ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسکایپ لینوکس
نرم افزار و اپلیکیشن

اسکایپ حالا از توزیع های لینوکس بیشتری پشتیبانی می کند

اگر از کاربران اسکایپ روی لینوکس هستید، خبر خوبی برایتان داریم. مایکروسافت ساعاتی پیش این اپلیکیشن ارتباطی محبوب را در قالب یک Snap برای تمام توزیع های لینوکس منتشر کرده است. اسکایپ اگر چه سال ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۷:۳۰

اگر از کاربران اسکایپ روی لینوکس هستید، خبر خوبی برایتان داریم. مایکروسافت ساعاتی پیش این اپلیکیشن ارتباطی محبوب را در قالب یک Snap برای تمام توزیع های لینوکس منتشر کرده است.

اسکایپ اگر چه سال هاست در پلتفرم لینوکس حضور دارد، اما تا امروز تمام توزیع های این سیستم عامل از آن پشتیبانی نمی کردند یا این که عملکرد درست و پایداری را به نمایش نمی گذاشتند.

اما به لطف انتشار اپلیکیشن در قالب Snap (یک پکیج یونیورسال برای توسعه دهندگان که در تمام توزیع های لینوکس پشتیبانی می شود)، حالا اسکایپ در تمام توزیع های متنوع لینوکس بدون مشکل قابل استفاده است.

Snap ها مزایای زیادی برای توسعه دهندگان به همراه می آورند که از جمله آن ها می توان به ارائه به‌روزرسانی های خودکار یا دانگرید به نسخه های قدیمی تر اشاره کرد. مورد دوم زمانی به کار می آید که اگر آپدیتی با مشکل یا باگ همراه بود، توسعه دهنده بتواند به سرعت اپلیکیشن را به نسخه پایدار قبلی بازگرداند.

با انتشار اسکایپ به شکل Snap حالا به غیر از اوبونتو، دبیان، فدورا و OpenSUSE توزیع های دیگر لینوکس مثل لینوکس مینت، مانجارو، آرک لینوکس و سولوس هم از آن پشتیبانی می کنند.

لازم به ذکر است که Snap جدید اسکایپ صرفا به عنوان یک گزینه اضافی برای کاربران لینوکس مطرح است، بنابراین اگر همین حالا از اسکایپ روی لینوکس استفاده می کنید همچنان می توانید به استفاده از آن ادامه بدهید.

برای دانلود Snap اسکایپ می توانید به این لینک مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • iran gnulinux
    iran gnulinux | ۱۷ بهمن ۱۳۹۶

    !!!!!!!)(
    تلگرام رسوایی جدیدی را در زمینه امنیت و حریم خصوصی به بار اورد . همانطور که می دانید در 1 فوریه 2018 اپل تلگرام را از اپ استور برای مدتی حذف کرد . ابتدا اینگونه تصور شد که شاید تلگرام در نسخه خود مشکل امنیتی دارد ولی به گفته سایت TheVerge این مشکل ربطی به خود تلگرام نداشته بلکه محتوی غیر اخلاقی ان مشکل داشته است . البته ما هم از اینکه اپل و تلگرام نسبت به محتوی غیر اخلاقی حساس هستند خیلی خوشحالیم ولی دوستانی که اهل فن و سر ذوقی در هوش مصنوعی دارند می دانند که تشخیص این محتوی توسط اپل تنها زمانی ممکن است که کلیه مکالمات کاربران و پست های انها در اختیار اپل باشد . یعنی اپل بتواند کلیه عکس ها فیلم ها و متون تلگرام را در سرور های خود در کشور دوست و برادر امریکا ذخیره و در مدت لازم پایش و با استفاده از هوش مصنوعی اسکن بکند. دوستان اهل امنیت هک بازی هم به خوبی می دانند که اینکار یعنی دسترسی اپل و کشور دوست و برادر امریکا به کلیه اطلاعات 40 میلیون ایرانی است . این هم لینک خبر متعلق به سایت مشهور TheVerge

    لینک
    https://goo.gl/3i8XTM

  • redstar6486
    redstar6486 | ۱۴ بهمن ۱۳۹۶

    ساعاتی پیش؟ این خبر مال ٣ روز پیشه!

  • hamedA1994
    hamedA1994 | ۱۴ بهمن ۱۳۹۶

    خیلی عالی شد. در کل نصب برنامه ها روی توزیع های لینوکس با پکیج snap خیلی ساده و سریع هستش. از این لحاظ ساده و سریعه که دیپندیسی های هر برنامه هم داخل همون پکیج snap قرار گرفته و همه چی با هم نصب میشه.
    هر وقت هم آپدیت بیاد اتوماتیک وار فایل های جدید جایگزین میشن.
    واسه دولوپر ها هم خیلی جالبه. می تونن از رپازیتوری های روی گیت هاب شون پکیج snap بسازن و منتشر کنن که اینم نسبتاً ساده ست.

مطالب پیشنهادی