ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چالش فولکس واگن در پی استقبال از گلف GTE؛ محبوبیت دردسرساز هاچ بک هیبریدی

با وجود اینکه فولکس واگن یکی از بزرگترین تولید کننده های خودرو در جهان محسوب می شود و بسیاری از ما این تولید کننده را به خاطر کارخانه های بزرگ آن می شناسیم اما این ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

با وجود اینکه فولکس واگن یکی از بزرگترین تولید کننده های خودرو در جهان محسوب می شود و بسیاری از ما این تولید کننده را به خاطر کارخانه های بزرگ آن می شناسیم اما این خودروساز بخاطر حجم بسیار زیاد سفارش خودروی گلف جی تی ای دچار مشکل شده است و نمیتواند همه ی نیاز بازار را پاسخ دهد.

در ابتدا پاسخ فولکس واگن به حجم بالای تقاضای هاچبک ۵ در گلف جی تی ای افزایش ساعت کاری کارکنان کارخانه تولید کننده این خودرو و دو برابر کردن شیفت کاری خط تولید آن بود.

این موضوع سبب شد تا خروجی کارخانه از ۳۵ خودرو در روز به ۷۰ خودرو در روز برسد که یعنی ماهانه حدود ۲۱۰۰ عدد از این مدل راهی جاده ها می شدند اما این راه حل نیز کارساز نبوده و همچنان این خودروساز نمی تواند تمام نیاز بازار را تامین کند.

باید درنظر داشت که فقط فروش این خودرو در اروپا در ۱۱ ماه حدودا ۱۲ هزار دستگاه بوده است که این نشانه ای از تقاضای بالای جهانی برای گلف الکتریکی است.

با توجه به عدم توانایی فولکس واگن در برآورده کردن نیاز بازار ثبت سفارش از این خودرو در انگلستان متوقف شده و بنابر گفته های مسئولان محلی سفارش های ثبت شده نیز در چندین ماهه آینده به دست خریداران خواهد رسید.

به نظر می رسد که این سازنده آلمانی برای تولید این خودرو با چالش هایی روبرو است که هنوز اطلاعات خاصی از آن ها منتشر نشده و برای ما ناشناخته است.

این خودروساز از ابتدای سال 2017 تا پایان ماه یازدهم این سال تنها چیزی در حدود ۷۵۰۰ دستگاه گلف جی تی ای را در اروپا فروخته و به دست خریدار رسانده است که برای خودروسازی با عظمت فولکس واگن عدد بزرگی نبوده و در واقع حتی کم هم محسوب می شود.

بنابراین به نظر نمی رسد که این تولیدکننده توانایی افزایش تولید محصولات خود را نداشته باشد احتمالا موضوع چیز دیگری بوده و چالش های دیگری فولکس واگن را درگیر خود کرده است.

با این حال مدیران این کمپانی آلمانی وعده داده اند که بزودی تیراژ ساخت این مدل را بالاتر برده و نیاز بازار را سریعتر مرتفع خواهند کرد.

در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی کلی به مشخصات این خودروی محبوب داشته باشیم:

این خودرو هیبریدی به یک موتور درون سوز و الکتریکی مجهز است. موتور بنزنی از حجم 1.4 لیتر و قدرت 150 اسب بخار برخوردار بوده و موتور الکتریکی نیز توانایی تولید قدرتی 102 اسب بخاری دارد.

همچنین جعبه دنده ای که فولکس واگن مخصوص این مدل توسعه داده یک گیربکس دو کلاچه 6 سرعته است.

این گلف محبوب تا سرعت 50 کیلومتر بر ساعت را تنها با استفاده از قوای محرکه الکتریکی خود طی کرده و با یک بار شارژ می تواند به کمک باتری لیتیوم یونی خود که توانایی مصرف 8.7 کیلو وات انرژی در هر ساعت را دارد، مسافتی در حدود 880 کیلومتر را طی کند.

با استفاده از جریان مستقیم 2.3 کیلوواتی برق و در حالت شارژ 100 درصد (100% SOC) باتری این خودرو در 3 ساعت و 45 دقیقه و با استفاده از جریان مستقیم 3.6 کیلوواتی برق و در حالت شارژ 100 درصد (100% SOC) باتری آن در 2 ساعت و 15 دقیقه پر خواهد شد.

گفته می شود براساس چرخه ترکیبی مصرف سوخت گلف جی تی ای در هر 100 کیلومتر چیزی مابین 1.6 تا 1.8 لیتر سوخت مصرف کرده و 12 تا 11.4 کیلوات ساعت انرژی خرج می کند.

براساس تست های سرعت صورت گرفته این گلف برقی می تواند از 0 کیلومتر در ساعت به سرعت های 80 و 100 کیلومتر در ساعت به ترتیب در زمان های 4.9 ثانیه و در 7.6 ثانیه دست پیدا کند. از طرف دیگر نهایت سرعتی که این هاچیک 5 درب می تواند به آن دست پیدا کند 222 کیلومتر در ساعت است.

بد نیست بدانید با در نظر گرفتن مسافران 75 کیلوگرمی وزن خودرو چیزی در حدود 1600 کیلوگرم خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی