ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

اپلیکیشن پرورش اندام Strava اسرار نظامی آمریکا و انگلستان را لو داد

در اپلیکیشن های پرورش اندام، موقعیت یابی لحظه به لحظه کاربران برای یادآوری و پردازش مسیرهایی که قبلا رفته اید ویژگی خوبی به شمار می رود. با این حال به نظر می رسد که این ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۱:۲۹

در اپلیکیشن های پرورش اندام، موقعیت یابی لحظه به لحظه کاربران برای یادآوری و پردازش مسیرهایی که قبلا رفته اید ویژگی خوبی به شمار می رود. با این حال به نظر می رسد که این ویژگی در کنار مزایایش، مشکلات امنیتی را هم به وجود می آورد؛ یکی از اپ های پرورش اندام به خاطر داشتن همین قابلیت اطلاعات نظامی مخفیانه را لو داده است.

Strava از معدود اپلیکیشن های پرورش اندامی است که قابلیت اشتراک گذاری عمومی منطقه ها را دارد

با توجه به اطلاعات به دست آمده، یکی از آنالیزورهای دانشگاه آرکانزاس مرکزی به تازگی متوجه شده که نقشه عمومی اپلیکیشن Strava شامل مسیرهای پرورش اندام سربازان و مامورین در مکان های حساسی همانند افغانستان، سوریه، مقر سی آی ای در سومالی، یکی از پایگاه های هوایی انگلستان در جزایر فالکند و حتی منطقه نظامی فوق سری 51 است.

با وجود اینکه موقعیت خیلی از این مقرها شناخته شده هستند ولی مسیرهای مشخصی که سربازان طی کرده اند می تواند مشکلاتی را برای دولت ها به همراه داشته باشد. جالب اینجاست این اطلاعات بیشتر سربازان آمریکایی و بریتانیایی را نشان می دهند ولی ردپای مقرهای روسیه ای را نیز می توان در داده های Strava پیدا کرد.

البته Strava به کاربر یادآوری می کند که اگر خواست، قابلیت اشتراک گذاری موقعیت ها را غیر فعال کند تا فعالیت های شخصی یا مکان هایی که رفته برای عموم نمایش داده نشود. اما انگار خیلی از کاربران همچنان با ساز و کار این برنامه آشنایی ندارند. در هر صورت این اتفاق احتمالا محدودیت هایی را برای استفاده از تلفن هوشمند در سربازان به وجود بیاورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • rad
    rad | ۱۰ بهمن ۱۳۹۶

    چی میگی بابا محمد کریمی ?

مطالب پیشنهادی