ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ربات انسان نمای اریکا به زودی مجری اخبار خواهد شد

یکی از مشکلاتی که در بسیاری از ربات های انسان نما به چشم می خورد، بی احساس بودن نحوه صحبت کردن آنهاست. ولی «اریکا» رباتی که توسط محققان ژاپنی ساخته شده به ادعای سازندگانش روح ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۰

یکی از مشکلاتی که در بسیاری از ربات های انسان نما به چشم می خورد، بی احساس بودن نحوه صحبت کردن آنهاست. ولی «اریکا» رباتی که توسط محققان ژاپنی ساخته شده به ادعای سازندگانش روح دارد و قرار است به عنوان یک مجری اخبار انجام وظیفه کند.

به ادعای سازندگان، اریکا از پیچیده ترین سیستم سخنگوی مصنوعی بهره می برد

این ربات که توسط دکتر «هیروشی ایشیگورو» ساخته شده، صدایی شبیه به یک انسان 23 ساله دارد و ادعا شده که برای آن پیچیده ترین سیستم سخنگوی مصنوعی موجود طراحی شده. به گفته ایشیگورو که سِمت مدیر لابراتوار رباتیک هوشمند دانشگاه اوساکا را بر عهده دارد، ربات مذکور قرار است در آینده نزدیک از آگاهی مستقل برخوردار شود.

البته در مورد نحوه کارکرد اریکا که با همکاری دو دانشگاه اوساکا و کیوتو ساخته شده، توضیحات چندانی داده نشده، ولی سازنده آن اعلام کرده که قرار است این ربات اخبارهایی را که توسط انسان ها گرد آوری شده، به واسطه هوش مصنوعی خود بخواند.

این ربات محدودیت هایی هم دارد. به عنوان نمونه نمی تواند بازوهای خود را حرکت دهد. ولی می تواند تشخیص دهد که صداها از کدام سمت پحش می شوند و همچنین می تواند دریابد که چه کسی در حال سوال کردن از او است. به لطف تعبیه 14 حسگر مادون قرمز و فناوری تشخیص چهره اریکا می تواند افراد را در اتاق ردیابی نماید.

بنا بر گزارش وال استریت ژورنال صدای اریکا به گونه ای است که در آینده می تواند در خودروهای خودران به کار رود.

این ربات قرار است از ماه آوریل (فروردین تا اردیبهشت سال 97) نقش مجری اخبار را در ژاپن ایفا کند. به گفته ایشیگورو در نهایت هدف از توسعه اریکا این است که بتواند به تنهایی فکر کند و کارهایش را بدون نیاز به انسان ها انجام دهد.

لازم است اشاره کنیم این اولین باری نیست که یک ربات برای ایفای نقش به عنوان مجری خبری طراحی شده، در سال 2015 مایکروسافت رباتی به نام «Xiaoice» را برای کشور چین توسعه داده بود که می توانست با استفاده از یادگیری عمیق (شاخه ای از یادگیری ماشینی) داده های مرتبط با شرایط جوی و آب و هوا را در حین اجرای زنده تحلیل کند و ارائه نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • MasoudZ
    MasoudZ | ۱۱ بهمن ۱۳۹۶

    یواش یواش جای آدما رو تو همه کارها ربات ها دارن میگیرن و این مساوی ست با بیکار شدن آدما,همه اینا باعث راحتیه بیش از اندازه انسان ها میشه که اصلا خوب نیست

  • hyhzo hyhzo
    hyhzo hyhzo | ۱۱ بهمن ۱۳۹۶

    کامنت ها رو میخومم میفهمم چرا ما عقب افتاده هستیم، نه ادم کم نداره به دست اورد دانشمنداشون بها میدن نه این که دلغک بازی در بیارن،

  • rad
    rad | ۱۱ بهمن ۱۳۹۶

    چقدر احمقانه . بی احترامی به بیننده مگه شاخو دم داره ؟ شعور در حد فندق هم باشه متوجه میشه

  • aligh75
    aligh75 | ۱۱ بهمن ۱۳۹۶

    آدم کمه مگه ؟!!

  • 123456
    123456 | ۱۱ بهمن ۱۳۹۶

    ?????

مطالب پیشنهادی