ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

all-mercedes-benz-cars-to-have-electric-version-by-2022
خودرو

تمامی مدل های مرسدس بنز از سال 2022 نسخه ای برقی خواهند داشت

حرکت مرسدس بنز در راستای پیشرانه های جدید و سوخت های جایگزین اتفاق چندان تازه ای نیست. برای سال ها خودروسازان آلمانی بیش از سایر همتایان اروپایی به دنبال راهکارهایی برای پیشتازی در آینده صنعت ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

حرکت مرسدس بنز در راستای پیشرانه های جدید و سوخت های جایگزین اتفاق چندان تازه ای نیست. برای سال ها خودروسازان آلمانی بیش از سایر همتایان اروپایی به دنبال راهکارهایی برای پیشتازی در آینده صنعت خودرو بوده اند تا بتوانند بیش از پیش جایگاه خود را تثبیت کنند.

Daimler-tops-Germany-in-Electric-Cars-for-first-half-2013

این کمپانی که پیش تر با ایجاد برند EQ از ورود خود به عرصه خودروهای برقی خبر داده، دوشنبه گذشته با انتشار جزئیاتی بیشتر به برنامه های خود در زمینه پیشرانه های الکتریکی پرداخته است.

بر این اساس اشتوتگارتی ها قصد دارند در آینده نزدیک نسخه برقی هر یک از مدل های کنونی را راهی بازار کنند. به گفته مقامات مرسدس بنز هدف این برنامه "ارایه بیش از 50 مدل برقی شده" است، حال فرقی ندارد که این مدل ها تمام برقی باشند یا هیبریدی شارژی (plug-in). در کنار این مدل ها، ارایه خودروهای هیبرید نرم با سیستم 48 ولتی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

Mercedes EQ and Dieter Zetsche

به منظور فراهم کردن زیرساخت ها و ایجاد کارخانه برای تولید مدل های برقی، مرسدس بنز در سال های پیش رو 10 میلیارد یورو سرمایه گذاری خواهد کرد. البته بخشی از این مبلغ هنگفت ظاهرا برای کارخانه های ساخت باتری اختصاصی در نظر گرفته شده است.

طبق برنامه ریزی ها، تولید مدل های برقی برند EQ از سال 2019 در شهر برمن آغاز می شود. نخستین مدل که خطوط تولید کارخانه برمن را ترک می کند، EQC خواهد بود. این مدل علاوه بر آلمان در ایالات متحده و در چین نیز ساخته خواهد شد. جالب اینکه در پر جمعیت ترین کشور جهان، EQC با همکاری کمپانی BAIC تولید شده و به فروش خواهد رسید.

نیروی مورد نیاز EQC توسط یک باتری 70 kWh تامین خواهد شد. به واسطه این باتری شاسی بلند الکتریکی اشتوتگارتی ها خواهد توانست با یک بار شارژ تا 300 مایل مسافت (معادل حدودا 480 کیلومتر) را پشت سر بگذارد.

آقای مارکوس شافر (Markus Schäfer) یکی از مدیران رده بالای مرسدس بنز در این باره گفته:

اتومبیل های الکتریکی ما در سه قاره و در 6 کارخانه مختلف تولید خواهند شد. ما برای هر بخش از بازار یک مدل در نظر گرفته ایم، از اسمارت fortwo گرفته تا شاسی بلندی بزرگ.

برای تقاضای بالای کوتاه مدتی که ممکن است بوجود بیاید، کارخانه های ما قادر به صادرات باتری نیز خواهند بود. اقدامات اولیه مرسدس بنز در رابطه با اتومبیل های برقی در مسیر درستی قرار دارد. زنجیره جهانی تولید ما برای حمل و نقل برقی آماده است. ما آینده را برقی خواهیم کرد.

mercedes-benz-concept-car-eqa

با ورود هر چه بیشتر خودروسازان سنتی به عرصه اتومبیل های برقی، تسلا و ایلان ماسک باید منتظر یک جنگ تمام عیار باشند، جنگی که یکی از نتایج اولیه آن قتل عام و نسل کشی موتورهای بنزینی خواهد بود!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی