ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل در 3 مدل از کامپیوترهای مک 2018 از پردازنده اختصاصی خود استفاده خواهد کرد

به گزارش بلومبرگ اپل قصد دارد در سال جاری میلادی از پردازنده های خود در حداقل 3 مدل از کامپیوترهای مک آتی خود استفاده کند. گزارش اشاره ای به جزئیات این چیپست نکرده ولی اعلام ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ | ۰۹:۴۹

به گزارش بلومبرگ اپل قصد دارد در سال جاری میلادی از پردازنده های خود در حداقل 3 مدل از کامپیوترهای مک آتی خود استفاده کند.

گزارش اشاره ای به جزئیات این چیپست نکرده ولی اعلام شده قرار است این پردازنده ها در لپ تاپ ها و نیز کامپیوترهای دسکتاپ آتی اپل به کار رود.

اپل پیشتر برای برخی کارکردها در کامپیوترهایش از چیپست اختصاصی بهره گرفته

اگرچه اپل سال هاست که چیپست های ویژه خود را برای موبایل ها، تبلت ها و گجت های پوشیدنی خود می سازد، ولی این کمپانی به تازگی عرضه کامپیوترهای مک بهره مند از چیپست اختصاصی را شروع کرده؛ اپل برای اولین بار در سال 2016 در مک بوک پرویی که از تاچ بار بهره مند بود، از چیپست ویژه ای برای تاچ بار و Touch ID استفاده کرد.

همچنین در کامپیوتر آی مک پرو که در آذر ماه معرفی شده بود از چیپست اختصاصی خود برای پردازش های مرتبط با دوربین، صدا و نیز رمز گذاری بهره گرفته بود.

حرکت اپل به سوی استفاده از چیپست های اختصاصی به این کمپانی کمک می کند از وابستگی خود به سایر کمپانی ها بکاهد و به این ترتیب برای ارائه به روز رسانی های این سخت افزارها منتظر دیگر کمپانی ها نشود.

همچنین طراحی این چیپ ها توسط اپل موجب می شود یکپارچگی بیشتری بین سخت افزار و نرم افزار به وجود آید. البته مسئله مهم تر این است که اپل بتواند استفاده از چیپست های اختصاصی را از کارکردهای محدودتر به موارد مهم تری از جمله پردازنده گسترش دهد.

توسعه چیپست های اختصاصی توسط اپل به عنوان تهدید برای اینتل به حساب می آید

کمپانی ساکن کوپرتینو با طراحی پردازنده های اختصاصی برای آیپدها و آیفون ها نشان داده به خوبی می تواند با سایر رقبا، رقابت کرده و حتی آنها را از میدان به در کند. به این ترتیب به نظر می رسد حرکت اپل به سوی طراحی، ساخت و پیاده سازی چیپست های اختصاصی، اجتناب ناپذیر باشد. این مسئله می تواند به عنوان تهدیدی برای اینتل به حساب آید، زیرا در این صورت اینتل پنجمین مشتری بزرگ خود را از دست خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی