ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت از درآمد 28.9 میلیارد دلاری در سه ماهه دوم سال مالی 2018 خبر می دهد

مایکروسافت امروز گزارش سه ماهه دوم سال مالی 2018 خود را منتشر کرد که از درآمد 28.9 میلیارد دلاری و سود خالص 7.5 میلیارد دلاری آنها حکایت دارد. طبق این گزارش، سود هر سهم مایکروسافت ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

مایکروسافت امروز گزارش سه ماهه دوم سال مالی 2018 خود را منتشر کرد که از درآمد 28.9 میلیارد دلاری و سود خالص 7.5 میلیارد دلاری آنها حکایت دارد. طبق این گزارش، سود هر سهم مایکروسافت به 0.96 دلار رسیده است. با توجه به این آمار و ارقام، درآمد مایکروسافت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد رشد داشته و روند موفقیت خدمات کلاود این کمپانی با قدرت ادامه دارد.

در سال جاری درآمد پلتفرم رایانش ابری مایکروسافت اژور (Microsoft Azure) رشد فوق العاده 98 درصدی را تجربه کرده است. درآمد حاصل از سرفس فقط 1 درصد رشد داشته، آن هم به خاطر اینکه تنها محصول جدید این بخش یعنی «سرفس بوک 2» اواسط ماه نوامبر وارد بازار شد. ظاهراً معرفی «سرفس لپ تاپ» هنوز نتوانسته تأثیر قابل توجهی روی درآمد این شرکت داشته باشد.

فروش مجوز ویندوز به سازندگان کامپیوترهای شخصی هم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4 درصد افزایش یافته، اما محصولات سازمانی و خدمات کلاود ویندوز 4 درصد افت داشته اند. افزایش فروش PC در سه ماهه اخیر پس از شش سال کاهش متوالی در این زمینه بی تأثیر نبوده است. لینکدین هم در سومین فصل از حضورش در گزارش مالی مایکروسافت، رقم 1.3 میلیارد دلاری را مقابل نامش می بیند که نشان می دهد این شبکه اجتماعی کسب و کار محور، جایگاه شایسته ای را در کمپانی پیدا کرده است.

اما ایکس باکس وان ایکس هم در گزارش مالی اخیر مایکروسافت به خوبی درخشیده و کسب و کار گیمینگ این شرکت را توسعه داده. بخش ایکس باکس در سه ماهه دوم سال مالی 2018 درآمد 3.9 میلیارد دلاری را برای ردموندی ها رقم زده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 8 درصد رشد داشته است. مایکروسافت در گزارش خود اعلام کرده این افزایش 8 درصدی مستقیماً به درآمد حاصل از فروش سخت افزار ایکس باکس مرتبط است.

ایکس باکس وان ایکس

در مجموع خدمات سرور و کلاود مایکروسافت رشد 18 درصدی را تجربه کرده اند. تعداد کاربران آفیس 365 هم اکنون به 29.2 میلیون نفر رسیده و درآمد این بخش نیز 12 درصد رشده داشته. با این حال خدمات کلاود این کمپانی همچنان یکه تازی می کند و به نظر می رسد مایکروسافت استراتژی درستی را در پیش گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی