ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تغییر موتور سه ماه بعد از تولید؛ آغاز فروش برلیانس کراس با موتور 1.6 لیتری

حدود سه ماه قبل بود که پارس خودرو ضمن معرفی مدل کراس برلیانس H320 با نام ابتدایی برلیانس C3 (کراس) این مدل را راهی خیابان ها کرد. خودرویی که از نظر فنی کوچکترین تفاوتی با ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۷:۱۵

حدود سه ماه قبل بود که پارس خودرو ضمن معرفی مدل کراس برلیانس H320 با نام ابتدایی برلیانس C3 (کراس) این مدل را راهی خیابان ها کرد. خودرویی که از نظر فنی کوچکترین تفاوتی با نسخه هاچ بک خود نداشت.

اما حالا خبر می رسد که این شرکت قصد دارد تا برلیانس کراس را با پیشرانه جدیدتر با قدرت بیشتر عرضه نماید.

رضا سبکروح با اعلام این خبر گفت: گروه خودروسازی سایپا برنامه ریزی مناسبی جهت حفظ و افزایش سهم خود از بازار خودرو کشور طراحی کرده که عرضه برلیانس با موتور و گیربکس جدید بخشی از این برنامه هاست .

وی افزود: از ابتدای اسفند ماه سال جاری محصولات برلیانس سری 300 و برلیانس کراس با موتور ۱۶۵۰ سی سی و گیربکس جدید تولید و به مشتریان محترم عرضه خواهد شد .

برلیانس کراس C3

سبکروح اعلام کرد که پارس خودرو با همکاری برلیانس و شرکت کره ای هیوندایی پاورتک آزمایش ها و تحقیقات فراوانی در خصوص موتور و گیربکس انجام داده اند.

با انجام آزمایش های متعدد با همکاری شرکت هیوندایی پاورتک، موتور وگیربکس جدید با شرایط جاده ها و آب و هوای کشور کالیبره شده و تمام آزمایش های فنی و کیفی شرکت بازرسی و استاندارد را نیز با موفقیت گذرانده است.

موتور ۱۶۵۰ سی سی جدید علاوه بر افزایش گشتاور و قدرت، نسبت به نمونه های مشابه دارای مصرف سوخت کمتری بوده و منطبق با استاندارد های آلایندگی یورو ۵ است.

با تغییر موتور، توان آن از ۱۰۳ اسب بخار به ۱۱۴ اسب بخار افزایش یافته است و با تغییر ضرایب دنده به میزان ۱۵درصد شتاب خودرو همچنین قابلیت خودرو برای مسیرهای شیب دار بهبود زیادی داشته است.

برلیانس کراس C3

گفتنی است فروش ویژه برلیانس سری ۳۰۰ و برلیانس کراس، از ساعت۱۰ روز یک شنبه مورخ ۱۵ بهمن ماه سال جاری از طریق فروش اینترنتی و نمایندگی های مجاز سایپا آغاز و تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه خواهد داشت .

حال باید منتظر ماند و قیمت گذاری پارس خودرو برای برلیانس های مجهز به این موتور و گیربکس جدید را مشاهده کرد، هرچند بنا بر رویه معمول خودروسازان کشورمان به نظر می رسد که شاهد افزایش قیمتی حداقل 5 میلیونی نسبت به نسخه های قبلی باشیم، اما سوال بی پاسخ اینکه با توجه به طی شدن مراحل آماده سازی این موتور و گیربکس جدید برای برلیانس کراس، فروش سری نخست این خودرو با پیشرانه های قدیمی قبلی به ضرر خریداران تمام خواهد شد یا خیر؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • sepehri
    sepehri | ۱۳ بهمن ۱۳۹۶

    اسباب بازین اینا تا ماشین

  • زیتانیکس
    زیتانیکس | ۱۲ بهمن ۱۳۹۶

    c3 تفاوت های فنی هم داشته
    تقویت سیستم تعلیق
    بزرگتر شدن کمک ها که مشکل کوبش برطرف کرده
    البته موتور ۱۵۰۰ استاندارد برلیانس هست
    و ۱۶۵۰ ظاهرا یک چیز من در آوردی یا تونینگ شده همین موتور از مگاموتور هست !
    در نتیجه : ۱۵۰۰ اصلیشه
    ۱۶۵۰ نسخه ایرانیزه شده

    • سپهر زنگنه
      سپهر زنگنه | ۱۲ بهمن ۱۳۹۶

      تغییر و تقویت سیستم تعلیق به هیچ عنوان توسط پارس خودرو اعلام نشده، صرفا به دلیل تنظیم متفاوت فنربندی عقب، ارتفاع کف خودرو از سطح زمین اندکی افزایش داشته.

      • زیتانیکس
        زیتانیکس | ۱۲ بهمن ۱۳۹۶

        آنچه تفاوت بین برلیانس C3 با H320 را رقم می زند، اضافه شدن برخی آپشن ها و تزئینات و البته 5 سانتی متر افزایش ارتفاع کلی (2 سانت ارتفاع بیشتر کف تا زمین) است که با تقویت سیستم تعلیق و فنربندی همراه بوده همچنین طرح رینگ ها نیز در راستای تحولات ظاهری تغییر کرده تا کاملا با سبک و سیاق ظاهری C3 هماهنگ باشد.

  • زیتانیکس
    زیتانیکس | ۱۲ بهمن ۱۳۹۶

    برلیانس واقعا عالیه

  • ali
    ali | ۱۲ بهمن ۱۳۹۶

    اینا آشغالن فقط پراید و محصولات سایپا و ایران خودرو????

مطالب پیشنهادی