

روایتی هولناک از تصادف راننده تست بوگاتی ویرون با سرعت 400 کیلومتر در ساعت

سال های آغازین قرن بیست و یکم است. کمپانی بوگاتی قصد دارد صبح یکشنبه یکی از نسخه های اولیه ویرون را به منظور دستیابی به حداکثر سرعت ممکن در پیست معروف ناردوی ایتالیا تحت آزمایش ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

سال های آغازین قرن بیست و یکم است. کمپانی بوگاتی قصد دارد صبح یکشنبه یکی از نسخه های اولیه ویرون را به منظور دستیابی به حداکثر سرعت ممکن در پیست معروف ناردوی ایتالیا تحت آزمایش قرار دهد.

برای این کار قرار است لوریس بیکوچی (Loris Bicocchi) تکنسین و راننده تست سابق لامبورگینی پشت فرمان بنشیند. وی همان فردی است که پیش از این در توسعه سوپر اتومبیل EB110 نیز با بوگاتی همکاری کرده است.

Loris_bugatti_veyron

آقای بیکوچی با ویرون شروع به حرکت می کند. اندکی بعد در حالیکه پدال گاز تا انتها فشرده شده و عقربه سرعت روی 400 کیلومتر در ساعت قرار دارد، ناگهان تایر سمت راست محور جلو ترکیده و باعث جدا شدن گلگیر می شود، کاپوت نیز آزاد شده و با برخورد شدید به شیشه جلو آن را تکه تکه می کند.

چند ثانیه بعد به دلیل برخورد با گاردریل سر آقای بیکوچی به شدت به شیشه اصابت کرده و تایر عقب سمت راست ویرون نیز می ترکد تا شرایط برای این راننده بسیار دشوارتر شود.

در این لحظات آقای بیکوچی دچار شوک شده و برای مدتی کوتاه هوشیاری خود را از دست می دهد. با آتش گرفتن بخش هایی از موتور و گیربکس و ورود دود به داخل کابین شرایط کاملا بحرانی می شود.

پس از بازیابی هوشیاری آقای بیکوچی سعی می کند با استفاده مکرر پدال ترمز از سرعت ویرون بکاهد، اما سیستم ترمز از کار افتاده و تغییری در سرعت حرکت ابر اتومبیل فرانسوی رخ نمی دهد.

Bugatti Veyron 16.4 Super Sport

با نبود دید به جلو و کار نکردن ترمزها، راننده تست تصمیم می گیرد با ساییدن ویرون به گاردریل ها از میزان سرعت آن کم کند. خوشبختانه این کار موثر واقع شده و بعد از طی 1.8 کیلومتر به طور کامل متوقف می شود!

به خاطر شدت صدمات، خارج شدن از اتاق آلومینیومی ویرون برای آقای بیکوچی کار راحتی نبود، اما به هر حال وی توانست با چند ضربه خود را رها کند. در آن مقطع این حادثه به خوبی نشان داد که ابر اتومبیل فرانسوی ها به اندازه کافی مستحکم و امن بوده و می تواند در صورت تصادف با سرعتی در حدود 400 کیلومتر در ساعت، جان راننده را نجات دهد.

Bugatti Veyron 16.4 Super Sport 2

اگر چه در این حادثه آقای بیکوچی صدمه ای ندید، اما بعدها وی با مشاهده برگه ادعای خسارت مسئولان پیست ناردو دوباره شوکه شد! البته در نهایت این کمپانی بوگاتی بود که مسئولیت خسارات وارده را بر عهده گرفت.

گفتنی است آقای بیکوچی علی رغم این تصادف شدید، باز هم به همکاری خود با بوگاتی ادامه داده و بعدها به عنوان راننده تست پشت فرمان شیرون نیز نشست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • Amirarsalan_Sadeghi
    Amirarsalan_Sadeghi | ۱۲ بهمن ۱۳۹۶

    داداش شرکت مادر تو آلزاسه فرانسه است فولکس خریده ولی شرکتو نیاورده تو المان ک. بیشتر مهندساشم فرانسوی ان

  • ali shafiey
    ali shafiey | ۱۱ بهمن ۱۳۹۶

    از بس سرعت داشته فقط میرفته چپ مپ تو کارش نبوده

  • آریا
    آریا | ۱۱ بهمن ۱۳۹۶

    چرا دیجیاتو اصرار داره بگه بوگاتی فرانسویه؟
    همه میدونن مالک بوگاتی کمپانی فولکس واگنه پس بوگاتی المانی محسوب میشه . اینکه کارخانه اش کجاست اهمیتی نداره . اگر اینطور بود پس اپل هم چینی محسوب میشد

    • Nimo
      Nimo | ۱۱ بهمن ۱۳۹۶

      یک کمپانی ممکنه چندین کمپانی دیگه رو در مالکیت خودش داشته باشه. این دلیل نمی‌شه که الزاما ملیت کمپانی‌های زیر مجموعه تغییر بکنه. اکثر کمپانی‌ها چند ملیتی هستند ولی اگه بخواید ملیتی بررسی کنید بیشتر این مطلب که اون کمپانی کجا به ثبت رسیده و دفتر اصلی اون کمپانی کجاست ملاک باید قرار بگیره تا اینکه بیشترین سهام اون کمپانی تحت تملک چه ملیتیه

    • Aslan Salarkia
      Aslan Salarkia | ۱۱ بهمن ۱۳۹۶

      با این معیار رولزرویس و مینی و بنتلی و .. هم انگلیسی نیستن آلمانین? لامبورگینی هم ایتالیایی نیست آلمانیه،
      استون مارتین هم که انگلیس کجا بود آمریکاییه ?

    • Mr. Robot
      Mr. Robot | ۱۳ بهمن ۱۳۹۶

      حالا داداش جوش چیو میزنی المانی فرانسوی چینی،منو تو ک نمیتونیم سوارش بشیم دیگ جوش ملیتشو میزنی،حالا اگ ایرانی بود میگفتن فرانسوی ما میگفتیم غیرت ملیت اجازه اعتراض میده ولی ایرانی نیست .دیگ جلز ولز کردنت برا چیته

  • I.G.I
    I.G.I | ۱۱ بهمن ۱۳۹۶

    با سرعت چهارصدتا تایرش ترکید؟ و راننده هم نمرد؟حداقل قطع نخاع هم نشد؟
    عجب ماشینی ساختن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی