ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ارزهای مجازی
تکنولوژی

مبادله غیرقانونی 600 میلیون دلار ارز مجازی در آسیا

مقامات کره جنوبی که از چند ماه قبل سرگرم نظارت دقیق بر ارزهای مجازی و تنظیم قوانین سفت و سخت در این زمینه بوده اند حالا از تبادل غیرقانونی پول های مجازی به ارزش صدها ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

مقامات کره جنوبی که از چند ماه قبل سرگرم نظارت دقیق بر ارزهای مجازی و تنظیم قوانین سفت و سخت در این زمینه بوده اند حالا از تبادل غیرقانونی پول های مجازی به ارزش صدها میلیون دلار خبر داده اند.

گمرگ این کشور امروز در بیانیه ای اعلام کردند که 637.5 میلیارد وون معادل 596 میلیون دلار مبادله غیرقانونی ارز خارجی را شناسایی کرده که با استفاده از ارزهای رمزپایه صورت گرفته است. برای مثال سرمایه گذاران کره ای ساکن در ژاپن برای فرار از پرداخت مالیات 53.7 میلیارد وون را به صورت ارزهای مجازی از توکیو خارج کرده و برای بستگانشان در کره ارسال کرده اند.

اقدامات این سازمان نشان می دهد که دولت کره عزم خود را برای مقابله با جرایم مرتبط به ارزهای مجازی جزم کرده، با این حال اقدامات صورت گرفته علیه متخلفان شرح داده نشده است.ارزهای مجازیارزهای مجازی در این کشور مورد استقبال زیادی قرار گرفته اند و حتی دانش آموزان و زنان خانه دار نیز علی رغم هشدارهای دولت در این زمینه شروع به فعالیت کرده اند.

مسئولان کره جنوبی برای جلوگیری از سوء استفاده از ارزهای مجازی به منظور اقدامات مجرمانه ای مانند پولشویی و غیره قانونی را تصویب کرده اند که به موجب آن تنها از حساب های بانکی معتبر می توان برای خرید و فروش ارزهای مجازی استفاده کرد.

دولت سئول که پیش از این مراکز عرضه اولیه ارز مجازی در کره را غیرقانونی اعلام کرده، از احتمال غیرقانونی شدن تبادلات ارزهای مجازی خبر داده بود که باعث کاهش قیمت این ارزها شد. آنها بعدا تاکید کردند که این ممنوعیت تنها یکی از اقدامات در نظر گرفته شده است و تصمیم نهایی در این زمینه بعدا اتخاذ خواهد شد.

یکی از دلایل سختگیری سئول در این زمینه تهدیدهای سایبری است که از سوی کره شمالی متوجه آنها است. دو ماه قبل شبکه CNN اعلام کرد که هکرهای کره شمالی با کمک مجموعه ای از ترفندهای سرقت و روش های استخراج در حال سرقت ارزهای مجازی همسایه جنوبی خود هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • هایزنبرگ
    هایزنبرگ | ۱۱ بهمن ۱۳۹۶

    وقتی از غیر قانونی صحبت میکنیم دقیقا یعنی چی؟غیر قانونی از نظر دولت کره جنوبی بگیم بهتره.چون ارز های دیجیتال از اول ب شکلی بود که ما مجبور نشیم مالیات به دولت بدیم.حالا اینا قانون میگذارن برای خودشون،برای خودشون هم غیر قانونی اعلام میکنند.

مطالب پیشنهادی