ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی آلفابت؛ کاهش ارزش سهام علی رغم عملکرد قوی گوگل

آلفابت امروز گزارش مالی خود از سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۷ را منتشر کرد و فروشی ۳۲.۳۲ میلیارد دلاری و سود ۹.۷۰ بابت هر سهم گزارش کرد که از پیش بینی ۹.۹۶ دلاری وال استریت ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

آلفابت امروز گزارش مالی خود از سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۷ را منتشر کرد و فروشی ۳۲.۳۲ میلیارد دلاری و سود ۹.۷۰ بابت هر سهم گزارش کرد که از پیش بینی ۹.۹۶ دلاری وال استریت پایین تر بود.

وال استریت نیز با کاهش چهار درصدی ارزش سهام به این خبر واکنش منفی نشان داد. با این حال، هسته اصلی درآمدزایی گوگل کاملا مثبت عمل کرده و ۲۷.۲۷ میلیارد دلار درآمد داشته و به رشد ۲۴ درصدی آلفابت نسبت به سال گذشته کمک کرده است.

آنچه که نگرانی بسیاری از تحلیلگران و سرمایه گذاران را نگران کرده، هزینه های جذب ترافیک است که با بزرگتر شدن گوگل، این هزینه ها نیز بخش بزرگتری از درآمد گوگل را در اختیار می گیرد.

در سه ماهه اخیر این هزینه برابر با ۶.۵ میلیارد دلار بود که نسبت به سال گذشته ۳۳ درصد افزایش داشت و تقریبا یک چهارم کل درآمد را شامل می شود.

دیگر بخش های آلفابت که تحت عنوان Other Bets فعالیت می کنند هنوز هم ضرر می دهند و سهم ضرر این دوره‌شان ۹۱۶ میلیون دلار بوده. البته با در نظر گیری ضرر یک میلیارد دلاری در سه ماهه مشابه سال گذشته احتمالا شاهد رشد و پیشرفت آن ها هستیم. فروش این بخش نیز با ۵۶ درصد افزایش به ۴۰۹ میلیون دلار رسیده.

سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل در جلسه با سرمایه گذاران شرکت نیز گفت که کسب و کار سرورهای ابری شرکت طی هر سه ماهه ۱ میلیارد دلار درآمد دارد. چنین درآمدی برای مایکروسافت که قصد دارد مایکروسافت، آمازون و دیگر رقبا را پشت سر بگذارد بسیار پر اهمیت است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی