ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

هاچ بک برقی ولوو در راه است؛ واکینگ سبز سوئدی

کمپانی ولوو که با حمایت های جیلی جانی دوباره گرفته، برنامه ای ویژه برای تولید مدل های پاک و دوستدار محیط زیست تدوین کرده است. این خودروساز سوئدی در کنار ارایه خودروهای هیبریدی، قصد دارد ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۵:۱۵

کمپانی ولوو که با حمایت های جیلی جانی دوباره گرفته، برنامه ای ویژه برای تولید مدل های پاک و دوستدار محیط زیست تدوین کرده است. این خودروساز سوئدی در کنار ارایه خودروهای هیبریدی، قصد دارد مدل های کاملا برقی را نیز در آینده بسیار نزدیک به خطوط تولید خود اضافه کند.

Volvo-XC90

بر اساس گزارشی که اخیرا در پایگاه خبری Autocar منتشر شده، اولین اتومبیل الکتریکی ولوو در سال 2019 معرفی می شود. این خودرو به نوعی نسخه تولیدی کانسپت 40.2 به شمار رفته و تغییرات ظاهری اندکی در آن اعمال خواهد شد. با این حساب می توان گفت که نخستین خودروی برقی سوئدی ها یک هاچبک کوپه مانند بوده و به دلیل طبقه بندی شدن در سری 40، ابعادی مشابه با S40 یا V40 خواهد داشت.

Volvo-40.2_Concept

آنطور که اعلام شده این مدل بر روی پلتفرم ماژولی کامپکت (CMA) ولوو ساخته خواهد شد، به همین خاطر امکان استفاده از انواع پیشرانه ها از جمله پیشرانه الکتریکی برای آن وجود دارد.

volvo-cma-platform-technical-diagram

اگر چه هنوز اطلاعات دقیقی از مشخصات فنی دقیق این خودرو در دست نیست، اما به گفته مدیر بخش تحقیق و توسعه ولوو آقای هنریک گرین (Henrik Green) میزان مسافت قابل پیمایش آن چیزی در حدود 310 مایل (تقریبا 500 کیلومتر) خواهد بود.

Volvo-40.2_Concept-2016

وی در این باره گفته:

این (مسافت قابل پیمایش 310 مایلی) محدوده ای است که ما هدف گرفته ایم. اکنون ما در حال توسعه آن مدل برقی هستیم و همواره به دنبال گام های جدید می گردیم. ساخت یک خودروی الکتریکی بسیار متفاوت از توسعه یک اتومبیل در 5 یا 10 سال پیش است.

در گذشته شما یک سری پیش نیازها را سه یا چهار سال قبل از عرضه تعیین می کرده و در طول این مدت به سمت هدف حرکت می کردید. اگر شما در اجرای پیش نیازها خوب عمل می نمودید، در نهایت با یک مدل مناسب وارد عرصه رقابت می شدید.

Volvo-40.2_Concept-2016

آقای گرین افزوده که نخستین اتومبیل برقی ولوو از سیستم باتری ماژولی برخوردار خواهد بود. در این صورت امکان استفاده از باتری هایی با ظرفیت متفاوت و موتورهای مختلف برای محصول جدید ولوو میسر خواهد شد. بدیهی است که در این حالت مشتریان می توانند طبق نیازهای خود، نسخه دلخواه را سفارش دهند.

volvo-cma-platform

اگر بخاطر داشته باشید سال گذشته ولوو اعلام کرد که از سال 2019 تمامی مدل های خود را بصورت الکتریکی شده (هیبریدی یا برقی) تولید می کند. این کمپانی سوئدی در نظر دارد تا سال 2025 حداقل یک میلیون خودروی الکتریکی شده در خیابان های جهان داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • asasoal
    asasoal | ۱۲ بهمن ۱۳۹۶

    هر ایرانی یک حامی انقلاب صنعتی پایدار

    هموطنان گرامی به عملکرد دولت ها دیگر امیدی نیست باید خود مردم وارد عمل شوند. چرا که دولتمردان خود تحت سلطه و یا شریک قدرتهای مافیایی هستند که بیش از 20 سال است با فریب افکار عمومی مانع تحقق اقتصاد مقاومتی و وارد شدن ایران به حوزه صنایع استراتژیک شده اند، برای اطلاع از پشت پرده های مخوف مافیای صنعت خودرو، سوخت و محیط زیست لطفا "مستند انقلاب صنعت پایدار" را با دقت و حوصله مشاهده فرمایید. و در نشر آن بکوشید باشد تا بتوانیم با کمک خداوند متعال و به دست خود مردم وضعیت فعلی صنعت خودرو و آلودگی هوا و سوانح ناشی از عدم ایمنی خودروهای استاندارد را سروسامان دهیم. و بجای آن اشتغال پایدار برای جوانان با استعداد ایرانی فراهم شود.
    لینک مشاهده مستند انقلاب صنعتی پایدار
    https://goo.gl/h7Yu7L

مطالب پیشنهادی