ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فاز جدید طرح رجیستری با برند ال‌جی از 28 بهمن ماه آغاز خواهد شد

طرح رجیستری با هدف مبارزه با قاچاق موبایل راه‌اندازی شده و بیشترین حجم قاچاق موبایل مربوط به برندهای پرطرفدار در کشور است. حالا طرح رجیستری به فاز جدید خود رسیده و بر اساس تصمیم کمیته ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۲

طرح رجیستری با هدف مبارزه با قاچاق موبایل راه‌اندازی شده و بیشترین حجم قاچاق موبایل مربوط به برندهای پرطرفدار در کشور است. حالا طرح رجیستری به فاز جدید خود رسیده و بر اساس تصمیم کمیته راهبری طرح رجیستری و اعلام سامانه همتا برند الجی که نسبت به برندهای پیشین مشمول این طرح کاربرد بسیار بالاتری در بین کاربران ایرانی دارد از 28 بهمن ماه شامل طرح رجیستری خواهد شد.

فاز اول این طرح با برند موبایل «اپل» آغاز شد و در ادامه به سه برند «موتورولا» «گوگل پیکسل» و «بلک بری» رسید که اخیرا اعلام شد موارد قاچاقی این سه برند هم از هفته‌ی بعد، از دسترس خارج خواهند شد.

موضوع وارد شدن برندهای مطرح به طرح رجیستری از آغاز این طرح توسط اصناف و افراد گوناگون بارها و بارها درخواست شده بود و عده‌ای نسبت به روند کند طرح رجیستری انتقاد داشتند. با این حال بنا به گفته «حمیدرضا دهقانی نیا»، مدیر ICT مبارزه با ستاد قاچاق کالا و ارز به دیجیاتو، مسولین طرح رجیستری را گام به گام اجرا می‌کنند تا مردم به بلوغ فکری درباره آن دست پیدا کنند.

ورود برندهای مطرح به طرح رجیستری فاز تازه‌ای را در تاریخ این طرح رقم خواهد زد و بی‌شک تاثیرات ملموس‌تری را در بازار موبایل به همراه خواهد داشت، با این حال کماکان جای دو برند مطرح دیگر که سهمی نزدیک به 70 درصد از بازار را در اختیار دارند در طرح ثبت تلفن همراه خالی است.

بر اساس گفته‌های دهقانی نیا به دیجیاتو قرار است تمامی برندهای مطرح تا قبل از پایان سال مشمول این طرح شوند و به نظر می‌رسد موبایل‌های        سامسونگ و هواووی نیز به زودی مشمول ثبت شدن در سامانه همتا شوند. پیش‌تر دبیر انجمن واردکنندگان موبایل نیز خبر از ضرر چندین میلیون تومانی به بازار موبایل در صورت نهایی شدن طرح رجیستری گفته بود.

درصورتیکه دارای تلفن همراه با برند ال‌جی هستید و تلفن همراه شما به هردلیلی در چند ماه گذشته خاموش بوده است، لازم است تا قبل از زمان آغاز طرح،موبایل ال‌جی خود را با قراردادن سیمکارت درون آن روشن کرده و حتی المقدور با آن تماسی بالای شصت ثانیه بگیرید و یا پیامکی ارسال کنید.

در صورتیکه تلفن همراه دارای دو یا چند سیمکارت می‌باشد، بایستی با قرار دادن سیمکارت درون همه شکاف‌ها (Slot)، نسبت به فعالسازی تلفن همراه خود اقدام نمایید. جهت انجام این فرآیند، محدودیتی در استفاده از یک یا چند سیمکارت وجود ندارد. لذا می‌توان با قرار دادن یک سیمکارت در تمام شکاف‌ها، گوشی تلفن همراه خود را فعال کرد.

اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتر و کامل‌تری درباره طرح رجیستری داشته باشید بد نیست این مطلب را نیز بخوانید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • navid khoshnazar
    navid khoshnazar | ۱۵ بهمن ۱۳۹۶

    بهتره بنویسید طرح رجیستری با اجرای پر کردن جیب آقازاده ها شروع به کار کرده

  • ali-g
    ali-g | ۱۵ بهمن ۱۳۹۶

    هه مردم به بلوغ فکری دست پیدا کنن؟ شما هنوز خودتون نمیفهمین چکار دارین میکنین .
    البته ۴۰ ساله نمیفهمین چکار دارین میکنین

  • THEBEST
    THEBEST | ۱۴ بهمن ۱۳۹۶

    مردم دارن بدبخت تر میشن .....این پولا کجا میره خدا میدونه ......البته بنده ی خدا هم میدونه ولی .....

  • amir
    amir | ۱۴ بهمن ۱۳۹۶

    همینجوریش گوشی هایی که شامل نمیشد تو طرح نبود خود ب خود 300الی 600تومن گرون شدن حالا وارد طرح اقایون هم بشه دیگه هیچی همچی به ضرر مردم به نفع خودشون

مطالب پیشنهادی