ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دل
تکنولوژی

مسئولان کمپانی دل به دنبال ادغام با VMware هستند

در روزهای گذشته خبرهایی مبنی بر تلاش کمپانی دل برای عرضه عمومی سهام یا افزایش تعداد مالکان منتشر شده بود و حالا مسئولان این کمپانی از ادغام با VMware خبر داده اند که در حوزه ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

در روزهای گذشته خبرهایی مبنی بر تلاش کمپانی دل برای عرضه عمومی سهام یا افزایش تعداد مالکان منتشر شده بود و حالا مسئولان این کمپانی از ادغام با VMware خبر داده اند که در حوزه محاسبات ابری فعالیت داشته و در مالکیت خود آنها قرار دارد.

مسئولان این شرکت در فرم «کمیسیون بورس و اوراق بهاردار آمریکا» تاکید کرده اند که به دنبال فرصت های کسب و کار بالقوه  هستند که شامل عرضه سهام به صورت عمومی یا ادغام با VMware است. آنها بدون اشاره به جزئیات هدفشان فروش این شرکت یا واگذاری VMware را رد کرده اند.

ظاهرا در حالی که تنها چهار سال از خصوصی شدن دل می گذرد قرار است این شرکت دوباره عمومی شود. یکی از راه پیش رو ادغام معکوس با VMware است که به عمومی شدن این شرکت بدون نیاز به طی کردن مراحل پیچیده عرضه اولیه سهام IPO کمک می کند.VMWareVMware که در سال 1998 تاسیس شد در سال 2004 توسط کمپانی EMC خریداری شد. سال گذشته دل با پرداخت 67 میلیارد دلار که بزرگترین قرار داد فناوری تا آن زمان محسوب می شد مالکیت EMC و 80 درصد از VMware را به دست آورد.

این مساله امکان جبران ضررهایی را که پس از خصوصی شدن در سال 2013 و خرید قرضی EMC به سهامداران تحمیل شد را نیز جبران می کند.

در سال 2015 و پس از انتشار شایعاتی مبنی بر خرید EMC توسط دل سهام VMware از 70 دلار به 40 دلار سقوط کرد اما در 2 سال گذشته روند صعودی را در پیش گرفت.

در هفته های اخیرا و سپس از انتشار خبرهای مبنی بر عرضه عمومی دل، ارزش سهام VMware به بالاترین میزان خود یعنی 164 دلار رسید. با این حال دل هنوز اقدامی عملی را در این زمینه صورت نداده و ممکن است از این ادغام صرف نظر کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی